Taşrada Düğün Hazırlıkları kitaplarını, Taşrada Düğün Hazırlıkları sözleri ve alıntılarını, Taşrada Düğün Hazırlıkları yazarlarını, Taşrada Düğün Hazırlıkları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir roman diye başladım ama roman değilmiş.Özdeyişler parağrafları diye bir bölümler başladı.Biraz da günlükümsü birtakım yazılar.Biraz da psikolojik analizler karalaması.
Velhasıl daha önce bir romanının okuyup beğendiğim yazarın bu ortaya karışık kitabını bitirmeden bıraktım.
İçinde birden çok hikayenin bulunduğu bir eser.
-Yok pek öyle değil.
İçinde birden çok müsveddenin bulunduğu bir eser.
-Yahu müsvedde ise nasıl eser olur?
İçinde birden çok yazının bulunduğu bir eser.
-Sizin galiba bu incelemeyi yazmanız biraz sıkıntılı olacak.
Yazar…
-Höst ulan!
Bay K. kendi dünyasını kağıtlara dökerken biraz fazla abartmış bulunmaktadır. Öyle ki bazı hikaye denemeleri tamamen hüsrana uğramışken…
-Hey Max , bunları yak tamam mı?
-Tabii ki!
İki adam Bay K.’nın koluna girer…
- Sana diyorum! Bu kitapta değil! Allah kahretsin seni!
Bay K. öldü.
- Ben biraz şunları düzenleyeyim, belki bir şeyler de eklerim. Güzel. Çok anlamıyorum ama ben bunları basayım.
- Yeter. Artık burayı terk edin lütfen.
İçinde Kafka’nın bulunduğu bu eser, ancak Kafka ile kafayı bozmuş kişiler tarafından okunmalıdır.
- Tamam ver. Kitabı okudun değil mi?
- Böcek olduğum için, kız kardeşim okudu. Yani ben dinledim.
Not: Başka türlü anlatamazdım!
Bilgeliğin başladığının ilk belirtisi, ölme isteğidir. Bu yaşam katlanılmaz, bir başkası erişilmez görünür. Ölmek istendiği için utanılmaz artık; nefretle bakılan bir eski hücreden alınıp nefretle bakılacak bir yeni hücreye konulmak için yalvarılır. Bir inanç kalıntısı da rol oynar bunda: sözde bir hücreden ötekisine taşınılırken, Tanrı bakarsın cezaevinin koridorunda insanın karşısına çıkacak ve onu şöyle bir sözlükten sonra diyecektir ki, "bir yere kapamayın artık; o, bana gelecek! "
İnsanların iki Ana günahı var: sabırsızlık ve savsaklık; bütün öbür günahlar bunlardan kaynaklanıyor. Sabırsızlıklarından ötürü cennetten kovuldular, savsaklıklarından ötürü cennete dönemiyorlar.
İtiraf ve yalan aynı şeydir. İtirafta bulunabilmek için yalan söylenir. insan ne ise onu açığa vuramaz, çünkü o şeyin kendisidir; ne değilse onu dile getirebilir yalnız.
İnsanın temel güçsüzlüğünü oluşturan, zafer kazanamayışı değil, kazandığı zaferden yararlanamayışıdır. Gençlik yener her şeyi, o ilk aldatışı, o gizli şeytansallığı alt eder; gelgelelim, kazanılan zafere el atacak, zafere dirilik bağışlayacak kimse bulunmaz ortada; çünkü işin bu aşamasında gençlik geçip gider. Yaşlı kişi, zafere el sürmeyi göze alamaz; arkadan gelen ve hemen girişeceği yeni saldırıyla içi içini yiyen gençlik ise zaferini kendi kazansın ister. Hani şeytan sürekli yenilgiye uğratılır bu yoldan, ama asla yok edilemez.