Retorik Sözleri ve Alıntıları

Retorik sözleri ve alıntılarını, Retorik kitap alıntılarını, Retorik en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan ancak kendi kendine sorduğu sorulara verdiği cevaplarla tatmin olur: umut, umutsuzluk ve korkuyla, kimi zaman saflığa kadar giden, çok iyi işleyen olası bir retorik söz konusudur.
Sayfa 30 - DostKitabı okudu
ethos ya da cisimleşmiş ben
Ethos otorite ilkesi olarak (hatta argüman olarak) hatiptir. Hatibin etiği insan “uzmanlığı"dır ve bu insanlık otoritenin kaynağı olan ahlakıdır. Bu, kesinlikle onun ne olduğuna ve neyi temsil ettiğine bağlıdır. Sözgelimi, babasına sürekli “Niçin?” diye soran bir çocuğu düşünelim; aslında cevapla ilgilenmez çocuk. Onun,istediği, babasının cevap verebilme kapasitesine inanmaktır, ona güvenebilmektir, bu, babanın, çocuk için sıkıntı kaynağı olan ve potansiyel olarak bitmek bilmeyen sorulara nokta koyacak cevapları bildiğini görmesidir. Aslında, çocuk, babasına, üç yaşına doğru kendisi için belirsizleşen bir evrende ne olduğunu sorar. Çocuk örtük biçimde kendisine “seni gördüğüm gibi ol”, “bilen bir otorite olduğunu kanıtla bana" gibi bir cevap beklemektedir. Sonuç olarak, şunu söyleyebiliriz bu bağlamda; ethos soruların son noktasıdır.
Reklam
Ethos
Babasına sürekli “Niçin?” diye soran bir çocuğu düşünelim; aslında cevapla ilgilenmez çocuk. Onun,istediği, babasının cevap verebilme kapasitesine inanmaktır, ona güvenebilmektir, bu, babanın, çocuk için sıkıntı kaynağı olan ve potansiyel olarak bitmek bilmeyen sorulara nokta koyacak cevapları bildiğini görmesidir. Aslında, çocuk, babasına, üç yaşına doğru kendisi için belirsizleşen bir evrende ne olduğunu sorar.Çocuk örtük biçimde kendisine “seni gördüğüm gibi ol”, “bilen bir otorite olduğunu kanıtla bana" gibi bir cevap beklemektedir. Sonuç olarak, şunu söyleyebiliriz bu bağlamda; ethos soruların son noktasıdır.
"İsrail'in eylemi soy kırımdır ve burada davanın anlaşılmış olduğu son derece kuşkuludur. Kim soy kırımı destekleyebilir?"
Sayfa 55 - Dost yayınlarıKitabı okudu
Kandırmak, aslında, mesafenin yok edilmesini haber verir.
Pathos içindeki sorularla ilgilenmek bireyin kendisine ait tercih edilebilir hiyerarşisi, dinleyicinin değerleri üstünde durmaktır. Onu öfkelendiren budur, sevdiği, nefret ettiği, hor gördüğü ya da içerlediği, arzu ettiği vb. budur, dinleyicinin pathos’unu konuşmanın retorik boyutu yapanlar bunlardır. Ve bütün bu sorular Descartes’ın “ruhun hareketleri” dediği şeyi dikkate alan değerlere gönderme yaparlar.
Reklam
reklam retoriği ürünün çözeceği problemi ne kadar karartırsa, kullanılan söylem de o kadar figüratiftir ve gerçek ethos ve yansıtıcı ethos reklam mesajının belirtmek istediği bir farklılık içinde birbirlerinden o kadar uzak olur.
Ben gerçeğin itkilerinden ve zorlayıcılıklarından gelen problemleri bastıran bir unsur olarak ortaya çıktığına göre, beden ve başkaları da dahil olmak üzere dış dünya ilişkisi retoriğe bağlıdır. Ben özellikle bir retorik alanıdır, beden ve dünya karşıtlığı onda ve onun aracılığıyla yok olabilir.
Zafer kesinlikle aldatıcıdır ve beden sonunda her zaman galip gelene galebe çalar.
Kanıtlayıcı mantık bu farklılıktan eklemlemekten, argümanları olduğu yeni yargılar getiren terimler koymaktan ibarettir. Retorik, sıkıştırılmış bir kanıtlamadır. “Hastalık bu kentin tüm sakinlerini kırıp geçirdi” dediğimde bu mecaz burada düzdeğişmece- daha sonraki mantığın sıkıştırılmış biçimidir: ー“Bu hastalığın tohumları bütün sakinleri öldürdü.”
Reklam
Sözceleme sözce (énoncé) değildir, ikisini birleştirmek retorik, hatta kötü bir retoriktir. Bu sofistiktir, yani varlık retoriğine her zaman getirilmiş olan eleştiridir. Bir sözcelemede birinin kendisini ifade etmesi ve kendisine yeterli bir sözceyle bir başkasına hitap etmesi gerekir. Sonuç olarak, ethos, pathos, logos.
Bir cevabın, bir önermenin, bir tezin cevap alanları dışında reddedilmesi çelişki kabul edilir. Dolayısıyla, tutarlılık doğru bir kanıtlama içinde esastır: sonuçlar dikkate alınır, zıt önermenin zıt bir sonuç getirmesi üstünde durulur ya da zıt durumda geçerli olabilecek şey hayal edilir (bir hipotezdir bu).
"İnsan belli bir soruyla ilgili olarak haklı olmadığında, karşı tarafın görüşüne saldırmak çekici gelir."
Sayfa 43 - Dost yayınlarıKitabı okudu
İdeolojik sonuç bireylerin inançlarını ve önyargılarını güçlendiren psikolojik körlüğün klasik mekanizmalarına bağlıdır. Hiçbir şey sarsamaz bunları. q2’nin q1,’le kaydırılması ideolojiyi her türlü tartışmadan korur.
Sayfa 102Kitabı okudu
Hugo büyük bir yazardır, bir yazar esasen kalem kullanır,dolayısıyla Hugo büyük bir kalemdir:x A’dır, A esas olarak y’dir, dolayısıyla x y’dir. Retorik akıl yürütme mecazlarıyla yoğunlaştırır, yargılanan özelliği seçerek “doğru” öncülü verir. Özdeşlik (zayıf) öncül ve sonucu aynı üslup formülü içinde bir araya getirir; bu formül içinde, cevap biçimindeki soru bulunur ve bu soru da bu özelliğiyle silinmiştir. Retorik yöntem olarak kendisini doğrular ve bu yöntemle cevap vermek soruları yutar ve onlan çözülmüş gibi gösterir ki mecazların biçimlendirdikleri de budur.
92 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.