Şafak Tapınağı (Bereket Denizi 3)Yukio Mişima

·
Okunma
·
Beğeni
·
614
Gösterim
Adı:
Şafak Tapınağı
Alt başlık:
Bereket Denizi 3
Baskı tarihi:
Nisan 2015
Sayfa sayısı:
319
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750725302
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Akatsuki no tera
Çeviri:
Püren Özgören
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Can Yayınları
"Şafak Tapınağı", Japon yazar "Mişima"nın bütün dünyada çok beğenilmiş "Bereket Denizi" adlı dörtlemesinin üçüncü kitabı. Japonya'nın İkinci Dünya Savaşı sonrası yıllarını, Japonya'ya özgü niteliklerin birer birer yok olmaya başladığı yılları anlatıyor. Dörtlemenin ilk romanı "Bahar Karları"nın genç yaşta ölen duygusal kahramanı Kiyoaki'nin sırdaşı, vicdanı; dizinin ikinci romanı "Kaçak Atlar"ın bağnaz İsos'sının tarihçisi olan akılcı ve başarılı avukat Honda bu üçüncü romanda sahnenin ortasında gelmektedir...
Serinin en uzun sürede okuduğum, en sıkıldığım, yer yer ‘’ya şimdi ne alaka?’’ dediğim konuyu bağlamak için yazıldığını düşündüğüm bir kitap oldu Şafak Tapınağı. İlk iki kitabı -özellikle Kaçak Atlar’ı- heyecanla okumuştum ama bu sefer baya bunaldım. Kahramanımız Honda, kendisinden beklenmeyen biçimde bir prensese aşık oluyor. Konuyu söylemek spoiler olur (sürpriz bozan diyorlarmış buna çok beğendim^_^) fakat birkaç Japon ve Kore yapımı film var sanırım bu kitaptan fazlasıyla etkilenmişler. Kitapta dönemin siyasi olaylarına değinmesini ve Rie’nin artık bir kadın karakter olmayı başarabilmesini sevdim.
“Ama Honda ne akıp giden zamanla, ne siyasal kavgalarla ne de savaş tehdidiyle ilgileniyordu artık, bu konulara duyduğu bütün ilgiyi yitirmişti. Yüreğin derinliklerinde birşeyler yıkılmıştı. Yağmur fırtınaları gibi ortalığı kasıp kavuran, sıradan insanları sırılsıklam eden, yazgının çakıl taşlarını fark gözetmeksizin kamçılayan olayları durdurmaya gücünün yetmeyeceğini biliyordu. Bütün yazgıların önünde sonunda acı olup olmadığından da emin değildi. Tarih ilerleyebilmek için kimisinin isteğini yerine getirmek, kimisinin isteğini de geri çevirmek alışkanlığındaydı. Geleceğin ne kadar üzücü olduğunu bilmekse herkesi mutlaka düş kırıklığına uğratmayabiliyordu.”
“İğrenç olan her şeyin -sefahat, ölüm, çılgınlık, salgın hastalıklar, yıkımlar... yüreği baştan çıkartıp ruhu dışarıya çekmesi nasıl mümkün olabilirdi? Ruhlar neden sakin, karanlık ve sessiz yuvalarından ayrılarak ‘var olmak’ zorundaydılar? İnsan yüreği dingin sürekliliği neden geri çeviriyordu?”
“Belki de Hintliler hepsinin ayrımındaydı. Her şeyi biliyorlardı. Bu korku Honda’nın peşini düşlerinde bile bırakmıyordu. Nasıl dünyanın dönmesi insanın herhangi bir duyusu tarafından saptanamıyor, ancak bilimsel mantıkla güçbela sezilebiliyorsa, samsara, yeniden doğuş ve karma da aynı biçimde, sıradan algılama ve akılla değil, yalnızca doğaüstü bir güçle, fazlasıyla doğru, düzenli, sezgili bir üst mantıkla ayrımsanabiliyordu belki de. Belki de Hintlileri böylesine kayıtsız, gelişmeye karşı böylesine diretken kılan, sıradan insanları değerlendirmekte kullanılan ortak ölçütler olan neşe, öfke, kaygı ya da zevk gibi insanca duygulardan yoksun kılan şey de bu anlayıştı?”
“Honda böylesi anlarda dünyada ahlâkçılıktan çok daha sert kurallar bulunduğunu hissediyordu. Uyumsuz çiftler asla düşlere kaynaklık edememe, başkalarında salt tiksinti uyandırma gerçeğiyle cezalandırılıyordu. İnsanlığın hümanizmden yoksun olduğu dönemlerdeki insanlar, bütün çirkin yaratıklara karşı, çağdaş insandan çok daha acımasızdı.”
“Âşık olmak, çekiciliği, cahilliği, düzensizliği ve kavrama yoksunluğunun başkalarıyla ilgili düşlemler oluşturmasına izin verdiği kişilere tanınmış bir tür ayrıcalıktı. Yontulmamış bir ayrıcalıktı bu. Honda çocukluğundan beri, böyle birinin tam karşıtı olduğunun bilincindeydi.”

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Şafak Tapınağı
Alt başlık:
Bereket Denizi 3
Baskı tarihi:
Nisan 2015
Sayfa sayısı:
319
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750725302
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Akatsuki no tera
Çeviri:
Püren Özgören
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Can Yayınları
"Şafak Tapınağı", Japon yazar "Mişima"nın bütün dünyada çok beğenilmiş "Bereket Denizi" adlı dörtlemesinin üçüncü kitabı. Japonya'nın İkinci Dünya Savaşı sonrası yıllarını, Japonya'ya özgü niteliklerin birer birer yok olmaya başladığı yılları anlatıyor. Dörtlemenin ilk romanı "Bahar Karları"nın genç yaşta ölen duygusal kahramanı Kiyoaki'nin sırdaşı, vicdanı; dizinin ikinci romanı "Kaçak Atlar"ın bağnaz İsos'sının tarihçisi olan akılcı ve başarılı avukat Honda bu üçüncü romanda sahnenin ortasında gelmektedir...

Kitabı okuyanlar 19 okur

  • Sertaçhan Turhan
  • Mahmut Demir
  • Ozlem
  • Veysi Yavuz
  • Sezgi
  • Hinata
  • Gülen Tokay
  • Ada Yıldız
  • Eda
  • Merve K.

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%25 (1)
9
%0
8
%50 (2)
7
%25 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0