SabitFikir - Sayı 108 (2020 Şubat)

·
Okunma
·
Beğeni
·
11
Gösterim
Adı:
SabitFikir - Sayı 108
Alt başlık:
2020 Şubat
Baskı tarihi:
Şubat 2020
Sayfa sayısı:
68
Format:
Karton kapak
ISBN:
9772146212005
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Turkuvaz Yayınları
Hemen her dönem edebiyatçıların müdavimi olmuştur kahvehaneler. Yazarların karşılıklı fikir alıp verdiği, zaman zaman çatıştıkları, birlikte geliştikleri, bir kısım yazarın tek başına çalışma odası gibi kullandığı ya da tersine o mekanda filizlenen eserlerin birbirine dokunduğu bu mekanlar dünya edebiyatına da dönem dönem yön vermiş, sonraki kuşakları da etkilemişlerdir. Viyana’da Central Cafe, Paris’te Les Deux Magots, Kahire’de Han el-Halili, Buenos Aires’te Cafe Tortoni, St. Petersburg’da Literaturnoe Kafe, İstanbul’da Küllük, Çınaraltı, İkbal, Meserret... Şubat sayımızın dosya konusunu Dünya Edebiyatının Unutulmaz Kahvehaneleri’ne ayırdık. Güven Adıgüzel’in kaleme aldığı Mahfiller, Muhitler, Mekânlar: Edebiyat ve Kahve başlıklı dosyamız kimi artık işlevini yitirmiş, kimi yıkılmış, kimi hâlâ canlı, kimi geçmişini hatırlamayan o kahvehanelerin izini sürüyor.

Murat Can Aşlak’ın hazırladığı ve Onur Atay’ın resimlediği KararsızOkur infografiği de kapak dosyamızı destekliyor; dünyanın en etkili edebi meclislerine yuva olan kahvehaneleri, edebiyat mahfillerini bir araya getiriyor.

Ocak sayımızla birlikte dergimize yeni yazarlar katılıyor. Fatih Baha Aydın, Ömer Yalçınova, Haşim Şahin Güncel, Kaan Burak Şen Kitaplıktaki Nesneler ve Bilal Sert Sinema köşeleriyle Şubat sayımızdalar.

Gülenay Börekçi Egoist Okur’da Hintli guru Bhagwan Shree Rajneesh ve müritlerinin, belgesel dizi Wild Wild Country’e de konu olan gerçek hikâyesini yazıyor.

Murat Murat Mümkün Evrenler’de geçtiğimiz günlerde hayatını kaybeden, Tolkien’in “baş eleştirmeni ve çalışma arkadaşı” Christopher Tolkien’e veda ediyor. Son dönemin en çok konuşulan dizilerinden Atiye’yi de es geçmiyor.

Fatih Baha Aydın Güncel bölümünde epik bir başyapıt olarak değerlendirdiği John Milton imzalı Kayıp Cennet üzerine yazıyor.

Necip Tosun Dünya Öyküsü Kitaplığı bölümünde insanın var olma çabasını, kötülüğün kökenleri, bireyin önemi, hayvan acıları, açlık, acı, mücadele alt başlıklarıyla anlatan Rus yazar Andrey Platonov’u ve Dönüş kitabını yorumluyor.

Zeynep Merdan, Keşfsever’de Herman Melville’in kült romanı Kâtip Bartleby’den yola çıkıyor ve bir vazgeçiş sanatı olarak yorumladığı Bartleby Sendromu’nu yazıyor.

Bilal Sert Sinema köşesinde The Irishman, Marvel ve Joker filmlerinden yola çıkıp geleceğin sineması ve teknolojinin tüm olanaklarına rağmen yeni bir şey söyleyemeyen yeni nesil filmler üzerine düşünüyor.

Dürdane İsra Çınar Kurmaca bölümünde sanatçının “bir sahtekâr olarak” portresini çiziyor, sanatkârane sahtekârlık örnekleri üzerine yazıyor.

Duygu Karslı, Japon yazar Kobe Abe’nin hem dedektiflik hem de bir kendini buluş hikâyesi olarak yorumladığı Virane Harita romanını inceliyor.

Onur Atay, Çizgi Roman bölümünde dünyanın önde gelen Ortadoğu tarihçilerinden Jean-Pierre Filiu ve Fransız çizgi romancı David Beauchard’ın, üç yüz yıla dayanan Ortadoğu siyaset hikâyesini çizdikleri Sıkı Düşmanlar üzerine yazıyor.

Yağmur Dinç Yerdeniz’den bölümünde Orhan Pamuk’un Benim Adım Kırmızı romanının 21. baskı yılına özel olarak yayımlanan, Türkiye ve dünyadan Benim Adım Kırmızı üzerine düşünen 21 yazarı bir araya getiren Benim Adım Kırmızı Üzerine Yazılar kitabını yorumluyor.

Kitaplardan Ne Öğrendim bölümünün bu ayki konuğu oyuncu, senarist, tiyatro yazarı ve yönetmen Buğra Gülsoy.

Yayınevi Hikâyesi bu ay tarih ve araştırma üzerine yayınladığı eserlerle bu alandaki boşluğu dolduran yayınevlerinden birini sayfalarına taşıyor: Kopernik Kitap

Selahattin Yusuf Görüş Günü, Orkun Galolar Ters Karga, Halil İbrahim İzgi Adım Adım Yazılar, Salih Zengin Kipat, Suavi Kemal Yazgıç Kavram Atölyesi köşeleriyle, Selahattin Demirci çizimleriyle yinebu sayımızda.

SabitFikir’in bu sayısında ayrıca Mehmet Eroğlu, Sinan Cömert, Özcan Ergüder, Fatih Muhammet Atasever, Philip Roth, Johan Huizinga kitaplarınıÖmer Yalçınova, Haşim Şahin, Doğukan İşler, Ahmet Edip Başaran, Cem Tunçer, Mehmet Hakan Kekeç yorumluyor.

SabitFikir’in kapak tasarımı Onur Aşkın’a ait. İç sayfalarımızda da çok sayıda yetenekli ve genç çizer yaratıcı tasarımlarıyla dergiyi zenginleştiriyor.

(Tanıtım Bülteninden)
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Zaman bazen kuş gibi uçar bazen de solucan gibi sürünerek geçer; ama insan en çok zamanın ağır mı yoksa çabuk mu geçtiğini fark etmediği vakit kendini iyi hisseder.
"Ben insana Racine'i ya da Theokritus'u bilince kültürlü olur demiyorum. Bence kültürlü insan dünyadaki konumunu anlamasına yarayan bilgiyi ve yolları edinmiş olan insandır."
Okumak ve yazmak yalnızlık ister. Ama okuduğunu ve yazdığını paylaşmakla görevlidir her tutkulu okur ve yazar. Okumak soylu bir eylemdir. Yazmak ise o eylemi bambaşka kişilerle paylaşma işlemidir.
Goethe, "Seni anlayacak bir kişi bile bulduysan ciltler dolusu yaz" der. Bazen
būtün mesele o bir kişiyi bulmaktır aslında. Sen de o kişiyi bulduysan yaz, ciltler dolusu yaz.
Geçmişe ait anısı ekran ışığından ibaret olan çocuğun geleceği aydınlık olamaz. Bu yüzden çocuklarımızla anı biriktirmek, onlarla konuşmak, hayatı yaşamak ve deneyimlemek önemli.
"Çalışmak ve ortaya iyi şeyler çıkartma
arzum ruhumu öylesine sardı ki bir de
baktım kalbimde kötü duygulara, nefretlere
yer kalmamış, bir zamanlar var olanlar da
kuruyup toza dönüşmüş; zaaflarımı sulayıp
yeşertmedim, tamamen yok olmasalar da
kıyıda köşede cılız birer ot olarak kaldılar."
SabitFikir Dergisi
Sayfa 59 - Bülent Ortaçgil
"Yani,yaşamına karışan insanlardan nefret ediyorsun ve buna rağmen laf etmesinler diye yaşamını onlara göre belirleyeceksin?
Sayaka Murata
Esirgemez anne bakışı son bir teselliyi daha. Görmeyi bırakmış gözleri sürdürür çünkü bakmayı hala. Müzik süzdükten sonra sessizlik onu biraz daha sürdürür.
SabitFikir Dergisi
Sayfa 21 - Selahattin Yusuf

Kitabın basım bilgileri

Adı:
SabitFikir - Sayı 108
Alt başlık:
2020 Şubat
Baskı tarihi:
Şubat 2020
Sayfa sayısı:
68
Format:
Karton kapak
ISBN:
9772146212005
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Turkuvaz Yayınları
Hemen her dönem edebiyatçıların müdavimi olmuştur kahvehaneler. Yazarların karşılıklı fikir alıp verdiği, zaman zaman çatıştıkları, birlikte geliştikleri, bir kısım yazarın tek başına çalışma odası gibi kullandığı ya da tersine o mekanda filizlenen eserlerin birbirine dokunduğu bu mekanlar dünya edebiyatına da dönem dönem yön vermiş, sonraki kuşakları da etkilemişlerdir. Viyana’da Central Cafe, Paris’te Les Deux Magots, Kahire’de Han el-Halili, Buenos Aires’te Cafe Tortoni, St. Petersburg’da Literaturnoe Kafe, İstanbul’da Küllük, Çınaraltı, İkbal, Meserret... Şubat sayımızın dosya konusunu Dünya Edebiyatının Unutulmaz Kahvehaneleri’ne ayırdık. Güven Adıgüzel’in kaleme aldığı Mahfiller, Muhitler, Mekânlar: Edebiyat ve Kahve başlıklı dosyamız kimi artık işlevini yitirmiş, kimi yıkılmış, kimi hâlâ canlı, kimi geçmişini hatırlamayan o kahvehanelerin izini sürüyor.

Murat Can Aşlak’ın hazırladığı ve Onur Atay’ın resimlediği KararsızOkur infografiği de kapak dosyamızı destekliyor; dünyanın en etkili edebi meclislerine yuva olan kahvehaneleri, edebiyat mahfillerini bir araya getiriyor.

Ocak sayımızla birlikte dergimize yeni yazarlar katılıyor. Fatih Baha Aydın, Ömer Yalçınova, Haşim Şahin Güncel, Kaan Burak Şen Kitaplıktaki Nesneler ve Bilal Sert Sinema köşeleriyle Şubat sayımızdalar.

Gülenay Börekçi Egoist Okur’da Hintli guru Bhagwan Shree Rajneesh ve müritlerinin, belgesel dizi Wild Wild Country’e de konu olan gerçek hikâyesini yazıyor.

Murat Murat Mümkün Evrenler’de geçtiğimiz günlerde hayatını kaybeden, Tolkien’in “baş eleştirmeni ve çalışma arkadaşı” Christopher Tolkien’e veda ediyor. Son dönemin en çok konuşulan dizilerinden Atiye’yi de es geçmiyor.

Fatih Baha Aydın Güncel bölümünde epik bir başyapıt olarak değerlendirdiği John Milton imzalı Kayıp Cennet üzerine yazıyor.

Necip Tosun Dünya Öyküsü Kitaplığı bölümünde insanın var olma çabasını, kötülüğün kökenleri, bireyin önemi, hayvan acıları, açlık, acı, mücadele alt başlıklarıyla anlatan Rus yazar Andrey Platonov’u ve Dönüş kitabını yorumluyor.

Zeynep Merdan, Keşfsever’de Herman Melville’in kült romanı Kâtip Bartleby’den yola çıkıyor ve bir vazgeçiş sanatı olarak yorumladığı Bartleby Sendromu’nu yazıyor.

Bilal Sert Sinema köşesinde The Irishman, Marvel ve Joker filmlerinden yola çıkıp geleceğin sineması ve teknolojinin tüm olanaklarına rağmen yeni bir şey söyleyemeyen yeni nesil filmler üzerine düşünüyor.

Dürdane İsra Çınar Kurmaca bölümünde sanatçının “bir sahtekâr olarak” portresini çiziyor, sanatkârane sahtekârlık örnekleri üzerine yazıyor.

Duygu Karslı, Japon yazar Kobe Abe’nin hem dedektiflik hem de bir kendini buluş hikâyesi olarak yorumladığı Virane Harita romanını inceliyor.

Onur Atay, Çizgi Roman bölümünde dünyanın önde gelen Ortadoğu tarihçilerinden Jean-Pierre Filiu ve Fransız çizgi romancı David Beauchard’ın, üç yüz yıla dayanan Ortadoğu siyaset hikâyesini çizdikleri Sıkı Düşmanlar üzerine yazıyor.

Yağmur Dinç Yerdeniz’den bölümünde Orhan Pamuk’un Benim Adım Kırmızı romanının 21. baskı yılına özel olarak yayımlanan, Türkiye ve dünyadan Benim Adım Kırmızı üzerine düşünen 21 yazarı bir araya getiren Benim Adım Kırmızı Üzerine Yazılar kitabını yorumluyor.

Kitaplardan Ne Öğrendim bölümünün bu ayki konuğu oyuncu, senarist, tiyatro yazarı ve yönetmen Buğra Gülsoy.

Yayınevi Hikâyesi bu ay tarih ve araştırma üzerine yayınladığı eserlerle bu alandaki boşluğu dolduran yayınevlerinden birini sayfalarına taşıyor: Kopernik Kitap

Selahattin Yusuf Görüş Günü, Orkun Galolar Ters Karga, Halil İbrahim İzgi Adım Adım Yazılar, Salih Zengin Kipat, Suavi Kemal Yazgıç Kavram Atölyesi köşeleriyle, Selahattin Demirci çizimleriyle yinebu sayımızda.

SabitFikir’in bu sayısında ayrıca Mehmet Eroğlu, Sinan Cömert, Özcan Ergüder, Fatih Muhammet Atasever, Philip Roth, Johan Huizinga kitaplarınıÖmer Yalçınova, Haşim Şahin, Doğukan İşler, Ahmet Edip Başaran, Cem Tunçer, Mehmet Hakan Kekeç yorumluyor.

SabitFikir’in kapak tasarımı Onur Aşkın’a ait. İç sayfalarımızda da çok sayıda yetenekli ve genç çizer yaratıcı tasarımlarıyla dergiyi zenginleştiriyor.

(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • insan_okur

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%100 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0