Adı:
Tarih Felsefesi - 1
Baskı tarihi:
2016
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055976262
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Külliyat Yayınları
Baskılar:
Tarih Felsefesi - 1
Tarih Felsefesi - 1
Mutlak İdealizm olarak da adlandırılan Hegel felsefesinin içinde Tarih, Mutlak Ruh'un bir parçası olarak geçer ve Tarih'i felsefesinin bütüncül yapısı içinde yorumlanır. Bu bağlamda Hegel'e göre Tarih, toplumlarda beliren Ruh'un gelişmesidir ve belli dönemlerde bazı toplumlar Ruh'un gelişimine öncülük eder. Devlet, Hukuk, Ahlak vs. Ruh'un nesnelleşmesi ve toplumlara sirayet etmesidir. Ruh ise; akıl, töz, ide, Tanrı kavramlarıyla eş anlamlı kullanılır. Bu ise Hegel'in Tarih Felsefesi'ni ideal-rasyonalist ve te(le)olojik bir yapıda kurduğunu gösterir. 

Kısaca Tarih Felsefesi, Ruh/Tin Felsefesi'nin bir parçası ve Hegel için genel olarak "felsefi dünya tarihidir ve felsefi dünya tarihinin amacı, tarihte ide'nin bir bilgisidir."
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Zencileri belli bir kültür düzeyine ulaştıran tek kültürün İslâm (Muhammedanizm) olduğu anlaşılıyor.
Bu tarih tasavvuru için yapılabilecek en genel tanım, tarih felsefesinin, tarihin fikri bir işleme tabi tutulması anlamına geldiğidir.
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Sayfa 25 - Külliyat Yayınları
Dünyaya rasyonel olarak bakan kişilere, buna mukabil olarak, dünya kendisinin rasyonel yönünü takdim eder.
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Sayfa 30 - Külliyat Yayınları
Fiilen hükmünü icra ettiği sürecin ayrıntılarına tanıklık etmeyen, bu ayrıntıları destekleme kaygısı gütmeyen, yalnızca soyut, tarif edilmemiş bir İlahi İnayet inancı da tatmin edici olmaktan uzaktır.
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Sayfa 35 - Külliyat Yayınları

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Tarih Felsefesi - 1
Baskı tarihi:
2016
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055976262
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Külliyat Yayınları
Baskılar:
Tarih Felsefesi - 1
Tarih Felsefesi - 1
Mutlak İdealizm olarak da adlandırılan Hegel felsefesinin içinde Tarih, Mutlak Ruh'un bir parçası olarak geçer ve Tarih'i felsefesinin bütüncül yapısı içinde yorumlanır. Bu bağlamda Hegel'e göre Tarih, toplumlarda beliren Ruh'un gelişmesidir ve belli dönemlerde bazı toplumlar Ruh'un gelişimine öncülük eder. Devlet, Hukuk, Ahlak vs. Ruh'un nesnelleşmesi ve toplumlara sirayet etmesidir. Ruh ise; akıl, töz, ide, Tanrı kavramlarıyla eş anlamlı kullanılır. Bu ise Hegel'in Tarih Felsefesi'ni ideal-rasyonalist ve te(le)olojik bir yapıda kurduğunu gösterir. 

Kısaca Tarih Felsefesi, Ruh/Tin Felsefesi'nin bir parçası ve Hegel için genel olarak "felsefi dünya tarihidir ve felsefi dünya tarihinin amacı, tarihte ide'nin bir bilgisidir."

Kitabı okuyanlar 4 okur

  • Penthos

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%50 (1)
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0