Tarihte Akıl Sözleri ve Alıntıları

Tarihte Akıl sözleri ve alıntılarını, Tarihte Akıl kitap alıntılarını, Tarihte Akıl en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Dindar ruhlar,başkalarının salt raslantı sandıkları birçok tek tek olayda,yalnızca genel olarak Tanrı 'nın takdirlerini değil,ama aynı zamanda Tanrı öngörüsünün yazgısını,bu öngürüdeki erekleri görmektedir.Yine de bu kabul etmeler ve görmeler tek tek olayların dışına çıkmama eğilimindedir:örneğin büyük bir bocalayış ve güçlük içinde olan bir kimseye hiç beklemediği anda bir yardım gelmişse,şükranını anlatmak için hemen Tanrı'ya ellerini açtığı için haksızlık etmememiz gerekir. Ancak burada varılmak istenen erek sınırlıdır :içeriği de yalnızca bu bireyin özel ereğidir.
Reklam
İnsan olması gerektiği şeyi yalnızca eğitim ve terbiye yoluyla olur.
Eylemlerinin bir yönü kendini başkalarına açıklama,onların tasarımına göre davranma,onların isteklerine göre hareket etmedir. Konuşmak insanlar arasında eylem,hem de özlü ve etkili eylem yerine geçer. Konuşmalarının kötüye alındığını görünce insanlar,söylediklerinin sözden öteye geçmediğini iddia ederler sık sık. Eğer söylediklerinin sözden başka bir şey olmadığı doğruysa,elbette suçsuzluklarını ileri sürebileceklerdir; çünkü böyle bir konuşma çene çalmadan başka bir şey değildir, çene çalmanın da olumlu bir yanı suçsuzluğudur.
Eğer bağımlıysam,ben olmayan bir başkasıyla bağlantım var,dışımdaki yoksa ben de yokum demektir. Kendi kendimdeysem,özgürüm.
Reklam
"Gerçekten de insanın dini varsa bu hayvan olduğu için değil düşünen varlık olduğu içindir."
Tanrı çocuklarının dargörüşlü ve boşkafalı olmasını istemez, tanınmaktır onun isteği.
Kabalcı YayıneviKitabı okudu
Her yerde kötülük görmek, olumluyu, sahiciyi gözden kaçırmak, en büyük sığlık belirtisidir. İnsan yaşlanınca genel olarak daha ölçülü olur, gençler daima güç beğenir: yaşlılık insanların yargısına olgunluk verir, kayıtsızlıktan ötürü en kötü olanda karar kılmak değildir bu, tersine gün görmüş olarak, olayların tözsel ve kalıcı yanına eğilmek demektir.
Kabalcı YayıneviKitabı okudu
Reklam
İnsanda içgüdü tatminden önce ya da hiç tatmin olmaksızın ortaya çıkar. İnsan içgüdülerini baskı altına alabiliyor ya da serbest bırakabiliyorsa,bu onun ereklere göre eylemesinden,kendisini genel-olana göre belirlenmesinden ileri gelir. Kendisi için hangi ereğin geçerli olması gerektiğini belirleyebilir:Hatta en-genel-olanı kendisine erek yapabilir. Burada onu belirleyecek olan,kendisiyle ve ne yapmak istediğiyle ilgili tasarımlarıdır. İnsanın bağımsızlığı buradadır:kendisini belirleyecek şeyi bilmektedir.
Akp'lilere bir gûzelleme
Tanrı çocuklarının dargörüşlü ve boşkafalı olmasını istemez, tanınmaktır onu isteği
Doğanın yaratılmasından sonra insan ortaya çıkar ve doğal dünyaya karşıtlık oluşturur:varlığıyla ikinci dünyayı kurar. Genel bilincimize göre iki dünyalıyız:doğa dünyası ve tinsel dünya. Tin dünyası insanın meydana getirdiği dünyadır. İnsan istediği kadar Tanrı'nın dünyasını tasarlayıp dursun,daima tinsel bir dünyadır bu;insanda gerçekleşmesi,onun tarafından var kılınması gerekir.
Tarihte öznel tini ya da gönlümüzü kıpırdatan tikel bir nedeni değil, genel bir ereği, dünyanın son-ereğini aramalı, onu usumuzla kavramalıyız. Us ise asla tikel sonlu bir erekle değil, yalnızca saltık erekle ilgilenir.
Sayfa 35 - kabalcı YayıncılıkKitabı okudu
560 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.