Senaryo Yazarları İçin Psikoloji

William Indick

Senaryo Yazarları İçin Psikoloji Sözleri ve Alıntıları

Senaryo Yazarları İçin Psikoloji sözleri ve alıntılarını, Senaryo Yazarları İçin Psikoloji kitap alıntılarını, Senaryo Yazarları İçin Psikoloji en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Mitoloji Kahraman benliğin başlıca simgesidir. Kahraman yalnızca bir arkerip değildir,_o merkezi arketiptir. Kahraman arketipi tek bir kavramın içine sığdırılamayacak kadar geniştir, Çünkü diğer bütün arketipler benliğin farklı kısımlarını temsil ederken, Kahraman benliğin kendisidir. Arketiplerin hepsini bir araya getiren odur.
İyi bir kötü karakter yazmanın sırrı, kendi içinizdeki id'le ilişki kurmaktır. Kontrolünüzü kaybedin, engellemelerinizi kaldırın, bütün birincil dürtülerinizin sayfaya atmasına izin verin ve kötü karakterin vasıtasıyla en karanlık korkularınız, rüyalarınız, dürtüleriniz ve arzularınızı ifade edin.
Reklam
‘Aşkın her şeyi yendiği’ popüler son, aşka yönelik dış engellerin bulunduğu olay örgülerinde işe yararken, yasak meyvenin olduğu olay örgüsü hemen her zaman trajediyle sona erer, çünkü içsel çatışma ilişkinin kendi yasak doğasından doğmaktadır. Çatışmanın çözülebilmesi için romantik ilişkinin sona ermesi ya da kendisini başka bir şeye dönüştürmesi gerekmektedir.
Sayfa 8
Senaryonuzu yazarken, izleyiciye kahramanı ruhunda süren içsel çatışmanın görsel bir ipucunu vermek amacıyla süper egonun fiziksel bir temsilini eklemek yararlı olabilir
Bir kötü ister dünyayı isterse sadece bir kişiyi yok etmeyi amaçlasın, kötü genellikle yazması en eğlenceli olan karakterdir. Bütün engellemelerden, ahlâktan, suçtan ya da pişmanlıktan muaf olan kötü, kendi id arzularını dışa vurmakta tamamen özgürdür. İzleyiciler gizlice bu kötüyü severler, çünkü onun aracılığıyla hayali düzeyde kendi engellemelerini serbest bırakabilir ve kendi id arzularını tatmin edebilirler.
Sayfa 18 - Agora
Jung,huy değiştirmenin Benliğin her zaman büyüyen, değişen ve gelişen simgesi olduğuna inanmıştır.
Reklam
Filmin duygusal gücü, görsel bir sanat formu olarak onun çekiciliği ile doğrudan bağlantılıdır. Kahramanın çatışması içsel olsa bile, sizin bir senaryo yazarı olarak öncelikle işiniz bu içsel mücadeleyi görsel bakımdan ifade etmektir, böylece çatışma perdede kolaylıkla görülecektir ve bu, sözcükler aracılığı ile olmayacaktır. İçsel psikolojik yapıların dışsal temsillerini yaratmak (yani kötü olarak id, yol gösterici olarak Süper ego) geleneksel bir görselleştirme yöntemidir.
Ego Savunma Mekanizmaları-2
"Ayrıca, nasıl ki virüslerin tehditleri bilgisayarınızdaki sürekli bir sorunsa, nevrotik çatışma da bilinçdışında sürekli bir sorundur. Sabit sürücünüzdeki virüs koruma yazılımı gibi, ego savunma mekanizmaları da nevrotik çatışma araştırmasında sürekli tetikte olan ruhun sessiz korumalarıdır. Eğer çözülmemiş bilinçdışı sorunlar ego savunma mekanizmasının engellerini yıksa ve bilinçte ortaya çıksaydı, bir virüsün bilgisayarınızın normal fonksiyonlarını yenilgiye uğratması gibi, bu sorun da bireyin dikkatinin tümüne hakim olur ve onu alt ederdi."
Sayfa 58 - Bilinçdışı savunması ve odaklanma üzerineKitabı okudu
Sigara İçme
"Sigara içme belki de en açık oral takıntıdır. Sigara emme fiziksel, duygusal, ve psikolojik rahatlık sağlar. Bu nevrotik bir davranış, sağlıksız ve fiziksel olarak bağımlılık yaratan nevrotik bir alışkanlıktır."
Sayfa 36 - FreudKitabı okudu
Kahramanı yolculuğunun 12 evresi, geri dönüşün reddidir. Kahraman tıpkı serüven dünyası için sıradan dünyadan ayrılmakta gönülsüz olduğu gibi, Bu kez de eve dönmekte isteksiz olabilir. Bu aşama Kahraman yolculuğunu tamamlamak ve halkını kurtarmak için büyülü iksiri getirmek zorunda olduğunu bildiği için çabucak geçilir. Kahramanı yolculuğunun 13 evresi, büyülü uçuştur. Bu noktaya kadar kahramanın yolculuğu uzun ve Çetin olduğu halde, geri dönüş yolculuğu çoğu kez onun ilahi güçleriyle desteklenir. Büyülü uçuş filmlerde 3 bölümde her zaman karşılaşılan"heyecanlı takip sekansı'yle gösterilen standart bir "gidişin hızlandırılması" ile tanımlanır.
Reklam
Bir kişinin persona ve gölge yanları 2 ayrı kimliğe bölünürse, bu, karaktere bir psikopatoloji ekleyen açık bir psikotik bölünmeyi tanimlar. Psikopatoloji izleyicide hemen bir korku tepkisi ortaya çıkarır.
Kendi süper egosunu geliştirmek üzere mücadele eden karakteri yazarken, süper egonun, erkek çocuk 1 rol modeli olarak babasıyla özdeşleştiğinde geliştiğini unutmayın. Sonunda karakterinin süper egosu geliştiğinde ve iyi bir dövüş için savaşmaya hazır olduğunda, kendinize şunu sorun:"bu karakterin rol modeli kim?"Bu soruya verilecek cevap, genel olarak karakterinizin mücadele için birincil motivasyonunu anahtar sağlayacaktır.
Erkek çocuğun babasına yönelik bastırdığı saldırganlık için kanal işlevi de gördüğünden, fallik semboller tipik olarak doğasında şiddet içermektedir. Bu yüzden çocuğun silahlara, bıçaklara, kılıçlara, top, roket ve sopalara, coplara ve diğer fal­lik imha araçlarına her zaman takıntısı vardır.
Ego Savunma Mekanizmaları-3
"Savunma mekanizmaları, egoyu çeşitli ustaca yöntemlerle nevrotik çatışmadan ve libido enerjisinin baskısından kurtararak 'savunur'. Libido enerjisi azaltıldığında ya da bir şekilde kontrol altına alındığında , suçluluk duygusu azalır ve nevrotik çatışmanın sebep olduğu kaygı geçici olarak hafifler. Bu düşüncedeki anahtar sözcük 'geçici' olacaktır. Savunma mekanizmaları nevrotik çatışmayı gidermez ya da çözmez; onlar sadece sorunun üzerine bir sargı yerleştirir. Nevrotik bir çatışmayı gerçekten çözmenin tek yolu onu analiz etmek, bilinçli bir biçimde anlamak ve kökünden koparmaktır. Analizden farklı olarak, ego savunmaları sorunlu konuları tamamen biliçdışında tutar, böylece birey onlardan tamamen habersiz kalır."
Sayfa 58 - Bilinçdışı savunması ve odaklanma üzerineKitabı okudu
Çelişen ikilik
İkili kavramı kahramanın/personanın karşı karşıya gelme ve bütünleşme hedeflerine dayalıdır. Düş ya da mitte persona, gölge ile karşı karşıya gelmek ve çatışmanın çözüme kavuşabilmesinin öncesinde onu kendi benliği içinde bütünlemek zorundadır.Jungcu ikilik anlayışını ortaya çıkaracak bir biçimde Kahraman ile kötüyü karşılaştırmak çoğu kez yararlıdır. Bu iki karakter gündüz ile gece kadar farklıdır, ancak garip biçimde birbirlerini tamamlar görünürler.
36 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.