Sinema ve Sosyoloji (Sosyoloji Seminerleri - 4)

·
Okunma
·
Beğeni
·
87
Gösterim
Adı:
Sinema ve Sosyoloji
Alt başlık:
Sosyoloji Seminerleri - 4
Baskı tarihi:
24 Şubat 2020
Sayfa sayısı:
192
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786050381771
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Alfa Yayınları
“Ancak sinemanın olanaklarıyla anlatabileceğimizi düşündüğümüzde film yapmalıyız. Hikâye olarak yazdığımızda oluyorsa o zaman öyle kalmalı. (...) Bir filmin tutarlılığını dramaturjiden alıp onu çekene, yazana, kurana, yapana geri vermeliyiz. Yönetmen dramaturjinin kurallarına o kadar da hapis olmamalı. Kendini ona uydurmaya çalışmamalı!”

Onur Ünlü

“Benim dış dünya ile karşılaşmadan masa başında tasarladığım şey, sahada çekmeye çalıştığım şeyin biricikliğini, başka şeye benzemezliğini, eşsizliğini ortadan kaldırabilir. Dolayısıyla sinema yapmaya çalışan bir adam, Chicago ekolündeki sosyologlar gibi o fenomenle veya karakterlerle birlikte suya girme riskini göze almalı.”

Derviş Zaim

“Bir noktada hekimliğin bir zanaat olmaktan çok bir sanat olduğunu fark ettim, bir dinleme sanatı. Bunu fark ettikten sonra yapabileceğiniz en hayırlı şey, karşınızdakini dinlemek, iyi dinlemek, hakkıyla dinlemek, onda yolculuk yapmak... Bu sanki bütün bir dünyayı beraberce, yeniden, birlikte, bir kez daha dinlemek ve analiz etmek gibi bir şey.” Ercan Kesal “Metin Erksan’ın sinemaya yaklaşım tarzı dönemin sosyal gerçekçilik anlayışından farklıdır. Onun gözüyle baktığınız zaman Sevmek Zamanı’nı da sosyal gerçekçi bir film olarak düşünmek mümkün. Hakikaten de Metin Erksan o dönemde sosyal gerçekçilik olarak nitelenen tarzdan farklı filmler çekmiştir.”

Kurtuluş Kayalı

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Sinema ve Sosyoloji
Alt başlık:
Sosyoloji Seminerleri - 4
Baskı tarihi:
24 Şubat 2020
Sayfa sayısı:
192
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786050381771
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Alfa Yayınları
“Ancak sinemanın olanaklarıyla anlatabileceğimizi düşündüğümüzde film yapmalıyız. Hikâye olarak yazdığımızda oluyorsa o zaman öyle kalmalı. (...) Bir filmin tutarlılığını dramaturjiden alıp onu çekene, yazana, kurana, yapana geri vermeliyiz. Yönetmen dramaturjinin kurallarına o kadar da hapis olmamalı. Kendini ona uydurmaya çalışmamalı!”

Onur Ünlü

“Benim dış dünya ile karşılaşmadan masa başında tasarladığım şey, sahada çekmeye çalıştığım şeyin biricikliğini, başka şeye benzemezliğini, eşsizliğini ortadan kaldırabilir. Dolayısıyla sinema yapmaya çalışan bir adam, Chicago ekolündeki sosyologlar gibi o fenomenle veya karakterlerle birlikte suya girme riskini göze almalı.”

Derviş Zaim

“Bir noktada hekimliğin bir zanaat olmaktan çok bir sanat olduğunu fark ettim, bir dinleme sanatı. Bunu fark ettikten sonra yapabileceğiniz en hayırlı şey, karşınızdakini dinlemek, iyi dinlemek, hakkıyla dinlemek, onda yolculuk yapmak... Bu sanki bütün bir dünyayı beraberce, yeniden, birlikte, bir kez daha dinlemek ve analiz etmek gibi bir şey.” Ercan Kesal “Metin Erksan’ın sinemaya yaklaşım tarzı dönemin sosyal gerçekçilik anlayışından farklıdır. Onun gözüyle baktığınız zaman Sevmek Zamanı’nı da sosyal gerçekçi bir film olarak düşünmek mümkün. Hakikaten de Metin Erksan o dönemde sosyal gerçekçilik olarak nitelenen tarzdan farklı filmler çekmiştir.”

Kurtuluş Kayalı

Kitabı okuyanlar 3 okur

  • Aliye
  • Beyza Yavuzcan
  • Fırat Gündüz

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%100 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0