Sabitfikir’in 112. sayısı “Edebiyat Hatları Vapuru Kalkıyor” başlığıyla çıktı
Sandallardan kayıklara, kayıklardan takalara oradan kömürlü, mazotlu vapurlara dek devam eden bir seyrüsefer tarihimiz,Şirket-i Hayriye,klasik ve çağdaş edebiyatın isimlerinden edebiyatın vapur temalı öyküleri... Dürdane İsra Çınar’ın kaleme aldığı “Patpat-ı bahriler, buharlılar ve diğerleri... Edebiyat Hatları Vapuru Kalkıyor” başlıklı Haziran dosyamızı Murathan Mungan'ın derlediği Edebiyat Seferleri İçin Vapur Tarifeleri kitabından hareketle oluşturduk.
Murat Can Aşlak’ın hazırladığı ve Onur Atay’ın resimlediği KararsızOkur infografiği de kapak dosyamızı destekliyor, Denizde ve Denizle Edebiyat başlığıyla deniz üstünde geçen ya da denizin metaforik ya da değil anlatı öğesi olarak kitabın merkezinde yer aldığı romanlar ve novellalar arasından bir seçki sunuyor.
A. Ali Ural, Şairin Şairleri bölümünde bu ay “Dünya Masalında Bir Çığlık” Attila İlhan’ı yazıyor.
Gülenay Börekçi, Egoist Okur’da ilk olarak 1954’te basılan ve kendi gerçeklik efsanesini yaratan klasik romanlardan Sineklerin Tanrısı ve yazarı William Golding’in kötülüğü tercihindeki sebepler üzerine düşünüyor.
Necip Tosun Dünya Öyküsü Kitaplığı bölümünde fantastik edebiyatın romantik öncüsü olarak tanımladığı E.T.A. Hoffmann ve onun Seçme Masallar kitabı üzerine yazıyor.
Ahmet Edip Başaran Şiir Rafı’ndageçmiş, şimdi ve gelecek arasındaki tüm bağları kuran, insana hakiki bir yol haritası sunan şair Sezai Karakoç’u ve şiirini anlatıyor.
Samed Karagöz Sanat bölümünde Yalnız ve Yaralı Bir Hayat sergisi vesilesiyle, eserleri ve hayatın tüm zorluklarına rağmen asla bırakmadığı sanatıyla genç kuşaklara ilham veren Fikret Mualla’yı yazıyor.
Onur Atay Çizgi Roman’da nev-i şahsına münhasır bir üsluba sahip genç bir İskoç çizerin Tom Gauld’un Ay Polisi kitabı üzerine yazıyor.
Haziran sayısının ilginizi çekeceğini düşündüğümüz röportajını Mehmet Hakan Kekeç, İslam metafiziği üzerine kitap, makale, çeviri ve şerhleriyle yeri doldurulmaz bir yerde duran ilahiyatçı yazar Ekrem Demirli ile yaptı. Demirli, röportajda Türkçeye kazandırdığı Kuşeyri’nin tefsiri Letaifü’l-İşarat’ı, Cüneyd-i Bağdadi’yi ve en iyi okuma biçimi konusundaki tavsiyelerini anlattı.
Kitaplardan Ne Öğrendim? bölümünde sanatçı, akademisyen, pek çok kişiye onu tanıtan kimliğiyle Anadolu’nun geleneksel sanatlarını bir çatı altında buluşturan Baksı Müzesi’nin kurucusu Prof. Dr. Hüsamettin Koçan kitaplarla olan ilişkisini, yaşamak ve üretmeye dair düşüncelerini anlatıyor.
Selahattin Yusuf Görüş Günü, Bilal Sert Sinema, Nurullah Koltaş Önde(N) Gidenler, Halil İbrahim İzgi Adım Adım Yazılar, Salih Zengin Kipat köşeleriyle, Selahattin Demirci çizimleriyle yinebu sayımızda.
SabitFikir’in bu sayısında ayrıca Honore de Balzac, Kim Un-su, Claudio Magris, Hasine Çerko, Sally Rooney, Giovanni Boccaccio, Meliha Öz, Neil Gaiman, Walter Tevis, Nurdan Gürbilek’inkitaplarını Zeynep Merdan, Harun Candan, Duygu Karslı, Mustafa Uçurum, Cem Tunçer, Kaan Murat Yanık, Ömer Yalçınova, Murat k. Murat, Cem Altınışık, Doğukan İşler yorumluyor.
SabitFikir’in kapak tasarımı Selin Tahtakılıç’a ait. İç sayfalarımızda da çok sayıda yetenekli ve genç çizer yaratıcı tasarımlarıyla dergiyi zenginleştiriyor.
(Tanıtım Bülteninden)