Terörizmin Tarihi sözleri ve alıntılarını, Terörizmin Tarihi kitap alıntılarını, Terörizmin Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aztekler dört güneşin(dört dünyanın) yok olduğuna inanıyorlardı. Güneşe, insan kurbanların kanı verilmezse benzer bir yakın sonun kapıda olduğu düşüncesiyle terörize olmuşlardı.
Genç Lenin için terör devrimin araçlarından biriydi sadece.1899'da terörü kullanmayı reddettiyse bu, örgütsel sorunların o sırada ağır bastığını düşünmesi yüzündendi.
Din adına terör, kutsal terör, tekerrür eden tarihsel bir fenomendir. En ünlü örneği birinci yüzyıldaki, aynı zamanda sicarii diye de bilinen Yahudi Zelotlar'ınkidir. Bu katil tarikat, Roma işgaline karşı, sonuçlarından biri ikinci tapınağın yıkılması (MS 70) olan bir isyan başlatılmasına katkıda bulunmuştu. Bu açıdan İslam içinde de İsmaili Haşhaşileri tarikatı öne çıkar. İki yüzyıl boyunca (1090-1272) Müslüman kodamanlara karşı siyasal cinayetler işlediler.
1807 tarihli ünlü Alman Ulusuna Söylev'inde Fichte, esaret altındaki bir hayattansa ölümde özgürlüğü tercih edenn Cermen atalardan bahsediyordu. İşte antik ikilem de gerçekte buradaydı: Özgürlük ya da Ölüm
Hannah Arendt'in çok haklı olarak söyleyeceği gibi, " ideolojik aklın bir kurnazlığıyla, Nazi kamplarının korkunçluklarının imajıydı Sovyet kamplarındaki gerçeği maskelemekle görevli olan."
Platon'a göre tiranlık, kayitsizliklari yüzünden, kendisi de halkın çocuğu olup kendi "baba" sını darp etmekte duraksama göstermeyen bir tirana başvurmak zorunda kalan demokratik rejimlerin anarşik sapkınlıklarının bir sonucudur.
Din adına terör , kutsal terör , tekerrür eden tarihsel bir fenomendir. En ünlü örneği 1.yy daki, ayni zamanda "sicarii"diye de bilinen Yahudi Zelotlar'ınkidir
1993'te sadece kısmi bir başanya ulaşabilen Dünya Ticaret Merkezi'ne yapılan ilk saldırının failleri, işe koyulmadan önce, bugün ABD'de hapiste bulunan Şeyh Ömer Abdurrahman'dan bir fetva almışlardı.
İsmaililer şehrin müezzinini kendi inançlarına döndürmeye çalışmışlardı. Fakat bunu reddetmesi üzerine onu öldürdüler. Vezir Nizamülmülk'ün buna cevabı çok gecikmedi: Elebaşı yakalandı, idam edildi ve cesedi şehrin sokaklannda dolaştırıldı. Burada söz konusu olan aynı anda İsmaililer tarafından işlenen ilk cinayet ile yetkililer tarafından verilen ilk cevaptı. Bu ilk karşı karşıya geliş, sultanın birlikleri ile İsmaililer arasında, Alamut ve Kuhistan üzerine bir çifte taarruzla, silahlı bir çatışmaya yol açtı. Aynı sırada, Hasan, hedefi bizzat başvezir Nizamülmülk olan, büyük çaplı bir eylem hazırlıyordu.
Terör, kavramlaştırması ilk ağızda görüldüğünden daha karmaşık bir fenomendir. İdeolojik yorumlar, terim olarak kullanıldığında, özellikle devletler tarafından bir şeytanlaştırıcı yananlam yükleme arzusu gibi şeylerin hepsi, izleri birbirine karıştırmsya katkıda bulunuyor. Belki de terör kullanımının terörize etmeye yaradığını -tarihsel olarak bu, örgütlü gücün, devlet ya da ordunun rolüydü, en azından despotik rejimler söz konusu olduğunda- hatırlatmakla işe başlamak gerekiyor. Demokratik olmayan ülkelerde hala böyledir. Başka ülkelerde, savaş zamanında, terör, sivillere yönelik olan da dahil, meşru olarak ka bul edilebiliyor. Çağımızdan örnek vermek gerekirse, Coventry , Dresden, Tokyo bombardımanlan ile Hiroşima ve Nagasaki'ye atılan atom bombalannı saymak mümkün.