Ruhlar Arasında

Bedri Ruhselman
Tanrı hiç bir varlığı, hiç bir dostu kapısından boş çevirmiyecektir. Ona güvenin ve sizin üstünüzdeki varlıklara itimat edin. Bir çok problemleriniz, bir çok demiyeyim bütün problemlerinizde size uzanan yardım ellerini müşahede edeceksiniz. Bu, birazıcık çaba ile, azıcık bir araştırma ile görülebilecek yardımlardır.
Günaydınn tüm iyi insanlar!
İyilikten kaçmayınız. İyiliğe yaklaşın. Fenalıktan uzaklaşın. Daima kendinizi olduğunuz gibi gösterin. Asla maskelenmeyin. Maske fenalığın kaynağı, felâketlerin yuvasıdır. İyiliği seviniz ve iyilik yapınız.
Reklam
Ruh, dünyamızda ve madde kâinatında ancak maddî araçla tezahür zemini bulan müessir bir kudrettir. Bu kudret devamlı bir tekâmül halindedir.
Bütün ruhlar dünyaya doğru hareket edebilirler. Ancak bütün ruhların yapamıyacakları şey sonsuzluğa doğru hareket etmektir
İlâhî kudret karşısında hiçbir mertebe, hiçbir plân, hiçbir sınıf hususî bikıymet kazanamaz. Çünkü Ona hiçbir şey nisbet edilemez.
Ilahi nizam ekseninde Sebep-sonuç dönüsüyse devam eder durur. .
Ruhların tasnifi, onların ilerleme derecelerine, kazanmış oldukları vasıflara ve henüz sıyrılmak zorunda kaldıkları kusurlara göre tayin edilir.
Reklam
Bir insan bilerek bilmeyerek, isteyerek istemeyerek diğer bir insanın rüyasında veya uyanık halinde ona bazı fikirler ve duygular telkin edebilir.
Buradan şimdi bir tren geçecek,önünde ağır bir lokomotif, arkasında da vagonlar var. Herhalde bu vagonların içinde yüzü gülen adamlar seyahat ediyorlar... Onları kıskanıyor. Fakat bu sırada şuuru biraz yerine gelir gibi oluyor ve kendi kendine soruyor: Acaba bu trenin içinde de benim gibi ıstırap çeken var mı?
Hiç bir varlığın gayesi, ne ıstırap çekmek, ne de saadetler içinde yüzmektir, bunların her ikisi de birer vasıtadır.
Reklam
(işte burası çok acıdır.) Zira bu insanı dünyada tanıyanlar onun çocuğuna ne kadar büyük ve kuvvetli bağlarla bağlı olduğunu bilirler. Istırabın şiddetine bakınız ki, dünyada iken her an meşgul olduğu, hiçbir an hatırından çıkarmadığı yavrusuna bile orada unutmuş gibidir. Bu hal ıstırap çeken varlıkların başlıca hususiyetlerinden birini teşkil eder.
Resim