Özün Özü - Lübb'ül - Lübb

8,3/10  (7 Oy) · 
18 okunma  · 
7 beğeni  · 
407 gösterim
Bu eser,aşk,vecd içinde yanan ,mana zenginliği ile dolan bir büyük zatın eseridir.Onuıın derinliği,bilinen bir gerçektir.

O aşk ile doğmuş,vecd ile yaşamış bir insandır.O ölmeyen varlığı arayan ve daima hayır yüklü kafayı taşıyan olmuştur.Kapısını çalan bir dilenciye ,evini bağışladığı bilinir.

Madde,insanların putu olduğu gün;ayağını yere vurdu:
-İşte putunuz;onu bırakın.
Dedi:
Maddi eşya onun için bir hiç.Çünkü her şey ,ezeli sahibinin elinde ..
O bunu biliyor ;ateşin yakmadığını ,asıl yakanın ,onun çzünde saklı ilahi kuvvet olduğunu isbat ediyordu…
(Tanıtım Bülteninden)
  • Baskı Tarihi:
    2014
  • Sayfa Sayısı:
    110
  • ISBN:
    9786054577316
  • Çeviri:
    İsmail Hakkı Bursavi
  • Yayınevi:
    Kurtuba
  • Kitabın Türü:
Şimal 
27 May 17:01 · Kitabı okudu · 16 günde · Beğendi · 10/10 puan

Ramazan ın ilk günü bitirdim kitabı. An itibariyle demekki bazı yerleri okumak ve anlamak için kalıbın sindirim için efor sarfetmeden tüm gücünü kalp ve akla yönlendirmesi gerekiyormuş diye düşündüğüm bu hoş kitap için incelemeden ziyade bir kaç kelam da ben edeyim niyetiyle birşeyler yazacağım inş.
16 gün önce okumaya başlamışım. sitenin güzelliği her türlü kaydı tutması :) lakin zaman koşuyor adeta.ne çabuk geçti 16 gün..
110 sayfalık bu özün özü yani damıtılmış bir nevi, bilgileri okumam kolay olmadı açıkçası. bi bitiremediniz diyenlere ismi lazım değil (ismail yk :) )selam ederim bu arada :)
Beni etkileyen kısımları alıntı yaptım fakat değinmek istediğim bir kaç nokta var. İbn i Arabi Endülüs ve Şam da yaşamış bir Zat. şu halde gitmek istediğim ama gidemediğim bir yer olması hasebiyle çok üzüldüm açıkçası. inş Endülüs e yani ispanya ya gitmek nasip olur. Nitekim çok okuyan değil okuduğunu yerinde gören daha makbul zannediyorum.
Tercüme eden sadeleştiren İsmail Hakkı Bursevi ve Abdülkadir Akçiçek in de ruhları şad olsun büyük bir hizmet bizlere ulaşmasına vesile olmaları. .bu ilimler için ve aktarmak için bir ömürlerini verdiklerini görünce kendi adıma "ne yaptım ben bu yaşıma kadar kendime hizmet etmekten başka" diye ciddi esef duydum.ne bıraktık ardımızda değil mi insanlığa yararlı bir şey olarak??
İçerik anlamında kitapta silsile ve tekvinin anlatıldığı yerler çarpıcı..zan ile İlah kavramları mükemmel anlatılmış..
Damıtılmış özün özü isteyenler buyursun lar efendim..iyi okumalar anlamalar ve hazmetmeler diliyorum.

Gökhan Aktaş 
21 Haz 23:34 · Kitabı okudu · 3 günde · Puan vermedi

Büyük mutasavvıf İbn Arabi'nin yazdığı eserlerle alakalı öncelikle şunu söylemek gerekir ki; kendisi "Benim seviyeme gelmeyenler eserlerimi okumasınlar" demişlerdir. Ki buradaki seviyeden murad Vahdet-i Vücut anlayışıdır. Tasavvufi kaynaklara göre vahdet bir haldir. Yani okumakla öğrenilecek bir şey değildir. Bu eser dahil İbn Arabi'ye ait kitaplar zaten konuya aşina olanlar tarafından anlaşılacak şekilde tasnif edilmiştir.

İbn Arabi k.s. nin eserinde temel olarak inceledikleri konular şu şekildedir:
Kişinin kendi aslını (nefsini) bilmesi "Nefsini bilen rabbini bilir" sözü ile açıklanmıştır,
Hazarat-ı Hamse olarak ifade edilen beş makam,
Ariflerin itikadları ki şu sözle işaret edilmiştir: "Ariflerin dini olmaz",
Seyr-i Sülük olarak da söylenegelmiş "İnsanın manevi yolculuğu",
Kaza-kader bahsidir.

Kitabı okuyacak olanlara keyifli okumalar, keskin anlayış dilerim...

"Lübbü'l- Lübb" Özün Özü
"İbnü'l- Arabi'nin kendi tarifiyle ilâh-ı mütekad, kulun kendi düşüncesi veya bir başkasında görerek taklit etmesi yoluyla kalbinde yarattığı tanrıdır. Bu tanrının ortaya çıkması insanın kendi tanrısı hakkındaki fikridir. İnsan ancak bu fikir ve tanrı tasavvuru vasıtasıyla Allah'a yönelir."

Kitaptan 6 Alıntı

Şimal 
 27 May 15:52 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 10/10 puan

Bir sevgilinin güzelliğine bakılsa ve onun etrafına yüzbin ayna konsa o sevgili kaç yüzbin görünür ama aslında bir tanedir.
Öyle iken aynaların kabiliyetine ve istidadına göre ; kiminde parlak, kiminde kederli görülür. kiminde doğru kiminde eğri büğrü olur. Bu hale göre bir kimse sevgilisinin bir aynada yüzünü görüp geri kalanları inkar etse arif olmamış olur.
Arif olan cümlesini ikrar eder. Hangi aynada görürse tasdik eder hatta aynasız olarak dahi görür.

Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 108 - Kurtuba kitap)Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 108 - Kurtuba kitap)
Şimal 
25 May 11:14 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 10/10 puan

Enes b. Malik(r.a.) bir rivayete göre on sene Peygambere(Sav) hizmet etti.Bunu Enes r.a anlatırken şöyle diyor.
-Hz. Peygambere(sav) on yıl geceli gündüzlü hizmet ettim.Yaptığım işler için bir kere olsun :
-Niçin yaptın? veya niçin yapmadın?
Gibi bir söz işitmedim.

Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 85 - kurtuba kitap)Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 85 - kurtuba kitap)
Şimal 
 22 May 00:56 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 10/10 puan

Her büyük kıymetin ilk karşılaştığı müşkilat; cahil ve naehillerin hasedi, itirazlarıdır.

Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 32 - Kurtuba kitap)Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 32 - Kurtuba kitap)
Şimal 
23 May 17:39 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 10/10 puan

İnsan-ı Kamil'in bir adı( Elif-Lam-Mim) dir. Nitekim, Kur'an-ı Kerim'in başında
- '' Elif-Lam-Mim şu kitap var ya, onda şüphe yoktur'' Bakara 2/1-2
Buyurulur. Bir hadis-i Şerifte :
''- İnsan ve Kur'an ikizdir.'' Buyurulur.

Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 66 - kurtuba kitap)Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 66 - kurtuba kitap)
Şimal 
27 May 15:43 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 10/10 puan

Varlığına itikat edilen Allah, kulun zannına göre yapılan ilahtır. Bu bir sıfat tır ki: kulun kendiliğinden yaptığı bir ilah olup övgülerini de ona göre yapar. Hakkı kendi dar çerçevesine sokmuş olur. Bu sebepten kendi itikadına uymayan kimsenin itikadını kötüler. Sebep: Hakkın arzusuna değil, kendi zannına uymayışıdır. Eğer insafı olsaydı böyle yapmazdı.. o kul böyle yapmakla kendine özel bir mabud yapmış olur ve kendine uymayan herkesi kötüler; çünkü cahildir.

Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 107 - Kurtuba kitap)Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 107 - Kurtuba kitap)
Şimal 
 27 May 15:00 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 10/10 puan

Kamil kişi odur ki: nefeslerine dikkat ederek adeta gönül hazinesine bekçi ola. Orada durup yabancı kimseyi içeri koymaya.
Gönül hazinesi Hakkın kütüphanesidir

Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 99 - Kurtuba kitap)Özün Özü - Lübb'ül - Lübb, Muhiddin-i Arabi (Sayfa 99 - Kurtuba kitap)