Sis Kelebekleri

·
Okunma
·
Beğeni
·
727
Gösterim
Adı:
Sis Kelebekleri
Baskı tarihi:
Haziran 2003
Sayfa sayısı:
326
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750703089
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Can Yayınları
Baskılar:
Sis Kelebekleri
Sis Kelebekleri
Kolumda ünlü modacı Roberto Cavalli'nin son tasarımı, belleğin akışını ve çeşitli insanları gösteren kenarları pırlantalı saat; Sinop'taki otel odamda balkonun dışındaki sisin bir açılıp bir kapanarak zamanla oyunlar oynaması, dün'ü üç yıl sonra, yarın'ı doksan yıl önce yapması, zamanı tümüyle silip atması; açılan sislerin arasından birdenbire görünen eski Sinop Cezaevi. O kimsesiz, insansız dünyaların, siroz sarısı duvarların sessiz haykırışları; bomboş, çaresiz avlulara sızmış insan fosforunun yarattığı o görünmeyen kalabalık; Mamak çöplüğünün oradaki yarığın içinde yaşayan yeraltı insanları; dedem Tahir Lütfi Tokay'ın peşinde kovaladığım günler; Tünel'deki tarihi Kroeker Oteli'nde verilen bir idam kararı...

Sadrazam Mahmut Şevket Paşa'nın Ankara'daki Kader Sokak'ta bir evde yaşadıkları; Rıza Nur'u merak eden bir Çingene; Sinop'taki sonsuz sisin içinde dalgalanan yaşamların gözler önüne serilmesi.. Zaman geçiyor mu, yoksa durağan mı? Hepimiz aynı zamanın içinde miyiz, yoksa geçmiş ve gelecek bir arada mı ve 1913'te Bahricedid Vapuru il Sinop'a sürülen dedem Tahir Lütfi Tokay'ı bulabilecek miyim?
342 syf.
Büyülü gerçekçilik akımının temsilcilerinden olan Nazlı ERAY'ın "Sis Kelebekleri" romanını bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine okudum.
Romanın kahramanı Nazlı farklı zaman ve mekânlarda yolculuk yapmaktatır. Tahir Lütfi, Sadrazam Mahmut Şevket Paşa 'nın suikast sonucu öldürülmesinden sonra 1913 yılında yargılanıp Sinop cezaevine getirilir.
Nazlı dedesi Tahir Lütfi Tokay'ın geçmişinin peşinde koşmaktadır.
342 syf.
·9 günde·5/10
Nazlı Eray'ı ilk kez okudum. Dili kullanış şeklini, özellikle isabetli doğa ve insan tasvirlerini sevmekle birlikte bu kitabındaki kurgusundan ötürü diğer kitaplarına hafif bir şüpheyle yaklaşmamak elimde değil. Okuduğum kitaplarda gerçekten izleri bulmaktan hoşlanırım, yazarları araştırırım ve kurguyu deştikçe onlara ait detayların çıkmasını hayli severim. Bu bir ipi yakalayıp peşinden ilerleme hali gibi benim için.

Yazılanların yaşamdan parçalar içermesi, hayata dair tepkilerimizin yazdıklarımızda zuhur etmesi gayet makul bir durum. Fakat kişinin kendi hayatı üzerine bir kurgu türetmesi ve bunun üzerinden söylemek istediklerini, kişilerle, kurumlarla veyahut insanlarla ilgili yargılarını ilgilileri netçe vurgulayacak şekilde böyle hoyratça savurması çok da keyifle okuduğum bir yaklaşım olmadı. Bunun eleştirisi bana düşmez elbette. Hoşuma gitmeyen ana detay, kişilerin fazlasıyla zan altında kalacakları şekilde işlenmiş olmasıydı (bahsettiğim durum başına gelen kötü olaydan bağımsızdır). Farzı misal iş değiştiren bir şoför neden kurguda alenen nankörlükle suçlansın ki? Ne gerek var buna? Kurgunun geneli bana iç dökme, yakınma seremonisi halindeki bir rüya güncesini andırdı.

Yaşadığı sağlık problemleri, kötü olaylar ve haksızlıklar neticesinde hayli tepkiyle yazılmış bir roman olması sebebiyle beni itmiş olabileceğini de göz önünde bulundurmak gerekli. Yazarın otobiyografik ögeleri yoğun olarak ve suçlayıcı bir dille kullanması sebebiyle okuma tarzıma hitap etmediğini de düşünebiliriz.
342 syf.
·6 günde·6/10
Başlamakta çok zorlandığım fakat çok da kolay bitirdiğim bir kitaptı. İlk 20-30 sayfası çok karmaşık. Herhangi bir bölüm veya işaret olmadan farklı sahneleri geçiş yapılması okumayı zorlaştırıyor. Öyle ki ilk sayfalar karakterin kadın olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Sonradan her şey rayına oturuyor. Kitabı anlamaya ve rahatlıkla okumaya başlıyorsunuz. Elimde bu kadar süründürdüğüme pişman olduğum bu kitap yer yer gereksiz sahne ve karakterlere yer verse de konusu itibariyle okuru içine çeken ve akıcı bir kitaptı.
Mahmut Şevket Paşa cep telefonunu eline almıştı."Savaşta,cephedeyken şu yanımda olsaydı,tarih değişebilirdi..."diye söylendi.
Ufacık cep telefonu onu büyülemişti.
Bugün yarın mıydı? Dün, bugün mü olmuştu? Yoksa yüzyıl öncesinde miydim? Orada, balkonda mıydım, ondan da tam emin değildim o an. Yaşamımda ender duyduğum duyguları yaşıyordum. Zamanın içinde kaybolmuştum sanki.
Nazlı Eray
Sayfa 38 - Can Yayınları
"Gerçekten mezar taşları anımsanmak için sessiz çığlıklar atarlar mı?"
Nazlı Eray
Sayfa 333 - Everest Yayınları
"Bu yaşam mı gerçek, yoksa rüyalar mı? Belki de bu yaşam bir rüya, asıl gerçek olan ise rüyalar..."
Nazlı Eray
Sayfa 142 - Everest Yayınları
"Zaman bir anı yumağı ve düşünce birikimi, bir bellek patlaması değil midir yalnızca?"
Nazlı Eray
Sayfa 248 - Everest Yayınları

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Sis Kelebekleri
Baskı tarihi:
Haziran 2003
Sayfa sayısı:
326
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750703089
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Can Yayınları
Baskılar:
Sis Kelebekleri
Sis Kelebekleri
Kolumda ünlü modacı Roberto Cavalli'nin son tasarımı, belleğin akışını ve çeşitli insanları gösteren kenarları pırlantalı saat; Sinop'taki otel odamda balkonun dışındaki sisin bir açılıp bir kapanarak zamanla oyunlar oynaması, dün'ü üç yıl sonra, yarın'ı doksan yıl önce yapması, zamanı tümüyle silip atması; açılan sislerin arasından birdenbire görünen eski Sinop Cezaevi. O kimsesiz, insansız dünyaların, siroz sarısı duvarların sessiz haykırışları; bomboş, çaresiz avlulara sızmış insan fosforunun yarattığı o görünmeyen kalabalık; Mamak çöplüğünün oradaki yarığın içinde yaşayan yeraltı insanları; dedem Tahir Lütfi Tokay'ın peşinde kovaladığım günler; Tünel'deki tarihi Kroeker Oteli'nde verilen bir idam kararı...

Sadrazam Mahmut Şevket Paşa'nın Ankara'daki Kader Sokak'ta bir evde yaşadıkları; Rıza Nur'u merak eden bir Çingene; Sinop'taki sonsuz sisin içinde dalgalanan yaşamların gözler önüne serilmesi.. Zaman geçiyor mu, yoksa durağan mı? Hepimiz aynı zamanın içinde miyiz, yoksa geçmiş ve gelecek bir arada mı ve 1913'te Bahricedid Vapuru il Sinop'a sürülen dedem Tahir Lütfi Tokay'ı bulabilecek miyim?

Kitabı okuyanlar 25 okur

  • Gizem Kaya

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0