Tevhid Daveti

Seyyid Kutub
Niçin Kur'ân-ı Kerim'in Mekke bölümü tam 13 yıl boyunca sırf bu itikad meselesini işledi? Neden bu dinin diğer konularına girmedi? Şer'i hükümlerin diğer ayrıntılarına niçin girmedi? Çünkü Hikmet-i İlahi, elçisinin görevlendirilişinin ilk gününden itibaren en önemli meselenin inanç sistemi olduğunu irade buyurdu.
Sayfa 10
"Eğer ben idamı hak ettiğim için hakkın emriyle asılıyorsam buna itiraz etmek haksızlıktır. Eğer batılın zulmüne kurban gidiyorsam tağuttan özür dileyecek kadar alçalamam."
Sayfa 6 - Ravza yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Onlar "La ilâhe ilallallah"ın ne anlama geldiğini çok iyi biliyorlardı.Bunun manasının Allah'ın hukukunu gasp edenlere isyan etmek olduğunu,yeryüzü kaynaklı bütün beşeri sistemlere karşı çıkmak olduğunu çok iyi biliyorlardı.Araplar kendi ana dillerini çok iyi bildiklerinden "la ilâhe illallah"davasının gerçek anlamını da çok iyi kavrıyorlardı.Bu dava ile Allah'ın izni olmadan kendi taraflarından kurulan düzen ve otoritenin,saltanatın,liderlik ve egemenliklerin kaldırılmak istendiğini biliyorlardı.Onun içindir ki bu İslâm davasına ve inkılap hareketine çok sert tepki göstermiş ve herkesin bildiği o korkunç harplerle karşı koymuşlardır.
Kalem sahibi kimseler birçok nüyük işleri başarabilirler.Ancak fikirlerinin yaşaması pahasına kendilerini feda etmeleri şartıyla... HAK bildikleri şeyin HAK olduğunu,yılgınlık göstermeden söyleyip, gerekirse bu uğurda başlarını vermeleri şartıyla...
İslâmı protestanlaştırmak isteyenler, onu pratik hayattan koparıp soyut bir inanç sistemi haline getirmek ve böylece bütün idari ve siyasi alanları dinden temizlemek istiyorlar.
Sayfa 11 - dipnot
İslâm inanç sistemi her ne kadar gerçek bir inanç sistemi ise de uygulamayı gerektiren pratik bir hayat sistemini temsil etmektedir. O nedenle hayalî ve lahuti bahislerin dar kalıplarına sokulamaz.
Sayfa 35
Reklam
"Üzerinde LA İLAHE İLLALLAH (Allah'tan başka ilah yoktur) sancağının dalgalanmadığı hiçbir yer Allah için kurtarılmış sayılmaz."
Sayfa 14 - Ravza yayınlarıKitabı okudu
Kur'ân-ı Kerim bizzat insan fıtratına sesleniyordu. Gerek kendi varlığını gerek çevresini saran varlıkların duygu ve kanıtları ile birlikte insana sesleniyordu. Kur'an insan fıtratını bataklıktan kurtarıyordu. Fıtrî cihazlara işlerlik kazandırıyor, onları işlemez hale getiren yabancı unsurlardan temizliyor, etrafta bulunan ilham bahşedici etkili mesajları almak için fıtrat menfezlerini sonuna kadar açıyordu.
Sayfa 34
islam uygulanmak için gelmiştir
Bu din pratik harekete dönük aksiyoner bir sistemden o hayatın pratiğine hükmetmek için gelmiştir. O pratik hayatı kendi egemenliği altına almak için çalışır.
Sayfa 28
48 öğeden 31 ile 45 arasındakiler gösteriliyor.
Resim