Spatyom - Yapısı ve İşlevi

Komisyon
Toksik insan, toksik ilişki, toksik akıbet
§ "Gelecek hakkında karamsar olarak kendi kendileri için daima dert yaratan kişiler vardır. Bu tür insanlar ölümden sonra değişmezler: Kederli olmayı ve gittikleri her yerde kasvet neşretmeyi sürdürürler, Maalesef, bu kasvetli fikirleri taşıyan insanlar, aynen fizik dünyada yaptıkları gibi bir araya gelirler ve saplantılarının gün gibi aşikâr olmasına rağmen, ölmeden önce inandıklarına inanmaya devam ederler. Er ya da geç bu tip insanlara, akılsızlıkları, bu tür vakalara yardım etmek için çıkacak fırsatları her an gözetleyen 'öğretmen varlıklar’ tarafından idrâk ettirilir." §
Sayfa 12 - 12Kitabı okudu
Makul aslında..
§ "Paranın bir Tabiat Kanunu'nu saptırabileceğini telkin etmek çok saçma bir şeydir. Para teklif ederek Yerçekimi Kanunu’nu saptıramayacağınız gibi, İlâhi Adalet Yasası da mumlar, dualar ve adaklarla kandırarak, saptıramazsınız." §
Dünya fizik hayatı, beşer varlıklarını öylesine kendi­ sine bağlayabilen bir illüzyon ki, beşeriyet bir kollektif sarhoşluk içerisinde, cehalet ve genlik içerisinde çırpın­ maktadır. Ve kör bir dünya hayatı, insanlara daha fazla­ sını da veremezdi. Maddeye doymadan, Ruh’a susamayan insanoğlu, bu ikinci sürece girdiğinde, işte o zaman gerçek benliğini ve kişiliğini edinebilmektedir, ölüm ve ölüm ötesi âle­ mi bilmek ve bunların icaplarına göre yaşamak, insan­ ları komple bir değişikliğe uğratmaktadır. Bu yüzden, genellikle bütün dinlerde ve mistik ve felsefî öğretilerde, öte âlem ve dünya ilişkisi sürekli işlenmiş ve sebep- sonuçları yorumlanmıştır. Yaşamak denilen olay, sanıldığı kadar basit ve ge­ ne sanıldığı gibi, süresi, gününü gün etmekle doldurula­ cak kadar hafif bir konu değildir. Bu düşünce ile yaşa­ yanlar, nice yaşamlarını verimsizleştirerek, bu dünya okulu’na sürekli bağlı tembel ve geri varlıklar hâline düşmektedirler. Onlar, kendilerinin tutsaklarıdırlar, ki kendilerini bilmeleri, nefsaniyet ve cahillik döngülerin­ den çıkmaları olmaktadır. öte âlem, daha yüksek evrim mertebelerine geçiş için, bir 'geçit' yeridir. Kişi bu dünyada, nice bilerek ve erdemli yaşamaktaysa, öte âlem'deki yeri de öylesine yüksek ve verimli olacaktır. Bunun tersi ise, dünya mad­ delerine bağlılık ve öte âlem’in en altlarındaki olanca sıkıntı ve ızdıraplar dolu çırpınışlar demektir. İnsan, kendi kaderini, kendi eylemleriyle gene kendi yazmakta ve sonuçlarına da katlanmaktadır.
Dünya fizik hayatı, beşer varlıklarını öylesine kendisine bağlayan bir illüzyon ki, beşeriyet bir kolektif sarhoşluk içerisinde, cehalet ve gerilik içerisinde çırpınmaktadır. Ve kör bir dünya hayatı insanlara daha fazlasını da veremezdi.
Resim