Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Herder - Kant - Fichte - Schelling - Hegel - Schopenhauer

Tarih Felsefesi - Seçme Metinler

Doğan Özlem

Tarih Felsefesi - Seçme Metinler Sözleri ve Alıntıları

Tarih Felsefesi - Seçme Metinler sözleri ve alıntılarını, Tarih Felsefesi - Seçme Metinler kitap alıntılarını, Tarih Felsefesi - Seçme Metinler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bireysel eylemlerde arada bir görünen bilgeliğe karşın sonunda bütün her şey akılsızlık ve çocukça oyalanma, sık sık da haylazlık ve muzırlıktır.
Nil'in ve Ay'ın ikiye bölündüğünü bilmiyor herhalde :)
Tanrı insanlığa, hatalarını gidermesi için bir mucize göstererek yardım etmez; tersine o, bu hataların etkisini sürdürmesine izin verir; insanlar kendi hatalarını kendileri daha iyi öğrensinler diye.
Reklam
Tarihte bir iyinin vuku bulduğu ne varsa hümanite adına olmuştur; (buna karşılık) tarihte budalaca, baskıcı, tiksinti verici ne olup bitmişse, hümaniteye karşı olmuştur.
Herder
Birey Olmak
"İnsanda toplumsallaşma eğilimi vardır, çünkü toplumsal durumda kendisinin insan olduğunu, yani doğal yeteneklerini geliştirebileceğini hisseder. Fakat onda birey olarak yaşamak, kendisini başkalarından ayrı tutmak için de güçlü bir eğilim vardır.; çünkü o kendisinde toplum dışı bir özellik, her şeyi kendi düşüncelerine göre yönlendirme isteği bulur. " Immanuel Kant
Sayfa 34
Reklam
Doğa insana akıl ve akla dayanan irade özgürlüğü vermiştir; bunu yapması, bağışları bakımından doğanın maksadının açık bir belirtisiydi. İnsan ne içgüdüyle yönetilmeli ne de öğrenimi doğuştan bilgi donanımına dayanmalıydı; tersine, her şeyi kendisi yapmalıydı. İnsanın yiyeceğini ve giyeceğine ait araçları ile dış güvenliğini sağlayacak savunma araçları kendisi tarafından icat edilmeliydi. Bu nedenle doğa insana ne öküzün boynuzlarını ne aslanın pençesini ne de köpeğin dişlerini vermiştir; doğa ona yalnızca ellerini vermiştir.
Sayfa 34 - Doğu Batı Yayınları
İnsanda hümanitenin üstüne konulabilecek daha yüksek hiçbir amaç yoktur; çünkü biz melekleri ya da tanrıları düşündüğümüz sırada bile, onları ancak idealize edilmiş yüksek insanlar olarak tasarlarız.
Johann Gottfried von Herder
Savaş riski, bugün bile zorbalığı/ despotizmi kontrol altında tutan tek şeydir; çünkü bugün bir devlet, güçlü olabilmekten önce zengin olmak zorundadır ve özgürlük olmaksızın zenginlik üreten hiçbir etkinlik mümkün değildir.
Sayfa 96 - Doğu Batı Yayınları
Tam da nasıl yaşamış olmamız gerektiğini fark etmeye başlarken ölecek olmamız büyük talihsizlik , bir Yunan filozofu aktaran kant
Reklam
"Zinde akıl, eğer özgürce çalışmasına izin verilirse hiçbir düşünce karşısında dehşete düşüp geri çekilmez.
Sayfa 67 - Doğu Batı Yayınları
Immanuel Kant
Öyle görünüyor ki, doğayı ilgilendiren, insanın iyi yaşaması değil de, onun hayata ve iyi yaşamaya layık olması için çalışmasıdır. Bunda yadırganacak iki nokta var: Birincisi, önceki kuşakların sonrakiler için zahmet ve eziyet çekmelerinin, yani eskilerin başladığı eserlerin daha çok geliştirilmesi için bir basamağın hazırlanmasının sanki doğanın niyeti olması. İkincisi, sonraki kuşakların, uzun geçmişe uzanan atalarının kendileri için hiç pay almadan hazırladıkları mutluluğa konmaları ve atalarının (bilinçli eğilimleri hiç olmadan) kurdukları binada oturma talihine ancak sonraki kuşakların sahip olması. Ama bu durum ne denli şaşırtıcı olursa olsun şunu kabul edersek, o denli zorunludur da: Doğa bir hayvan türünün akıl sahibi olmasını, birey olarak ölümlü, tür olarak ölümsüz olan bu akıllı varlıklar sınıfının yeteneklerini yetkinleştirmesini gene de istemiştir.
Sayfa 35 - Doğu Batı Yayınları - Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi (3. Önerme)
Kendi üstünde ve yasaların gerektirdiği şekilde onu zorlayacak bir kimse olmadıkça, her insan her zaman özgürlüğünü kötüye kullanacaktır.
Sayfa 38 - Doğu Batı Yayınları
Sadece tarih yoluyla bir halk, kendisi hakkında tam anlamıyla bilinçli olur. Buna göre, tarih insan soyunun rasyonel öz-bilinci olarak görülmelidir; o, insan soyu için, akıl yetisiyle donatılmış, kendi üzerine düşünen ve bağlantı kuran bir bilinç birey için neyse, odur.
Sayfa 257 - Doğu Batı Yayınları
Nesnel olan şey bütün akıllarda aynı olmasına rağmen her birey mutlak olarak Özgür eylemlerde bulunur ; burada etkili olan nokta akıldır
36 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.