Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tasavvuf Sözleri ve Alıntıları

Tasavvuf sözleri ve alıntılarını, Tasavvuf kitap alıntılarını, Tasavvuf en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Mu­sa' nın akıl erdiremediği ve yanlış bulduğu şey Hızır için doğrudur. Nitekim bundan çok daha öte olarak bize zahiren şerr olarak görünenler Tanrı katında doğrudur.
İnayet edilen kişi sadece beş duyu­ya değil, saadete açılan sayısız duyulara sahiptir.(...) Mümine bahşedilen "ila­hi memnuniyet(Rıdvan), Cennet'ten" daha büyüktür."
Reklam
İhlasın mevcudiyeti mübalağayı kesinlik­le dışlamaktadır.
Her şey yakin ile başlar. Yakin İnsanın Öz'ünün ta kendisidir; insanın bütün varlığını, bütün amellerini kapsar.
Sayfa 159Kitabı okudu
Tezahür "O'na bağlı-sonsuz"dur; yani Öz'ün sonsuzluğu gibi sonsuz değildir.
Sayfa 118Kitabı okudu
İnsan kendisini Tanrı için dünyadan sildiği zaman Tanrı Kendisini o insan için dünya­da gösterir.
Reklam
Mane­vi değerler yani faziletler içtenlikli sadakat (sıdk) de birleşti­ğinde "fakr" hali hasıl olur.
"Kendini bilen Rabbini bilir"; bu yüzden gayret insana, bilgi Tann'ya aittir yani Tanrı'nın bizi bildiğinin farkında olarak çabalamak bize kâfidir. Dahası, hem Tanrı'ya doğru hareke­timiz ile hem de Kendi'mize doğru hareket ile serbest oldu­ğumuzu bilmek bize kâfidir.
Sayfa 121Kitabı okudu
Duygusallık, kendisini iki kere ikinin üç ya da beş edeceğine inandırır çünkü sevilen şey abartılı olarak övülmeye değer görülür; çünkü benimse­nen bir düşünceye ancak bu şekilde destek olunabileceği ya da hizmet edilebileceği zannedilir. Dolayısıyla Hakika­tin gösterilen coşku ile değil, ancak bizzat kendisi ile güzel ol­duğunun; coşkunluğun ise yalnız hakikatten fışkırdığı za­man güzel olduğunun farkında değildir.
Önseziye sahip olma­mızı sağlayan ve hatta Tanrı'nın tabiatının nurunu kendi içi­mizde gerçekleştiren şey alemde algılayabildiğimiz güzellik ve aşktır.
Reklam
Tevazunun mucizesi tek başına müm­kün olabildiği ölçüde akılsızlığı akla dönüştürebilme kabili­yetine sahip olmasıdır. Ne yazık ki bazı insanlar ne­dense, aklı kendi kutsallıkları için kullandıkları kadar kendi teolojilerinde kullanmaktan imtina ediyorlar. Ancak hepsi bir yana, manevi değer düşünce ile meziyet, zihin ile güzellik arasındaki dengede yatıyor.
Maneviyat esasen beşer kusurunun insafına terk edile­mez. Eckhart'ın dediği gibi; "Şayet öze ulaşacaksan kabuğu kırmalısın."
Kuran putperestliği reddettiğinde putlar, kelime anlamına ilave olarak boş yere aşırı bağlandığımız şeyleri ya da bu bağlılıkları kastediyor olabilir. Ancak daha derin olarak bunlar aynı zamanda biçimler; dinin yapısal unsur­ları hatta dinin kendisine dahil biçimler olabilir.
"Çağdaş insan, beşeriyetin yaşlanmasından ötürü bazı hadiselerle lekelenmiş olmasını hiçe sayarak maalesef maneviyatta zayıf, kabiliyetsiz ve zihniyet olarak her türlü suistimale hazırdır. Bu suistimal çağdaş insana aklın zirvesi olarak gözükecektir."
Sayfa 22 - İZ
"Hikmet sahibi kişi kadın tarafından fethedilir oysa budala kişi kadını fetheder. Zira budala kişi tutkusuyla vahşileşmiştir; aşkın bereketini ve ince duyguları bilmez. Buna karşın hikmet sahibi kişi sevimli bir kadında Tann'dan bir ışık görür." Rumi
33 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.