Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tasavvuf Nedir?

Martin Lings

Tasavvuf Nedir? Sözleri ve Alıntıları

Tasavvuf Nedir? sözleri ve alıntılarını, Tasavvuf Nedir? kitap alıntılarını, Tasavvuf Nedir? en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ruh her ne kadar ölümsüz olsa da, ölümlülük dünyasında mahpustur.
Hatırdan asla çıkarılmamalıdır ki, Allah'ı zikretmek en büyük ibadettir. (Ankebut, 45)
Reklam
Bu noktada iranlı bir sufinin şu sözleri hatırımıza gelir :içeri girdim ve kendimi dışarıda bıraktım.
“Allahı bilen O’nu sever. Allahı bilen dünyanın yüz çevrilmesi gereken bir şey olduğunu da bilir” (Hasan-I Basri)
Sayfa 174Kitabı okudu
Peygamberlere inen vahiy "peyderpey" büyük bir med-cezir dalgası (gelgit olayı) misali sonsuzluk deryasından sonlu dünyamızın sahillerine vurur. Buna göre tasavvuf, geri çekilen cezir dalgalarından birine dalma ve dalgayla birlikte ebedî ve ezelî kaynağına geri dönme sanatı, disiplini ve ilmidir.
Sayfa 54
“Kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşır” (Hadis-i Kutsi)
Sayfa 139Kitabı okudu
Reklam
Gazali
"11. Yüzyılın büyük sufisi Gazali' nin ölümünde başucunda hastalığının son demlerinde yazdığı bir şiir bulunmuştu. Şöyle yazıyordu: 'Ben bir kuşum. Bu vücut benim kafesim fakat onu dünyada yadigar bırakarak uçuyorum.' "
Sayfa 11 - Akabe yayınları 1.basım Ocak 1986
M. Lings (Ebubekir Siraceddin)’e göre;
Hakiki bir sufi, camide yahut türbede aldığı manevi hazzı bir tapınakta ve katedralde (klisede) de alabilir. Çünkü o bütün kaynakların hakikatinin bir olduğunu müşahede etmiştir. Bu hazzı sırf islami yapılara hasreden ve diğer yapılarda nefreti uyanan ise sözde bir sûfidir.
Sayfa 23 - (23,24)Kitabı okudu
“Her kim Allah’ın bir olduğuna tanıklık ederse O’nun yanına bir diğerini (tanık olarak kendisini) koymuş olur.” Hallac
Sayfa 104Kitabı okudu
“İçeri girdim ve kendimi dışarıda bıraktım.” Zira Sonsuz’un cennetine hiçbir şey ilave edilmeyeceği için oraya sadece hiçlik girebilir.
Reklam
“Günümüzde tasavvufun adı var kendisi yok; oysa bir zamanlar kendisi var, adı yoktu...” Ebu Hasan el-Faşancî
Ben bir kuşum: bu beden de benim kafesimdi. Onu dünyaya yadigar bırakarak uçuyorum.
Sayfa 11 - vuralKitabı okudu
Akliyetten yoksunluk zihni küstahlık ile birleştiğinde (modern eğitimin sonucu); kişi için kendi görüş sahasının ötesinde herhangi bir bilgi sahasının olamayacağı kabulüne dayalı yapay ve sahte bir aydınlık oluşur.
Sayfa 137 - (Manen aktarıldı)Kitabı okudu
Tasavvuf; klasik zahiriciliği değil, modern zahiriciliği (profanlık) dışlar. Çünkü modern zahiricilikte ego; rasyoneldir. (Bu alemdeki şeylere yüksek alemdeki şeylerin sembolleri olarak değil, şeylerin kendileri olarak bakar.)
Sayfa 132 - (Manen aktarıldı)Kitabı okudu
61 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.