Lars Von Trier

Sinema Tutkusu

Jan Lumholdt
Müthiş bir inanç eksikliği hissediyorum, kahretsin!
Sayfa 136 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
“Eskiden melankolik bir kişinin kapısını, sizde olmayan bir bilgelikten faydalanmak için çalardınız. Birçok sanatçı bundan, melankolik olmaktan hoşlanır. Melankolinin kaynağı bedensel sıvılardı ve bu da Şeytan'la, gezegenlerle ilintiliydi. Melankolik kişiler bizim öğrenebileceğimiz şeylere vakıftırlar. Benim teorim, beynin bilmememiz gereken, aksi takdirde delirmemize yol açacak şeyleri durmadan bir süzgeçten geçirip elediği yönünde. Beynin büyük kısmı süzgeç işlevi görüyor.”
Sayfa 276 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Reklam
Psikolojik bir açıdan bakıldığında din, her şeyi tekrar kaosa sürüklenmekten kurtarma amacı taşıyan çocukluk ritüellerinin devam ettirilmesidir.
Sayfa 136 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
+ neden gözün kapalı yürüyorsun? - bütün yolları ezberledim. + ama düşebilirsin. - bütün düşüşleri de ezberledim.
Sanırım bir ülkenin ahlaki duruşu o ülkenin sığınmacılara yaklaşımıyla ölçülebilir.
Sayfa 260 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Dünya akılcı olana karşı hareket eder.
Sayfa 52 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Reklam
Benim açımdan bir filmde önemli olan, insanlara kendilerine anlatılmasını istemedikleri bir hikayeyi anlatmayı sağlayan bir teknik kullanmaktır.
Sayfa 9 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Yapmak istediğiniz bir şeyle ilgili tamamlanmamış bir düşünceyle başladığınızda, sadece başarısız olursunuz - düşündüğünüz şeyin gerisinde bir şey çıkar ortaya ancak.
Sayfa 194 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Benim tekniğim, her sahneyi tam bir saatte çekmek şeklindedir.
Sayfa 190 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Başkaldıran insanlara muazzam saygı duyuyorum.
Sayfa 139 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Reklam
Ben "Dalgaları Aşmak" ta kendi aile ortamımda kesinlikle ciddiye alınmayan her şeyi mümkün olduğunca ciddiye aldım - şimdi kendi ailemin onun bu filmde yer almasına karşı çıkmasının sebebi de budur.
Sayfa 137 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Klasik bir sanat çalışmasını Kopenhag'ın herhangi bir yerine koysanız ve hemen yanında bir yerde de iki arabanın çarpışması sonucu iç organları dışarıya çıkmış, yerde yatan cesetlerin olduğu bir trafik kazası olsa, o zaman, kendilerini ne kadar medenileşmiş saydıklarının hiç önemi yok, insanlar her şeyden önce araba kazasına bakarlar.
Sayfa 53 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Sanat bir endüstriden doğmaz. Sanatın içsel bir dürtüden kaynaklanması önemlidir.
Sayfa 20 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Sinema, daha ziyade başkalarının tutkusundan geçinme işidir, ki biz bunu hala tartışıyoruz.
Sayfa 11 - Agora Kitaplığı 485, Türkçesi: Selim Özgül
Resim