Queer Teori Bir Giriş

Annamarie Jagose

Queer Teori Bir Giriş Sözleri ve Alıntıları

Queer Teori Bir Giriş sözleri ve alıntılarını, Queer Teori Bir Giriş kitap alıntılarını, Queer Teori Bir Giriş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Özcüler, kimliği doğal, sabit ve doğuştan gelen bir şey gibi değerlendirirken, inşacılar kimliği akışkan, sosyal koşullanma etkisinde ve kişinin kendisini anlamasına uygun kültürel modeller diye adlandırır.
Sayfa 18 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
Yaygın olarak, queer, geleneksel cinsel kimlik anlayışlarını kuran kategoriler, zıtlıklar ve denklikleri yapısöküme uğratarak sorgulamaya açan bir teori şeklinde görülür.
Sayfa 114 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
Reklam
Ayırt edici bir eşcinsel kimliğin olumlanması yerini toplumsal normlara bırakır, kolektif çaba bireysel eyleme dönüşür ve eşcinsel erkekler ve lezbiyenlerin kendi deneyimlerini yorumlama kabiliyetlerine duyulan güvenin yerini uzmanların bilgisi alır.
Sayfa 37 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
Queer kavramı, geçmişte en iyi ihtimalle eşcinsel anlamına gelen argo bir terimdi, en kötü ihtimalleyse homofobik istismarı anlatan bir ifadenin yerine geçiyordu. Son yıllardaysa queer farklı manalarda, kimi zaman kültürel açıdan marjinal cinsel öz-kimliklemeler (self-identifications) öbeği için şemsiye terim olarak, kimi zaman daha geleneksel gey ve lezbiyen çalışmalarından yola çıkarak oluşmuş teorik modeli tasvir etmekte kullanılıyor.
Judith Butler,
Drag, toplumsal cinsiyeti taklit ederek toplumsal cinsiyetin olumsallığının yanı sıra taklit edilebilir yapısını da dolaylı olarak açığa çıkarır.
Sayfa 103 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
''Eşcinsel özgürleşme,'' diye yazar Allen Young (1992:25-26), '' aynı zamanda bütün ezilenlerin birliğine dayalı bir devrim görüşüne sahiptir; yani erkek egemenliği, ırkçılık ve ekonomik sömürü (kapitalizm) üzerinden başkalarının köleleştirildiği bir toplumda eşcinseller de özgür olamaz.''
Sayfa 47 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
Reklam
Fransız tarihçi Michel Foucault egemen cinsel kimlik anlayışını açıkça doğallıktan çıkarmaya kalkışır. Cinselliğin özünde kişisel bir nitelik değil, ulaşılabilir bir kültürel kategori olduğunu -ve bunun da iktidarın amacı değil sonucu olduğunu- vurgulayan Foucalt'un yazıları, lezbiyen, gey ve queer aktivizmi ve bu konudaki akademik çalışmalar için önemli bir gelişme teşkil eder.
Sayfa 96 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
Eşcinsellik, toplumsal cinsiyet asimetrisini, üreme odaklı cinselliği ve ataerkil çekirdek aile yapısını ayrıcalıklı kılan heteroseksist iktidar yapıları tarafından bastırılmış bir kimlik olarak temsil edilir.
Sayfa 50 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
27 Haziran 1969'da, New York'taki Stonewall Inn adlı gey ve drag bara baskın yapan polisler hafta sonu boyunca süren isyanların fitilini ateşleyecek bir direnişle karşılaştı. (...) Haziranın yirmi yedisi tüm dünyada -en coşkulu şekilde ABD'de- politik güç olarak lezbiyen ve gey kimliklerin doğduğu tarih olarak, Stonewall Günü adıyla anılmaya devam ediyor.
Sayfa 43 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
Eşcinsel özgürleşme felsefesinin amacı, eşcinselliğin hoş görülmesinden daha fazlasını güvenceye almaktır. Kendisini toplumsal yapılar ve değerlerde radikal ve kapsamlı bir dönüşüme adamıştır. Eşcinsel özgürleşme, toplumsal cinsiyet ve cinsiyet rollerinin herkese baskı uyguladığı kavrayışıyla, eşcinselliğin salt azınlık kitlenin meşru kimliği olarak kabulü için değil, aynı zamanda "herkesin içindeki eşcinseli özgür bırakmak" için de mücadele eder.
Reklam
Başlangıçta, eşcinsel özgürleşme ve lezbiyen feminizm topyekun cinsel devrimi savunur, sonraları gitgide marjinalleştirilmiş azınlık grupların eşitliğini güvenceye almayı hedefleyen insan hakları hareketleri ile bütünleşir.
Sayfa 75 - NotaBene Yayınları, 3.Baskı: 2021, Çeviren: Ali ToprakKitabı okudu
Görünür olmanın ardındaki mantık, eşcinselliğin bir bireyin sadece arkadaşlarını ve iş arkadaşlarını ilgilendiren kişisel durumu olmadığını varsayar. Aksine, [eşcinsellik] utanç verici bir sır değil de meşru şekilde tanınan bir varoluş halinin açıkça ilan edilmesiyle dönüştürücü potansiyele sahip bir kimliktir.
Eşcinsellikteki eşcinsel arzuyu doğallaştırmak - ki gey ve lezbiyen hareketlerinin alışıldık stratejisi budur- yerine, Butler toplumsal cinsiyet kimliğine herhangi bir bağlılığın nihayetinde eşcinsel öznelerin meşrulaştırılmasının aleyhinde işlediğini ileri sürerek doğrudan doğruya toplumsal cinsiyet hakikatine karşı çıkar.
Regina Kahey (1976: 94) bu tutum değişikliğini şöyle betimler: "Lezbiyenler ve eşcinsel erkekler 'mea culpa! ( benim hatam) ifadesini bir anda" al onu, münasip yerine sok! ile değiştiriyorlar’. Stonewall isyanları bu yeni “al onu, münasip Yerine sok” tavrının bir örneği olmuştur. Sonuçta, O tarihsel anı farklı kılan şey, polisin bilinen bir gey barı basması değil -zira bu çok sık yaşanan bir olaydı !. - fakat çoğu, polislere eşcinsel özgürleşme yanlısı sloganlarla karşılık veren müşterilerin/ bar müdavimlerinin direnişi olmuştur.
Sayfa 46 - NotaBeneKitabı okudu
ABD, tüm dünyada lezbiyenler ve gey lerin hayal ve fantezilerinde özel bir yerde duruyor. İki dünya savaşı arasındaki yıllarda Amerikalı eşcinseller için Berlin ve Paris ne idiyse, Castro Street, West Hollywood ve Fire Island da ( hakeza kadınlar için Michigan Kadın Müziği Festivali) bugün bizler için odur.
32 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.