SabitFikir - Sayı 14 (2012 Nisan)

·
Okunma
·
Beğeni
·
10
Gösterim
Adı:
SabitFikir - Sayı 14
Alt başlık:
2012 Nisan
Baskı tarihi:
Nisan 2012
Sayfa sayısı:
60
Format:
Karton kapak
ISBN:
2880000041788
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Sabit Fikir Dergisi
Yeni dönem gençlik edebiyatı: Hızlı ve Öfkeli
İnternetin en çok okunan Türkçe edebiyat ve eleştiri dergisi Sabit Fikir, nisan sayısında, yeni dönem gençlik edebiyatını masaya yatırıyor. Genç okurların değişen dünyasını tüm yönleriyle ele alan bu dosya çalışması, deneyimli haberci Yenal Bilgici'ye ait.

Sabit Fikir, son sayısında, yakın zamanda ortaya atılan 'gençlik edebiyatı' kavramını irdeleyen bir kapak konusuyla geliyor. Savaş oyunları, cinsellik, terör, vampirler, zombiler, uyuşturucu gibi sert içerikleri konu edinen yeni dönem gençlik edebiyatı üzerinde yapılan bu tartışma temel olarak iki soru etrafında dönüyor: Bu bir edebi tür sayılabilir mi? Neden bu kadar karanlık veya bu kadar karanlık olmak zorunda mı?

Deneyimli haberci Yenal Bilgici bu dosyada, "Yeni dönem gençlik edebiyatı nasıl bu kadar yaygınlaşabildi?", "Edebiyat pazarını değiştirecek bir gücü var mı?", "Gelişmesinde teknolojinin rolü nedir?", "Okur profilleri nasıl şekilleniyor?" gibi pek çok soruya da yanıt veriyor.

İlk Kez Tiyatro ve Müzik
Sabit Fikir, bu ay ilk kez sanatın diğer alanlarına da bulaşıyor. Sayfalarında ilk kez tiyatro ve müzik yazılarına yer veren Sabit Fikir'de bu ay, Murat Gülsoy, Oğuz Atay'ın Tehlikeli Oyunlar kitabından Seyyar Sahne'nin oyunlaştırdığı Tehlikeli Oyunlar'ı; müzik yazarı Zülâl Kalkandelen ise müzisyen Jarvis Cocker'ın yeni çıkan kitabı Mother, Brother, Lover'ı ele aldı.

Ceren Çıplak ise her ay yaptığı gibi, bu ayki Sabit Fikir'in dosya çalışmasına farklı bir açıdan yaklaştı ve "Sokaktan" adlı köşesinde, "Okuma kültürünün yaşı olur mu?" diye sorarak, sokaktan görüşler aktardı.

"Gölgede Kalanlar" adlı köşesinde Ceyhan Usanmaz ise, dünya çocuk edebiyatının başyapıtları arasında sayılan Pinokyo'nun yazarı Carlo Collodi'nin, Pinokyo'nun gölgesinde kalan yapıtlarını anlatıyor. Öte yandan dergide, A. Ömer Türkeş, Selçuk Uygur, Özgün Uçar, Melisa Kesmez, Ayşe Düzkan, Hayati Roman, küçük İskender ve Aysu Önen gibi pek çok ismin eleştiri yazıları bulunuyor.

Sabit Fikir'de bu ay Mert Tanaydın "Dünyadan" adlı köşesinde istihbarat edebiyatını irdelerken, Hasan Cömert "Edebiyatdışı"nda Ahmet Ümit ile bir röportaj yaptı! Sibel Oral'ın "Ne Varsa Okurum", Oylum Yılmaz'ın "Sistemden Çıkma Planı 1: Evinizi Yakınız" ve Elif Tanrıyar'ın "Görünmez Bağ" başlıklı yazılarını da Sabit Fikir'in nisan sayısında okumak mümkün.

Idefix ve Prefix'le ücretsiz

Kapak illüstrasyonunu genç çizer Onur Atay'ın yaptığı dergide, edebiyat ve yayıncılık dünyasından haberler ile düşünce özgürlüğü ihlâlleri de yer alıyor.

Yayın yönetmenliğini Elif Bereketli'nin yaptığı Sabit Fikir'in matbu haline Idefix ve Prefix siparişleriyle; dijital versiyonlarına ise Turkcell Dergilik'ten, Idefix Kitaplık uygulamasından ve http://www.sabitfikir.com adresinden ulaşmak mümkün.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
SabitFikir - Sayı 14
Alt başlık:
2012 Nisan
Baskı tarihi:
Nisan 2012
Sayfa sayısı:
60
Format:
Karton kapak
ISBN:
2880000041788
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Sabit Fikir Dergisi
Yeni dönem gençlik edebiyatı: Hızlı ve Öfkeli
İnternetin en çok okunan Türkçe edebiyat ve eleştiri dergisi Sabit Fikir, nisan sayısında, yeni dönem gençlik edebiyatını masaya yatırıyor. Genç okurların değişen dünyasını tüm yönleriyle ele alan bu dosya çalışması, deneyimli haberci Yenal Bilgici'ye ait.

Sabit Fikir, son sayısında, yakın zamanda ortaya atılan 'gençlik edebiyatı' kavramını irdeleyen bir kapak konusuyla geliyor. Savaş oyunları, cinsellik, terör, vampirler, zombiler, uyuşturucu gibi sert içerikleri konu edinen yeni dönem gençlik edebiyatı üzerinde yapılan bu tartışma temel olarak iki soru etrafında dönüyor: Bu bir edebi tür sayılabilir mi? Neden bu kadar karanlık veya bu kadar karanlık olmak zorunda mı?

Deneyimli haberci Yenal Bilgici bu dosyada, "Yeni dönem gençlik edebiyatı nasıl bu kadar yaygınlaşabildi?", "Edebiyat pazarını değiştirecek bir gücü var mı?", "Gelişmesinde teknolojinin rolü nedir?", "Okur profilleri nasıl şekilleniyor?" gibi pek çok soruya da yanıt veriyor.

İlk Kez Tiyatro ve Müzik
Sabit Fikir, bu ay ilk kez sanatın diğer alanlarına da bulaşıyor. Sayfalarında ilk kez tiyatro ve müzik yazılarına yer veren Sabit Fikir'de bu ay, Murat Gülsoy, Oğuz Atay'ın Tehlikeli Oyunlar kitabından Seyyar Sahne'nin oyunlaştırdığı Tehlikeli Oyunlar'ı; müzik yazarı Zülâl Kalkandelen ise müzisyen Jarvis Cocker'ın yeni çıkan kitabı Mother, Brother, Lover'ı ele aldı.

Ceren Çıplak ise her ay yaptığı gibi, bu ayki Sabit Fikir'in dosya çalışmasına farklı bir açıdan yaklaştı ve "Sokaktan" adlı köşesinde, "Okuma kültürünün yaşı olur mu?" diye sorarak, sokaktan görüşler aktardı.

"Gölgede Kalanlar" adlı köşesinde Ceyhan Usanmaz ise, dünya çocuk edebiyatının başyapıtları arasında sayılan Pinokyo'nun yazarı Carlo Collodi'nin, Pinokyo'nun gölgesinde kalan yapıtlarını anlatıyor. Öte yandan dergide, A. Ömer Türkeş, Selçuk Uygur, Özgün Uçar, Melisa Kesmez, Ayşe Düzkan, Hayati Roman, küçük İskender ve Aysu Önen gibi pek çok ismin eleştiri yazıları bulunuyor.

Sabit Fikir'de bu ay Mert Tanaydın "Dünyadan" adlı köşesinde istihbarat edebiyatını irdelerken, Hasan Cömert "Edebiyatdışı"nda Ahmet Ümit ile bir röportaj yaptı! Sibel Oral'ın "Ne Varsa Okurum", Oylum Yılmaz'ın "Sistemden Çıkma Planı 1: Evinizi Yakınız" ve Elif Tanrıyar'ın "Görünmez Bağ" başlıklı yazılarını da Sabit Fikir'in nisan sayısında okumak mümkün.

Idefix ve Prefix'le ücretsiz

Kapak illüstrasyonunu genç çizer Onur Atay'ın yaptığı dergide, edebiyat ve yayıncılık dünyasından haberler ile düşünce özgürlüğü ihlâlleri de yer alıyor.

Yayın yönetmenliğini Elif Bereketli'nin yaptığı Sabit Fikir'in matbu haline Idefix ve Prefix siparişleriyle; dijital versiyonlarına ise Turkcell Dergilik'ten, Idefix Kitaplık uygulamasından ve http://www.sabitfikir.com adresinden ulaşmak mümkün.

Kitap istatistikleri