Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu kitaplarını, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu sözleri ve alıntılarını, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu yazarlarını, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kitap, Protestanlık ile birlikte Hıristiyan dünyasında gerçekleşen teolojik değişimlerin kapitalist sistemin inşası için nasıl bir rol izlediğine odaklanıyor. Dünyadan el etek çekme ahlakını artık tembellik olarak gören ve tamamen dünyaya odaklanmak veya “ahlaksız” niyetler amacıyla olmadığı müddetçe çok çalışıp çok kazanç elde etmenin kötü bir şey olmadığı; hatta Tanrı’nın emri olduğu Protestanlık ile birlikte (Aynı zamanda kalvinizm ile) yaygınlık kazanıyor. Bu durum Batı da kapitalizmin ve sanayi devriminin temellerini atan yolu oluşturuyor. Max Weber’e göre Tanrı emri için çalışmak amacıyla yola çıkan ve nihayetinde kapitalizmi doğuran süreçte kapitalizm öylesine büyüdü ki kendisini meydana getiren bu ruha ve inanca dayanmaktan ayrıldı, kendi yolunu kendi çizer hale geldi.
"Kapitalist sistem para kazanma mesleğine bağlılığa ihtiyaç duyar. Bu ekonomi düzeni maddi mallara karşı bir yaklaşım türüdür. Bu davranış, sisteme tamamıyla uygun, iktisadi varoluş mücadelesinde hayatta kalma koşullarına o kadar sıkı sıkıya bağlıdır ki bugün bu açgözlü yaşam biçimiyle herhangi bir dünya görüşü arasında bir bağdan söz etmek mümkün değildir."
"Kapitalist ruh ile dolu olan bu tür kişiler, kiliseye düşman olmasa bile bugün kayıtsız olma eğilimindedir. Cennetin sıkıcı sofu düşüncesi, onların aktif doğaları için cazip değildir, din onlar için insanları yeryüzünde çalışmaktan uzaklaştırmanın bir yolu olarak görünmektedir."
Pek bana göre bir kitap değildi. Okuyup bitirmeyi isterdim ama sıkıldım ve daha farklı bir kitaba geçmeyi istiyorum. Ekonomi, din vs. takip edenlere tavsiye ederim.
İnsan, doğası gereği hep daha fazla para kazanmayı arzu etmez ancak alıştığı gibi yaşamaya devam etmeyi ve bu amaç için gerekli olanı kazanmayı arzular.
İnsan hayatının nihai amacı para kazanmaktadır. İktisadi kazanç, insan için artık maddi ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik bir araç değil, yaşam amacıdır.
Çok küçük harcamaların büyük miktarlara nasıl yükseldiğini keşfet ve nelerden tasarruf edebilecek olduğunu ve gelecekte yapabileceğin tasarrufları anla.
Paranın doğası gereği ikna edici ve verimli bir özelliğe sahip olduğunu unutmayın. Para parayı üretebilir ve bu para daha fazla üretebilir ve bu böyle devam eder .
"Dini asketizmin gücü, bir de bunun üstüne,
emrine ölçülü, bilinçli, olağanüstü çalışkan ve işe, tanı tarafından istenen yaşam amacı olarak bakan işçiler verdi"
Püritenler, meslek adamı olmayı istiyorlardı, bizse buna mecburuz. Çünkü çilecilik manastır hücrelerinden çıkıp çalışma hayatına sızarak, dünyevi ahlak anlayışı üzerinde hakimiyetini kurmaya başladığında, çağdaş ekonomik düzenin muhteşem evreninin inşasına destek oldu. Bu düzen artık makine tabanlı üretimin teknolojik ve ekonomik şartlarına mahkumdur ve bu mekanizmanın içine doğan, ister doğrudan para kazanma kaygısı taşısın ister taşımasın, tüm bireylerin yaşam tarzlarını karşı konulması mümkün olmayan bir kuvvet uygulayarak belirler ve muhtemelen son fosil yakıt yakılana kadar da belirlemeye devam edecektir. Baxter'a göre, dünyevi mal varlığına yönelik ilgi sadece "Her an bir kenara atılabilecek pelerin gibi azizlerin omuzlarında taşınmalıdır." Ancak kader, bu pelerinin demirden bir kafese dönüşmesine karar vermiştir.
Katolikler, dünyayı Püritenlerin ve onlardan önce de Yahudilerin akılcılaştırdığı kadar akılcılaştıramamış, kurtuluş aracı olarak sihri onlar kadar tasfiye etmeyi başaramamıştır.
"Çünkü tanrının öngörüsü, istisnasız bütün insanlar için kabul edeceği ve çalışmak zorunda olduğu bir meslek hazırlamıştır ve Luthercilikte olduğu gibi bu meslek boyun eğilecek ve insanın kendini geliştirmesine yarayacak bir ilahi takdir değildir, tanının, bireylere onun şerefi için çalışmak üzere verdiği bir buyruktur"