Senaryo Kitabı (Senaryo Yazım Teknikleri ve Öyküleri)

·
Okunma
·
Beğeni
·
275
Gösterim
Adı:
Senaryo Kitabı
Alt başlık:
Senaryo Yazım Teknikleri ve Öyküleri
Baskı tarihi:
2017
Sayfa sayısı:
752
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786053757191
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İthaki Yayınları
Baskılar:
Senaryo Kitabı
Senaryo Kitabı
Senaryo Kitabı, 1000’e yakın film örneğinden yola çıkarak senaryo yazmanın kurallarını ve dramatik teknikleri sokaktaki insana ulaştırmayı hedefliyor. Öktem Başol, uzun-kısa metrajlı filmler, belgesel niteliğindeki yapımlar ve reklam filmleri için senaryo ve diyalog yazımını, karakter ve ortam yaratımını, ortaya çıkan senaryonun yapımcılara nasıl sunulacağını tüm ayrıntılarıyla okura anlatıyor.


Sinema ve televizyon sektörünün tüm alanları için faydalı ve güncel bilgiler içeren eser, öğrenciler için de bir başvuru kitabı niteliğinde.


“Baş karakteriniz yerde kıvranıyorsa, gidin bir tekmede siz vurun!” 
–Richard Prather


“Yazdığınız her sahnenin filmdeki en iyi sahne olduğunu kendinize tekrarlayın!”


–Henri Blank-


“Senaryo yazmak açık bir yarayı aylarca kaşımaya benzer.”


–Francis Veber-
Öktem Başol yazmış olduğu senaryo kitabında, senaryo ile ilgili gizli ne varsa açığa kavuşturmuş muhteşem bir insandır. Biraz kalın bir kitap bununla birlikte çok fazla şeyi öğrendiğinizi görünce keşke biraz daha uzun olsaydı diyeceksiniz. Öykü yazımı için güzel bir eser.
Bir karakteri değişkenliğe ugratabilmek için yapılması gereken tek şey iç çatışma yaratmaktır.
Seyirci vermek istediğiniz mesajı kesfedemiyorsa ya filmde gerçekten verilecek mesaj yoktur ya da seyirci bunu görememiştir.Ne yapalım ? Oturup ağlayacak halimiz yok. Mesaj kaygısı ile bir şeylere girismemek ,aklimizdaki mesajı filmde birilerine söyletmekten çok daha iyidir.
Parent-Altier ise Darwin'in dogal seleksiyon kavramindaki hücrenin çatışma sonucunda gelişmesi noktasının dramatürjide karşılığını seyircinin gelişmesi ile bulduğunu söylemiştir. Belki de kavga kavramından bu derece etkilenmemizin nedenlerinden biri de budur.
Hiçbir kültürel zenginliği,ilginç sorunsalı veya özel bir dramatik yapısı olmayan Amerikan romantik komedileri veya polisiyelerinin seyirciler tarafından soluksuz izlenmesinin nedenlerini seyircinin birikimsizliginde aramak,oldukça naif bir çözümdür.
Stanley Kubrick 'in A Clockwork Orange(Otomatik Portakal) filminin baş karakteri Alex ve haydut arkadaşları ......bir evi talana girip sahiplerine işkence ettikleri sahnelerde eğlenceli "Singing in the Rain "şarkısını söylerler. Bu sahnelerin seyircide yarattığı rahatsızlık bilinir. Filmdeki karakterlerin söz ve eylemleri arasındaki kontrast,seyircide karakterlerin bunu bilinçli yaptığı duygusunu pekistirdigi için sahnelerin etkisi de artar.
Baş karaktere empati duymaya yarayan sonuç,onun en zor,en sıkışık yani boğazına kadar belaya battığı durumlardan kendi becerisiyle nasıl sıyrılacagini görmekten geçer.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Senaryo Kitabı
Alt başlık:
Senaryo Yazım Teknikleri ve Öyküleri
Baskı tarihi:
2017
Sayfa sayısı:
752
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786053757191
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İthaki Yayınları
Baskılar:
Senaryo Kitabı
Senaryo Kitabı
Senaryo Kitabı, 1000’e yakın film örneğinden yola çıkarak senaryo yazmanın kurallarını ve dramatik teknikleri sokaktaki insana ulaştırmayı hedefliyor. Öktem Başol, uzun-kısa metrajlı filmler, belgesel niteliğindeki yapımlar ve reklam filmleri için senaryo ve diyalog yazımını, karakter ve ortam yaratımını, ortaya çıkan senaryonun yapımcılara nasıl sunulacağını tüm ayrıntılarıyla okura anlatıyor.


Sinema ve televizyon sektörünün tüm alanları için faydalı ve güncel bilgiler içeren eser, öğrenciler için de bir başvuru kitabı niteliğinde.


“Baş karakteriniz yerde kıvranıyorsa, gidin bir tekmede siz vurun!” 
–Richard Prather


“Yazdığınız her sahnenin filmdeki en iyi sahne olduğunu kendinize tekrarlayın!”


–Henri Blank-


“Senaryo yazmak açık bir yarayı aylarca kaşımaya benzer.”


–Francis Veber-

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0