Peygamberler Tarihi

Bünyamin Ateş
Hz.Lokman (a.s)
Hz. Davud (AS) bir koyun keser. Koyunun en iyi uzvundan ikisini getirmesini Hz. Lokman'a emreder. Hz. Lokman koyunun diliyle yüreğini getirir. Diğer bir vakitte, en kötü uzvundan ikisini getirmesini emrettiğinde, yine diliyle yüreğini getirir. Davud (AS) : - Hayvanın en iyi uzuvlarını istedim, bunları getirdin. En fena uzuvlarını istedim, yine bunları getirdin. Bunun hikmeti nedir ? dediğinde, Hz. Lokman cevaben şöyle der: - Bu iki uzuv, eğer iyi olursa,her şeyden iyidir, eğer kötü olursa, her şeyden kötüdür. Böylece dil ve kalbin her türlü iyilik ve kötülüğün sebebi olduğunu zarif bir şekilde açıklamış olur .
Sayfa 507Kitabı okudu
Manidar..
Biri, Hz. Lokman'ın siyah yüzüne, kalın ve çatlak dudaklarına dikkatle bakarak O'nu hakir görmek istemiş. Hazret-i Lokman bu adama kızmadan şu karşılığı vermiş: -《 Yüzümün siyah, dudaklarımın kalın ve çatlak olduğuna hakaretle bakma. Çünkü, onları ne ben boyadım, ne de ben çatlattım. Benim elimde olan, o kalın dudaktan kötü söz çıkarmamak, siyah yüzü ayıp işte utandırmamaktır. Kalbim beyaz, sözüm inci gibi güzel olduktan sonra, yüzümün siyah, dudağımın kalın oluşunun ne ehemmiyeti var?》 Demek ki, insanın kafa yapısını, fikir ve ruh dünyasını bırakıp da, yüzüne sürdüğü pudra ve boynuna taktığı kıravatıyla değerlendiren bizler, hâlâ milattan önce yaşayan Hazret-i Lokman kadar gerçekçi olamamış; O'nun insan değerlendirmede ki sağlam ölçüsünü henüz idrak edememiş bulunmaktayız.
Sayfa 510Kitabı okudu
Reklam