2019 Eylül-Ekim

Post Öykü - Sayı 30

Post Öykü
Niye böyleyiz, kemiklerimizi etimizle örtüyoruz, ruhumuzu kabuğumuzla ve içinden çıkamıyoruz ve üstümüzden atamıyoruz.
Sayfa 99 - KetebeKitabı okudu
Reklam
Sen Hangisisin, Betül Sezgin
Bu zamanda bazı şeylere karşı duyarlı olmak cesaret istiyor, yazarken bile. İnsan bu zamanda bazı şeylere karışmak istemiyor bile, korkaklık. Oysa yazarak yaratmak cesaret istiyor. Çünkü bir çılgınlık!
İmgeler Sûretler, Emin Gürdamur
Calvino kendi kurmaca dünyasında en çok tekrar eden imgenin "kent" olduğunu söylüyor; Borges'e sorsalardı ( belki de sormuşlardır) "labirent" cevabını verirdi. Biz Atay için bunun "oyun", Tanpınar içinse pekala "zaman" olabileceğini düşünüyoruz. Yeterince ısındıysanız artık sorumuzu soralım: Ya sizin? Sizce neden?
"Başlangıç fanidir. Ezeli ve ebedi olana naziredir."
Sayfa 26 - KetebeKitabı okudu
Ahmet Sarı, Munzur Dağı Silelenmiş Garinen,
"Her şeyin bir kaynağı olur ya. Oluşun da bir kaynağı vardır bildim. Her gün daha fecir sökmeden, ak iplik o kara iplikten gözlerini ovuşturarak ayrılmadan, bir fecir hali, meleklerin yeryüzünde günün defterlerini açtığı demler vardır."
Reklam
" İkinci sınıf edebiyat ya da plaj kitabı olarak nitelendirilen, burun kıvrılan fantastik, bilimkurgu romanları da postmodern dokunuşlarla " edebi eder" klasmanına neden girmesin? Hele hele bu türleri basmakalıp karakterlerden arındırıp, üzerine kafa yorulması gereken sorular sorduruyor, daha da önemlisi bu türlerde de dilin imkânlarını genişletiyorsa. "
Reklam
Kendi bedenine sürgün bir haşere
Birincisi hiçbir yapıt boşluğa doğmaz; akan nehre sonradan eklenir. Bu dünya bizden önce de düşünülmüştür; bütün yapıtlar kendilerinden önceki yapıtlarla yapılmış bir konuşmanın izini taşır modern edebiyatta da böyle bu. Dostoyevski insancıklar’da Gogol’la tartışır. Kafka dönüşümde Dostoyevski’nin elli yıl önce sorduğu soruyu insan mıyım yoksa böcek mi? Yi cevaplar.
Sayfa 72 - Ketebe yayınlarıKitabı okudu
kabuk
Güzel, canlı bir söz söylendiği zaman duyan kalpler için değişim vardır.
Kendi bedenine sürgün bir haşere
İnsan karşı karşıya kaldığı kararlardan kurtulmaya çalışırken, aslında kendi kendisinden kaçmaya çalışmaktadır. Kaçamayacağı şeyden....
Sayfa 71 - Ketebe yayınlarıKitabı okudu
Kendi bedenine sürgün bir haşere
Kimliksizleştirme durumu dönüşüm romanında da önemli bir yer alır. Öyle ki Samsa kimliğini, dilini,saygınlığını en önemlisi de insanlığını (fiziksel bir gösterge olarak) kaybetmiştir. Bu durum dönüşümde samsa nın genelde insanın yeniden sığınabileceği bir yere ihtiyaç duymasına neden olur. Sığınma hissiyatı ise toplumundan ayrı düşmüş birçok insanın en başat özelliğidir. Bu kişi bir peygamber olsa bile sığınacak bir mağaraya her zaman ihtiyacı vardır.
Sayfa 70 - Ketebe yayınlarıKitabı okudu
Resim