Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tapınağın Öbür Yüzü - Bağlılık ve Bağımlılık Üzerine

Leyla Navaro

Tapınağın Öbür Yüzü - Bağlılık ve Bağımlılık Üzerine Sözleri ve Alıntıları

Tapınağın Öbür Yüzü - Bağlılık ve Bağımlılık Üzerine sözleri ve alıntılarını, Tapınağın Öbür Yüzü - Bağlılık ve Bağımlılık Üzerine kitap alıntılarını, Tapınağın Öbür Yüzü - Bağlılık ve Bağımlılık Üzerine en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
gözlüklü emoji
Bense kadın olarak, sistemin tüm çifte standartlarına, tüm dış ve iç baskılarına rağmen, kararlarımı alabilmiş, uygulayabilmiş, başarabilmiş olmaktan doğan şaşkınlık içinde, inanamadığım bir özgürlüğü yaşamaktayım.
f. the system
Sistem, öngörülen cinsel roller adına her birimizi tam, bütün insan yapan nitelikleri ikiye bölüp yarısını kadına, diğer yarısını da erkeğe vermiş, böylelikle bizleri yarım ve sınırlı insanlar haline dönüştürmüştür. Bu anlayışın temeldeki amacı, iki yarımın bir elma gibi bütünü oluşturması ve ilişkinin tamamlanmasıdır. Oysa yarım insanların kurduğu ilişkiler sadece yarım ilişkilerdir.
Reklam
iyi,melek adamları hasta eden kadın imgesi daha ponçik
Bepko ve Krestan'a göre, iyilik beklentilerinin kurgusunda yatan en çekici fantezi, "zor,kötü" adamı iyileştiren, sevgisi ve iyiliği ile yaşama, aileye döndüren "iyi,melek" kadın imgesidir.
Erkeklerde doğal olarak yaşanan bağlılık ve bağımlılık duyguları, kadınsı çağrışımları nedeniyle erkeklerde toplumca kabul görmez ve çoğunlukla açıkça ya da örtük biçimde mizah konusu olur. İşinden evine dönmeyi yeğleyen, hemcinsleriyle akşamcılığı, çapkınlığı tercih etmeyen veya reddeden erkekler, toplumca ve özellikle hemcinsleri tarafından alay konusu edilirler. Cinsel rol anlayışımız erkeğin bağlılık ve bağımlılığına "kılıbıklık, korkaklık" tanımlarını giydirir. Bu nedenle erkekler bağlılık ve bağımlılık duygularından ürker, bu gibi duygularını bastırır, yok sayar veya yadsımak ve reddetmek zorunda bırakılırlar. Bağımsız olmak, bir erkek için o denli yüceltilmiş ve mutlak bir tanım olmuştur ki, toplum ahlakına aykırı olan, eşini, sevgilisini aldatmak, birkaç kadınla birlikte olmak gibi davranışlar bile erkeklerde "bağımsızlık", "erkeklik" adı altında kabul görür ve bir tür hoşgörüyle karşılanır. Gerçekte bu tür davranışların önemli bir bölümü, erkeklerin "bağımsızlık"larını gerek kendilerine gerekse hemcinslerine kanıtlayabilmenin yoludur. Hiçbir kadına bağlanmamak, istediği kadınla istediği zaman birlikte olmak, âdeta "rüştünü" dolayısıyla da bağımsızlığını kanıtlamaktır. Geleneksel olarak erkeklerin "bağımsızlıklarını kanıtlama şekli, değişken ve kısa ilişkiler, alkol, kumar, hızlı araba kullanmak gibi bağımlılıklardır.
Sayfa 75 - Remzi KitabeviKitabı okudu
''Yakın ilişkide, kadın bağlılığını bağımlılıkla birlikte destekleyen toplum, erkek bağlılığında mutlak bağımsızlığı aramaktadır.''
Reklam
Basit ama kimi insan için zor*
''Konuşma ve dile getirme, iletişimin sadece yarısıdır. İletişimin vazgeçilmez yarısıysa, karşıt tarafı duymaya açık olmak ve dinlemektir.''
''Pek çok kadında sık rastlanan depresif duygular, güvensizlik, aşırı duyarlılık, aşırı alınganlık, asabiyet, veya bu duyguların bedene atılıp psikosomatik rahatsızlıklara dönüştürülmesi, gerçekte kullanılmamış enerji ve potansiyelin bedende yarattığı paslanma etkileridir. Kullanılmayan enerjiler, kullanılmayan madenler gibi, pas tutmaya meyillidir. Ruhsal paslanma; derin güvensizlik, depresif duygular, asabiyet ve birçok psikosomatik rahatsızlığın kaynağıdır. Doktor ve psikologlara daha çok kadınların başvurmasının önemli nedenlerinden biri de, kadınların kısıtlanmış rolleri nedeniyle enerji ve potansiyellerini hakkıyla kullanamamaları sonucu, içine düştükleri yaşam engellenmişliğidir.''
''Kadın cinselliği, yüzyıllar boyu toplumlar tarafından denetlenmek, kontrol altında tutulmak istenmiştir. Bu kontrolün çok dolaylı ve çekici bulunan bir aracı, kadını sevimli ve tehlikesiz konuma getiren, kolay denetlenebilir, iyi ve cici sıfatlarıyla sosyalleştirmektir.''
Pek çok kadında sık rastlanan depresif duygular, güvensizlik, aşırı duyarlılık, aşırı alınganlık, asabiyet, veya bu duyguların bedene atılıp psikosomatik rahatsızlıklara dönüştürülmesi, gerçekte kullanılmamış enerji ve potansiyelin bedende yarattığı "paslanma" etkileridir. Kullanılmayan enerjiler, kullanılmayan madenler gibi, pas tutmaya meyillidir. Ruhsal paslanma; derin güvensizlik, depresif duygular, asabiyet ve birçok psikosomatik rahatsızlığın kaynağıdır. Doktor ve psikologlara daha çok kadınların başvurmasının önemli nedenlerinden biri de, kadınların kısıtlanmış rolleri nedeniyle enerji ve potansiyellerini hakkıyla kullanamamaları sonucu, içine düştükleri yaşam engellenmişliğidir.
Sayfa 105 - Remzi KitabeviKitabı okudu
Reklam
Babalarıyla yakınlık kurmak, ona benzemek, onunla iletişimde ve yakın ilişkide bulunmak erkek çocuklar için son derece önemli bir gelişim sürecidir. Babayla özdeşleşme, erkek çocukların erkek kimliğinin gelişmesinde, hayati önem taşır. Anneden farklı olarak, baba dış dünyayı, gücü, rekabeti, iktidarı, macerayı, "erkek olmayı", "erkek gibi davranmayı" temsil eder. Erkek çocuğun gelecekte bulunacağı dünyayı ve ortamı hazırlamada baba figürü son derece önemlidir. Erkek çocuk için baba, sırtını dayayabileceği, örnek alabileceği, danışabileceği, gelecekte kendinin de yer alacağı dış dünyadır. Babanın yaşamından, başarı ve başarısızlıklarından, yaşam deneyimlerinden örnek ve yön almak, erkek çocuğun gelişiminde hayatidir. Güç ve iktidarı simgeleyen babayla özdeşleşme kadar rekabet de çok önemlidir. Erkek çocuk, babasıyla çatışarak, dövüşüp rekabet ederek kendini dış dünyaya ve gelecekteki rolüne hazırlar. Bu gibi çatışmaların, şefkat ve sevgi alışverişleriyle dengelenerek yapılması, sağlıklı gelişmenin önemli bir parçasıdır. Ergenlik dönemindeki isyan ve kavgaları, erkek çocuğun kimlik geliştirme çabaları olarak görebilmek, bunlara izin verip sevgisini esirgememek, bir babanın çocuğuna gösterebileceği en büyük sevgi ve anlayış göstergesidir.
Sayfa 153 - Remzi KitabeviKitabı okudu
Vayvayvayyy
Genelde davranışlarımızın %90 kadarı aile mirasımızdan, sadece %10'u o anda yaşamakta olduğumuz durumdan kaynaklanır.
Sayfa 46
Chodorow, cinsel rollerde sosyal değişimin, ancak ebeveynlik rollerinin kadın ve erkek tarafından paylaşılmasıyla mümkün olabileceğini savunur. Babaların da çocuk gelişimine katkıda bulunması, çocukların eğitim ve gelişim süreçlerinde sürekli ve diri ifadeli bir ilişkiyi devam ettirmesi, çocukların sorumluluklarını paylaşarak, dolaylı değil de anne gibi bire bir temasla yaşanan bir figür olması, çocukların özdeşleşebilecekleri cinsel rolleri anne tekelinden kurtardığı gibi, cinsel kimliklerinin oluşmasına da sağlıklı boyutlar kazandıracaktır.
Sayfa 39 - Remzi KitabeviKitabı okudu
Yakın ilişkide, kadın bağlılığını bağımlılıkla birlikte destekleyen toplum, erkek bağlılığında mutlak bağımsızlığı aramaktadır.
Sayfa 139Kitabı okudu
243 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.