Şahmerdan - Lüzumsuz Adam Bütün Eserleri 2

8,0/10  (5 Oy) · 
16 okunma  · 
5 beğeni  · 
214 gösterim
Sait Faik'i yapıda ve özde modern hikayeciliğimizin babası sayıyorum. Sait, bence Türkçe'nin dar hudutlarını zorlamış, doğru dürüst, gerçek anlamıyla Türkçe yazmış ilk Türk yazarıdır. Sait'ten önce hiçbir yazarımızda bütün nüanslarıyla, sıcaklığıyla ve açıklığıyla Türkçe yoktur."
- Yaşar Kemal-

Semaver, Sarnıç, Şahmerdan ve Lüzumsuz Adam'dan oluşan Toplu Öyküler-1'i Sait Faik Abasıyanık'ın diğer yapıtları izleyecek.

"Koştum tütüncüye, kalem kağıt aldım. Oturdum. Ada'nın tenha yollarında gezerken canım sıkılırsa küçük değnekler yontmak için cebimde taşıdığım çakımı çıkardım. Kalemi yonttum. Yonttuktan sonra tuttum öptüm. Yazmasam deli olacaktım."

diyen yazardan, mektuplar, el yazmaları, orijinalleriyle karşılaştırılmış hikayeler ve gün ışığına çıkmamış yepyeni metinler sırada...
(Arka Kapak
  • Baskı Tarihi:
    Ocak 2001
  • Sayfa Sayısı:
    231
  • ISBN:
    9789754940879
  • Yayınevi:
    Bilgi Yayınevi
  • Kitabın Türü:
MR.NOBODY 
 22 Kas 2017 · Kitabı okudu · 4 günde · 10/10 puan

Sait Faik Türk edebiyatında Çehov tarzı durum hikayesinin öncüsü olarak kabul edilir. Hikayeciliğe yeni bir boyut katmıştır. Hikayeleri olaylar üzerine değil durumlar üzerine kuruludur. Kısa hikayeleri okuru sıkmaz, akıcı bir dili vardır. Bu kitap Şahmerdan ve Lüzumsuz adam kitaplarının birleşimi hikayeleri okurken bazen bir yoksulluk, bazen bir yalnızlık, bazen ölümü görüyoruz satırlarında ama Sait Faik bize yaşama sevincini anlatmayı da ihmal etmiyor. Onu kendi cümleleriyle anlatacak olursak "Ben hikayeciyim diye, sizden ayrı şeyler düşünecek değilim. Sizin düşündüklerinizden başka bir şey de düşünemem. Sakın benden büyük vakalar beklemeyin." Sait Faik okumak bir nevi soluk almaktır okur için, sizde hayatın keşmekeşinden bunaldıysanız okuya bilirsiniz...

Kitaptan 11 Alıntı

MR.NOBODY 
21 Kas 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · 10/10 puan

Hayatta her vakayı, her hadiseyi, boş günler hazırlar. Bomboş gibi gelen, hiç manasız gibi gözüken, yalnız bir kalem satın almak, bir iki satır yazı yazmak, bir sütlü kahve içmek, bir kontrat imza etmek,bir arkadaşa merhaba deyip geçmekle biten o boş günlerimiz,o boş seneleremiz büyük günleri, o tiyatro sahnesini hazırlar.

Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 110)Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 110)
MR.NOBODY 
21 Kas 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · 10/10 puan

Sinekleri düşünürdü.Sinekler saniyede üçyüz elli defa kanat çırparlar,diye okumuştu. O da saniyede üçyüz elli defa hayatı... sevmeye çalışmıyor muydu?

Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 89)Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 89)
MR.NOBODY 
20 Kas 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · 10/10 puan

Hepimizin içinde bir Robenson havası esiyordu: Gemi batmıştı. Bir sal parçasının üstündeydik. Bir adaya çıkacaktık, bir kulübe yapacaktık.

Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 26)Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 26)
MR.NOBODY 
21 Kas 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · 10/10 puan

Kafasının içinde bir sıkıntı duyuyor,uzak ve manasız şeyler düşünüyordu.

Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 95)Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 95)
MR.NOBODY 
22 Kas 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · 10/10 puan

Önce gülmesini öğrendi. Mahzun, zarif bir gülüş buldu o ağız. Nereden, nasıl getirdiler bu gülüşü de oraya oturttular, bunu öğrenemedim. Kadınlığın,güzelliğin sırrı...

Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 201)Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 201)
MR.NOBODY 
22 Kas 2017 · Kitabı okudu · İnceledi · 10/10 puan

Kitaplar mezar bulunamadığı için üzülür.( Şu kitaplara da ne oluyor?) Alimler "şurada olması melhuzdur," derler. Hatta bazen atmasyondan mezar bulurlar. "Karagöz'ün mezarı derler mesela.Ne lüzumsuz şeyler bunlar canım! Belki Karagöz mezar taşı istemezdi...

Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 223)Şahmerdan - Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık (Sayfa 223)
2 /