The Origins of Virtue (Human Instincts and the Evolution of Cooperation)

·
Okunma
·
Beğeni
·
441
Gösterim
Adı:
The Origins of Virtue
Alt başlık:
Human Instincts and the Evolution of Cooperation
Baskı tarihi:
Nisan 1998
Sayfa sayısı:
304
Format:
Karton kapak
ISBN:
9780140264456
Dil:
English
Yayınevi:
Penguin Books
Baskılar:
Erdemin Kökenleri
The Origins of Virtue
If, as Darwin suggests, evolution relentlessly encourages the survival of the fittest, why are humans compelled to live in cooperative, complex societies? In this fascinating examination of the roots of human trust and virtue, a zoologist and former American editor of the Economist reveals the results of recent studies that suggest that self-interest and mutual aid are not at all incompatible. In fact, he points out, our cooperative instincts may have evolved as part of mankind's natural selfish behavior—by exchanging favors we can benefit ourselves as well as others.Brilliantly orchestrating the newest findings of geneticists, psychologists, and anthropologists, The Origins of Virtue re-examines the everyday assumptions upon which we base our actions towards others, whether in our roles as parents, siblings, or trade partners. With the wit and brilliance of The Red Queen, his acclaimed study of human and animal sexuality, Matt Ridley shows us how breakthroughs in computer programming, microbiology, and economics have given us a new perspective on how and why we relate to each other.
328 syf.
Rousseau'nun veya Hobbs'un entelektüel merhumları mıyız? ve eğer ikisi de değilse, modern bilim bize evrim ve insanın iyiliği hakkında ne öğretti?

Erdemin Kökenleri, işbirliği ve erdemin evrimsel yönlerinin pek de teknik ol(a)mayan bir tartışması üzerinedir.

konumuz son derece karmaşık bir konudur ve hâlâ aktif bir araştırma alanıdır. bu kitap, konusunun tüm ana yönlerini kapsıyor ve yeni başlayanların bu alanda ilerlemek için ihtiyaç duyacakları temeli ortaya koyuyor. ama sadece temeli ortaya koyuyor. okumanızı Robert Axelrod ‘un The Evolution of Cooperation kitabıyla eş zamanlı yapmanız naçizane tavsiyemdir.

Ridley’in basitleştirme pahasına da olsa harika yazmasını ve görüşlerini çok net bir şekilde açıklamasını ne kadar takdir etsem de, aşırı derecede kendinden emin bir vurgusu olması ve çoğu zaman tartışmalı konuları çözülmüşcesine sunmasını desteklemediğim için incelemeyi fikir dünyasını tanıttıktan sonra devam ettireceğim.

Ridley evrimsel psikolojiyi büyük ölçüde kabul eden bir yazar.
-19. yüzyıl sosyal teorisyenleri Peter Kropotkin ve Adam Smith'e atıfla başlar, ancak çoğunlukla ekonomi ve antropoloji alanındaki 20. yy. çalışmasına gönderme yapar; psikolojik araştırma çok daha az bir kapsamda getirilir.-
son notlardaki referanslar, akademik makaleler ve diğer yarısı popüler kitapların bir karışımıdır.

Ridley, çeşitli noktalarda "asil vahşet" fikrine karşıdır ve erdemin doğrudan onlara inşa edildiğini ancak erdemli bir toplumda yaşadıklarının farkına varabildikleri için yabancılara güvenmelerini genellikle ‘iyi’ karşılar. ona göre ‘erdemli’ bir canlı, sadece adil anlaşmalar yapar, aynı zamanda daha geniş bir işbirliğine dayalı toplumu teşvik etmek için genel erdemi kullanır: hile dar görüşlüdür, işbirliği daha fazla kâr getirir.
fakat ekolojik erdemin olasılığı konusunda ise biraz kötümser, bu toprak sevgisi değil, ileri görüşlülükte çok daha zor bir sorun olduğudur. bununla birlikte, bazı yıkıcı kişisel çıkar sorunlarını çözmek imkansızdır, belki de imkansız değildir.

Ridley, konu ne olursa olsun, ister monarşiler ister büyük bürokratik hükümetler, zorlayıcı kurumlara karşı bir argüman olan yinelenen bir temayla siyasete giriyor. bugüne dair okumalarımdan anladığım kadarıyla göstermek istediği asıl şey, bireyler veya küçük kolektifler arasındaki akışkan anlaşmaların herkese fayda sağlama olasılığının çok daha yüksek olduğu. bu aynı zamanda mülk sahipliği için de geçerlidir; insanların kimseye ait olmayan veya çok büyük bir kolektif mülk tarafından tutulan toprak veya kaynaklara gerektiği gibi bakamayacağını savunuyor.

kitaba dönüyoruz.

alt başlığın da işaret ettiği gibi, Ridley kitapta sürekli olarak "insan içgüdüleri" konusuna tekrar tekrar dönüyor. içgüdülerin doğrudan üreme stratejisi için seçilebileceğinden şüphe duyan veya metodolojik ilgi arayan insanlar bu kitapla tatmin olmayacaktır. ilgilenen olursa alta okuduğum makaleleri/blog yazılarını ve birkaç kitap önerisi bırakacağım.

temel düşünce akışını özetlemeye çırpındım, meraklıları sinek gibi üşüşe: #101261610

fazla meraklısı olmayanlar için:
kısaca;
kendisinin deyimiyle, kültürel alışkanlıkları ne zaman benimsediğimize ilişkin bazı söylencelerin yanlışlığını ortaya çıkıyor. ahlâkın kiliseden önce, ticaretin devletten önce, alışverişin paradan önce, toplumsal sözleşmelerin Hobbes’den önce, refahın insan haklarından önce, kültürün Babil’den önce, toplumun Antik Yunan’dan önce, kişisel çıkarların Adam Smith’den önce ve açgözlülüğün kapitalizmden önce de var olduğunu ileri sürüyor.

kabul edin yahut etmeyin, evrimsel bakış açısının moleküler biyolojiden ekolojiye kadar tüm biyolojiyi aydınlattığı su götürmez bir gerçek. meslektaşlarımın bu bakış açısını hakkıyla kavrayabilmesini diliyorum.

keyifli okumalar. (:
Bir Rus komününün bir otlağı biçmesini izlemek -erkekler, tırpanı kim daha hızlı kullanacak diye birbirleriyle yarışırken, kadınlar da otları çevirip, yığın haline getirirler - en hayranlık uyandıran görüntülerden biridir ve insanın emek ve gayretinin ne olabileceğini ve ne olması gerektiğini ortaya koyar.
Kovan arısının oluşturduğu topluluk "Herkesin gücü kadar, herkese ihtiyacı kadar" şeklindeki komünist aforizmanın hedeflediği idealin gerçekleşmiş halidir.
Hayat, kanlı ve kanunsuz bir meydan kavgası ya da (Huxley'nin, Thomas Hobbes'un sözlerini yeniden yorumlamasıyla) "her bireyin diğer herkese karşı verdiği bir mücadele" değildi ve rekabetle olduğu kadar yardımlaşmayla da nitelik kazanmaktaydı. Gerçekten de görünen oydu ki, en başarılı hayvanlar en çok yardımlaşanlardı.
Erdemli insanlar, salt diğer erdemli insanlarla karşılıklı fayda sağlamak üzere güçlerini birleştirmelerine olanak tanıdığı için dürüst ve ahlaklı davranırlar.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
The Origins of Virtue
Alt başlık:
Human Instincts and the Evolution of Cooperation
Baskı tarihi:
Nisan 1998
Sayfa sayısı:
304
Format:
Karton kapak
ISBN:
9780140264456
Dil:
English
Yayınevi:
Penguin Books
Baskılar:
Erdemin Kökenleri
The Origins of Virtue
If, as Darwin suggests, evolution relentlessly encourages the survival of the fittest, why are humans compelled to live in cooperative, complex societies? In this fascinating examination of the roots of human trust and virtue, a zoologist and former American editor of the Economist reveals the results of recent studies that suggest that self-interest and mutual aid are not at all incompatible. In fact, he points out, our cooperative instincts may have evolved as part of mankind's natural selfish behavior—by exchanging favors we can benefit ourselves as well as others.Brilliantly orchestrating the newest findings of geneticists, psychologists, and anthropologists, The Origins of Virtue re-examines the everyday assumptions upon which we base our actions towards others, whether in our roles as parents, siblings, or trade partners. With the wit and brilliance of The Red Queen, his acclaimed study of human and animal sexuality, Matt Ridley shows us how breakthroughs in computer programming, microbiology, and economics have given us a new perspective on how and why we relate to each other.

Kitabı okuyanlar 20 okur

  • Ġyo
  • Aleyna

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%20 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0