Sanat ve Bilgi İlişkisi (A.Schopenhauer ve M.Heidegger'in Sanat Görüşleri)

·
Okunma
·
Beğeni
·
43
Gösterim
Adı:
Sanat ve Bilgi İlişkisi
Alt başlık:
A.Schopenhauer ve M.Heidegger'in Sanat Görüşleri
Baskı tarihi:
2005
Sayfa sayısı:
101
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758149318
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Asa Kitabevi Yayınları
Schopenhauer ve Heidegger’in hakikat ve sanat arasında kurdukları ilişkiye baktığımızda, her ikisinin de sanatı, “varolanda hakiki olanı nesne edinme” olarak gördüklerini söyleyebiliriz. Ancak, Schopenhauer için bir varolanda onun idesini görmenin tek bir yolu vardır, o da sanattır. Heidegger’de ise sanat, “varolanın hakikatinin açığa çıkmasının” tarzlarından biridir. Schopenhauer’a göre sanattan başka hiçbir bilgi türü ideyi nesne edinmez ve onun bilgisini ortaya koyamazken, Heidegger için “varolanın hakikatini açığa çıkarmanın” sanat dışında, metafizik gibi başka olanakları da vardır. Ancak bunların her biri hakikati kendi tarzında açığa çıkarır. Kısacası nesne aynıdır, ama hakikatin “olagelme”sinin tarzı her birinde farklıdır. Heidegger için sanat, hakikatin açığa çıkmasının ayrıcalıklı tarzıdır. Ancak, hakikat hangi tarzda gerçekleşirse gerçekleşsin öncelikle insan kendinde bir imkanı gerçekleştirmelidir.Bu nokdada her iki filozofun da kişinin bir imkanı gerçekleştirmesini başlangıç olarak gördüklerini söyleyebiliriz. İsteme ya da varlığın hakikat olarak görünmesi ve gösterilmesi için “kişi”de, sanatçıda bir tür değişim olmalıdır.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Sanat ve Bilgi İlişkisi
Alt başlık:
A.Schopenhauer ve M.Heidegger'in Sanat Görüşleri
Baskı tarihi:
2005
Sayfa sayısı:
101
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758149318
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Asa Kitabevi Yayınları
Schopenhauer ve Heidegger’in hakikat ve sanat arasında kurdukları ilişkiye baktığımızda, her ikisinin de sanatı, “varolanda hakiki olanı nesne edinme” olarak gördüklerini söyleyebiliriz. Ancak, Schopenhauer için bir varolanda onun idesini görmenin tek bir yolu vardır, o da sanattır. Heidegger’de ise sanat, “varolanın hakikatinin açığa çıkmasının” tarzlarından biridir. Schopenhauer’a göre sanattan başka hiçbir bilgi türü ideyi nesne edinmez ve onun bilgisini ortaya koyamazken, Heidegger için “varolanın hakikatini açığa çıkarmanın” sanat dışında, metafizik gibi başka olanakları da vardır. Ancak bunların her biri hakikati kendi tarzında açığa çıkarır. Kısacası nesne aynıdır, ama hakikatin “olagelme”sinin tarzı her birinde farklıdır. Heidegger için sanat, hakikatin açığa çıkmasının ayrıcalıklı tarzıdır. Ancak, hakikat hangi tarzda gerçekleşirse gerçekleşsin öncelikle insan kendinde bir imkanı gerçekleştirmelidir.Bu nokdada her iki filozofun da kişinin bir imkanı gerçekleştirmesini başlangıç olarak gördüklerini söyleyebiliriz. İsteme ya da varlığın hakikat olarak görünmesi ve gösterilmesi için “kişi”de, sanatçıda bir tür değişim olmalıdır.

Kitap istatistikleri