Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Osmanlı'da İdam Edilen Alimler

Rıza Zelyut

Osmanlı'da İdam Edilen Alimler Sözleri ve Alıntıları

Osmanlı'da İdam Edilen Alimler sözleri ve alıntılarını, Osmanlı'da İdam Edilen Alimler kitap alıntılarını, Osmanlı'da İdam Edilen Alimler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan, insan olduktan sonra ona hiçbir şey haram değildir. -Şeyh Maşukî
Sayfa 144Kitabı okudu
Osmanlı yönetimi İslam dini içindeki farklı yollara asla tahammül etmemekte, onların siyasal hareketlere döneceğinden korkup önderlerini katlettirmektedir.
Sayfa 172 - Kripto Yayınları
Reklam
evet, kürsüye nefiyi davet ediyoruz..
Ne Türk idrâki yok izânı yok bir kaltaban har Yenür sanır alef gibi anılsa nam-ı haysiyyet -Nef'i (Bu Türk'ün aklı anlayışı yok; namussuz bir eşektir Onurun adı anılsa onu saman gibi yenilen bir şey sanır.)
"İnsan ot gibi biter ve ot gibi yiter!"
Sayfa 90 - Fazıl TebriziKitabı okudu
Osmanlı alimleri, hata yaparak gözden düşmemek için iki davranış geliştirmiştir: a) Aktarmacılık: Osmanlı alimi, kendi kişisel düşüncesini açıklamaktan oldukça çekinir ve daha önceki bir din aliminin düşüncesini aktararak onun arkasına gizlenir... Bunun en özgün örneklerinden birisi şu kabulleniştir: ''Nakl-i küfür, küfür değildir.'' b) Tutuculuk: Eğer alim özel bir durum gereği veya o konudaki bilgisinin sınırlılığı nedeniyle önceki alimin arkasına gizlenemiyorsa (geçmişten bir örnek bulamamışsa) verdiği kararda becerebildiği ölçüde resmî, becerebileceği ölçüde katı olmaya çabalar.
günümüzde de benzer işler versiyonu mevcut..
Topkapı Sarayı'nda yükselen devşirmeler yönetimi, artık üretim sürecine değil de paylaşım sürecine karışıyordu. Bu yüzden de toprak, devlet tekeline alınmıştı. Becerikli sayılan yönetici, maddi varlık üreten değil de üretilen varlıkların nasıl ele geçirileceğini iyi planlayan ve bunu uygulayan yöneticidir.
Reklam
Toprakların büyük bölümünü oluşturan mirî topraklarda kullanım hakkını Topkapı yönetimi istediği zaman istediği kişiye vermiştir. Böylece imparatorluk içinde, Avrupa'da olduğu üzere feodal beylerin ortaya çıkması da önlenmiştir. Bu durumu 16. yy. ortalarında gözleyen Avusturya elçisi de Busbecq; ''Filancanın neslinden geldiği için hiç kimseye diğerlerinden üstün bir rütbe verilmez.'' demekte ve bu uygulamanın tek istisnasının Osmanlı hanedanı olduğunu vurgulamaktadır.
Ey oğul, şeytan sidiği olan şarabın ne neşesi olacak? Tövbe et. Gel sana tanrısal aşkın içkisini vereyim. Kıyamete dek sarhoş olursun.
Sayfa 167Kitabı okudu
İmparatorluk içinde resmi İslam anlayışı dışında farklı görüşler ortaya koyan Hurufilerin önderi olan Fazıl Tebrizi ateşe atılarak diri diri yakılmış, yanındaki diğer Hurufilerin de boyunları vurulmuştur. Geriye kalanlar da sıkı biçimde izlenmişler, öldürülmüşlerdir.
Sayfa 89 - Kripto Yayınları
Reklam
Ataî efendi ise Türk'ün yükselmesi ancak onun yükseğe asılması biçiminde olur, diyor; ''Türk'ün asılmak olur miracı''
Bırakın sağları ölenler bile bunlardan bıktı.
Sayfa 205 - Seyyid NizamoğluKitabı okudu
İstemez, kalsın
"Ey oğul, şeytan sidiği olan şarabın ne neşesi olacak? Tövbe et. Gel sana tanrısal aşkın içkisini vereyim. Kıyamete dek sarhoş olursun."
Sayfa 167 - Şeyh HamzaKitabı okudu
Batinilik özünde tepkici ve sorgulayıcıdır, yönetimlere karşı alt kesimleri harekete geçirmek üzere dinsel görüntülerle yere ve zamana uyarlanmış bir akımdır. Değişik zamanlarda ve bölgeler- de biraz farklılıklarla ortaya çıksa bile Batınilik, kendi dünya görüşü dışındaki her şeyi yok sayan iktidarlara tepki göstermek temelinde şekillenmiştir. Siyasal olarak tekel altına alınan iktidar, kendine göre uyarladığı dinsel kurallar ile de korunmaktadır. Bu ortamda iktidarı ele geçirmek ancak iktidarın yönetim ideolojisinden farklı ve ona karşıt olan bir ideoloji üretmek ve bunu kitlelere yayıp benimsetmekle mümkün olabilirdi. Elbette bu farklılık Batınîlerde de İslam çemberi içinde oluşturulmuştur. Kendilerini samimi ve has Müslümanlar olarak gösteren Batınîler, çalışmalarını hiçbir zaman sadece dinsel ülkü ile sınırlandırmamışlardır. Batini propagandalar sonunda ortaya çıkan birlik, mutlaka bir isyana yol açmışsa bunun altında yatan gerçek, Batiniliğin iktidar alternatifi olarak kurgulanmış olmasıdır.
nadajlı abdurrahmanın öldürülme nedeni..
Sultanım Nadajlı konusunu soruyorsunuz... Böyle zındık görmedim. Öbür dünyayı ve orada bütün ölülerin dirileceğini, cenneti ve cehennem sevabı ve kabir azabını toptan inkar etti...
Sayfa 175Kitabı okudu
118 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.