Adı:
Siyamend u Xece
Baskı tarihi:
Kasım 2009
Sayfa sayısı:
157
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789944360043
Çeviri:
Abdulhadi Timurtaş
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kent Işıkları Yayınları
Bazıları bu hikayenin, başkalarının faydalandığı saygın bir hayatı elde etmek ve haklarına kavuşmak için uzun zamandır mücadele veren bir halkın halini simgelediğini düşünebilir.

Onlar istedikleri gibi düşünebilirler. Ancak unutmasınlar ki benim de mensubu olduğum bu halk, kendisini parçalamakla ve kişiliğine karşı koymakla uyraşıyordu ve uğraşmaktadır.

Bu halk ne zaman kendisine merhamet etmeye ve kendi ayakları üzerinde durmaya başlarsa, kitlelerin kendisşne saygı duyduğunu ve kendilerine yardım etmek için çalıştığını görecektir.

Ayrıca bilinsin ki bu gerçek bir hayat hikayesidir. Kervanlar onu her yere yayarak ve meşhur şarkıcılar özellikle son bölümünü güzel sesleriyle seslendirerek günümüze taşımışlardır. Bu hikaye hakikaten ender halk hikayelerinden biri olma liyakatine sahiptir.

M. Said Ramazan el-Buti
157 syf.
·2 günde·10/10
Okuduğum en güzel romanlardan biri diyebilirim. Ben aslında aşk ve gerilim romanlarından,dizilerinden,filmlerinden nefret ederim. Ve bu kitabı da okumuyacaktım aslında.Bu kitabı okumamın sebebi kardeşimdi.Kardeşimin adı Siyabend ancak gerçeği siyamendmiş(daha yeni öğrendim).Kitabın tek kötü yeri Siyamendle Xeceyi çok anlatıyor olmaması.Kitap 160 sayfa ama sadece 20 sayfası xeceyle aşkını anlatıyor.kitabın çoğu Siyamendin( Xecenin olmadığı)hayatını anlatıyor ve böyle bir hayata tanıklık etmekte güzel bir şey.Kitabın ana karakteri Siyamend onuru için savaşıyor ve onuru ön planda tutuluyor.Onuru pahasına ölümle burun buruna bile geliyor.Kitabın sonunu insanı çok duygulandırıyor Şeker Portakalı gibi.Hani şeker portakalı kesiliyordu ya bundada Siyamendle Xece kaçarken Siyamend ölüyor.Siyamendin ölümü bir hayvan tarafından gerçekleşiyor oysa Syamend hayvana zarar veriyordu ve ölüyordu.Kitabın sonuna yazar hayvanlar hakkında çok güzel bir şey yazmıştı aslında bunu yazmıyacaktım ama düşününce bir zararının olmadığına karar verdim .İşte şöyle diyordu M.Said Ramazan:"İnsanlar acımasızlık için hayvanı örnek gösterir.Oysa hayvanın acımasızlığı, ölüp yok olmaktan korunmak için Allah'ın kendisine verdiği bir koruyucu silahtır.Hayvan yaşamını ve gıdasını temin ettiği zaman başkasının hayatına karışmaz.İbretler de insanın acımasızlığı ve vahşiliğini örnek gösterir..."daha vardı ama uzatmak istemedim.Kitabın Siyamenle Xecenin olduğu tarafı aynı Mem u Zininkine benziyordu.Ben Memle Zinin mezarına gitmiştim mardindeydi yanılmıyorsam orda öğrenmiştim hayatlarını. Orda bir anı hatırlıyorum ikisinin mezarları bitişikti.kitap hakkında yorumlarım bu kadar okumanızı tavsiye ederim tek başlığıyla kitap pek uyuşmuyordu onun dışında kitap güzeldi...
157 syf.
·2 günde·Beğendi·Puan vermedi
Ramazan el- buti kitabın arka kapağına “ bazıları bu hikayeyi haklarına kavuşabilmek için uzun zamandır mücadele veren bir halkın halini simgelediğini düşünebilir” diye yazmış.

Ve bende öyle düşünenlerdenim bu yüzden o bakışla çok kısa yazacağım ülkem kadar kısa olacağım bu incelemede. sadece 11 ay kadar kısa olacağım.

Sîyabend ya da Sîyamend diye bilinir kahramanımız. Ama annesi ona “Sîbendî'yê min” diye seslenirmiş. Bende ona öyle seslenicem. Sîbendî'yê min...

Bir HALK vardır ya hani; mazlum, yetim... Sîbendî'nin yaşamı o halkın temsili biçimidir.

Bir ÜLKE vardır ya hani; işgal altında... Sîbendî'nin evi, tarlası o ülkenin küçültülmüş biçimidir.

Bir TOPLUM vardır ya hani; birbirini tanımayan bireylerden oluşan... Sîbendî'nin çevresi o toplumun darlaşmış biçimidir.

Bir İHANET vardır ya hani; Sibendî'nin üvey anne ve babası o ihanetin ebeveyn biçimidir.

Ve hani hep duyduğumuz ama çok azımızın kavrayabildiği, kavrayanları da bizim çok az tanıdığımız bir AŞK vardır ya hani; işte o aşk Sibendî ve Xecê'nin insan biçimidir.

Okunmalı, okutulmalı.
157 syf.
·Puan vermedi
Bir aşk hikayesidir. Siyabend sevdiğine kavuşmanın mutluğu ile Xecê ile beraber dağda günlerce yaşarlar birgün Xecê rüyasında bir ceylan görüp yediğini söyler ve keşke şuan olsaydım yeseydim der bunun üzerine Siyabend ona burda beklemesini ve biraz sonra geleceğini söyler ve dağ başında ceylan aramaya koyulur derken bir yerde ceylan sürüsü görür artlarından gidip birini yaralar, yaraladığı ceylan bir uçurumun kenarına gelir Siyabend gidip onu alırken Ceylan aniden ona tekme vurarak uçurumdan aşağı düşmesine neden olur, uçuruma düşen Siyabend bir ağaç dalının kalbine saplamasıyla orda yaralanır ve Siyabend’in aklına o rüyasına giren yaşlı dede gelir rüyasında ona “Sen o kadar çarpışıp kahramanlıklar yapmana rağmen seni tek bir insaoğlunu öldürmeyecek sen yabani bir hayvan ile öleceksin” dediğini hatırlar..

Siyabend burda kalırken Xecê karanlık çökmesine rağmen Siyabend’in gelmediğini görünce telaşlanır ve onu aramaya koyulur derken bir çukurumun altından inilti sesini duyar hemen oraya koşar bakar ki aşağıda Siyabend yaralı halde inliyor bu durumu gören Xecê çok üzülür onla Siyabend orada biraz şiirsel olarak konuşurlar ve Xecê Siyabendsiz bir dünyanın imkansız olduğunu bu dünyada tek yakının o olduğu söyleyerek oda kendisini aşağıya atar ve oda ağacın diğer dalının göğsüne saplanmasıyla ikisi beraber orada can verirler…

Derler ki her yıl Siyabend ile Xecê’nin mezarında kan renginde iki gül biter. Bu güller birbirine sarılmak üzereyken bir deve dikeni de aralarına girer. Bu iki gülün kavuşmasını engeller. Deve dikeni geyiğin boynuzlarıdır.
Yolun o ürpertici ıssızlığından da korkmuyorlardı. Çünkü sevgi, bütün yeryüzünü onlar için güvenli hale getirmişti.
M. Said Ramazan el-Buti
Sayfa 148 - Kent Işıkları
Ah! Keşke görmek istemediğimiz şeylere gözlerimizi yumduğumuz gibi, geçmişi hatırlamamak için de duygularımızı yumabilseydik.
M. Said Ramazan el-Buti
Sayfa 151 - Kent Işıkları
Ben Siyamend'im. Acı çeken yorgun kalbimin dışında hiçbir şeyi olmayan Siyamend'im. Ben böyle bir Siyamend'im... İki yüzlü olmayan, hilesiz ve beni ben olduğum için seven birisini arıyorum...
İnsanoğlu acımasızlık için hayvanı örnek gösterir. Oysa hayvanın acımasızlığı, ölüp yok olmaktan korunmak için Allah'ın kendisine verdiği bir koruyucu silahtır. Hayvan, yaşamını ve gıdasını temin ettiği zaman başkasının hayatına karışmaz.

İbretler de, insanın acımasızlığını ve vahşiliğini örnek vermiştir. Çünkü insanoğlunun vahşiliği enaniyetinden bir taşkınlık, kin ve zulmünden bir gölgedir. İnsanoğlu yaşama ve rahatlama imkanları elde ettikçe içinde zulüm ve haksızlık duygusu artar.

Bunun için gerçek din kanundan sağlam bir gem olmadan ıslah olmayan tek canlı varlık insanoğludur.
Onlar, gönülleriyle insan zulmünden kaçıp gökyüzü altında mutlu ve güven dolu yuvalarını kurmak için insan zülmünün kirletmediği bir yeri arayan iki sevgiliydiler.
İşte ben vahşilerden ve yırtıcı hayvanlardan çok , kendisine insan denen o varlıklardan korkuyorum!
M. Said Ramazan el-Buti
Sayfa 57 - KENT IŞIKLARI

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Siyamend u Xece
Baskı tarihi:
Kasım 2009
Sayfa sayısı:
157
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789944360043
Çeviri:
Abdulhadi Timurtaş
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kent Işıkları Yayınları
Bazıları bu hikayenin, başkalarının faydalandığı saygın bir hayatı elde etmek ve haklarına kavuşmak için uzun zamandır mücadele veren bir halkın halini simgelediğini düşünebilir.

Onlar istedikleri gibi düşünebilirler. Ancak unutmasınlar ki benim de mensubu olduğum bu halk, kendisini parçalamakla ve kişiliğine karşı koymakla uyraşıyordu ve uğraşmaktadır.

Bu halk ne zaman kendisine merhamet etmeye ve kendi ayakları üzerinde durmaya başlarsa, kitlelerin kendisşne saygı duyduğunu ve kendilerine yardım etmek için çalıştığını görecektir.

Ayrıca bilinsin ki bu gerçek bir hayat hikayesidir. Kervanlar onu her yere yayarak ve meşhur şarkıcılar özellikle son bölümünü güzel sesleriyle seslendirerek günümüze taşımışlardır. Bu hikaye hakikaten ender halk hikayelerinden biri olma liyakatine sahiptir.

M. Said Ramazan el-Buti

Kitabı okuyanlar 42 okur

  • Gülsüm yoldaş
  • Jiyan
  • Notdefteri
  • Vildannur
  • Hêja Xanim
  • Pinokyo
  • Müyesser Arslan
  • ömer karadeniz
  • Xeceşengul
  • Esmerxan

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%66.7 (8)
9
%16.7 (2)
8
%16.7 (2)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0