·
Okunma
·
Beğeni
·
719
Gösterim
Adı:
Tinin Görüngübilimi
Alt başlık:
Ciltli
Baskı tarihi:
2011
Sayfa sayısı:
528
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753970877
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Phönomenologie Des Geistes
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İdea Yayınevi
Baskılar:
Tinin Görüngübilimi
Tinin Görüngübilimi
Tinin Görüngübilimi
Bu cilt bilginin oluş sürecini sunmaktadır.
Tinin Görüngübilimi bilginin temellendirilmesi üzerine ruhbilimsel
açıklamaların ve ayrıca daha soyut tartışmaların yerini alacaktır. Bilim için
hazırlığı onu yeni, ilginç ve ilk felsefe bilimi yapan bir bakış açısından
irdelemektedir. Tinin değişik şekillerini onun arı bilgi ya da saltık
Tin oluş yolundaki duraklar olarak kapsamaktadır.
Bu bilimin ana bölümlerindeki bunlar da yine altbölümlere
ayrılmaktadır.Bilinç, Özbilinç, gözlemci ve etkin Us, Tinin kendisi
(törel, ekinsel ve ahlaksal Tin olarak, ve sonunda değişik
biçimlerindeki dinsel Tin olarak) irdelenmektedir.
Tinin görgülerinin ilk bakışta kendisini bir kaos olarak
sunan varsıllığı onları [mantıksal] zorunluklarına göre sunan bilimsel
bir düzen içersine getirilmekte, öyle ki burada eksik olanlar çözülerek sonraki
gerçekliklerini oluşturan daha da yüksek görüngülere geçmektedirler.
Son gerçekliği ilk kez dinde ve daha sonra bütünün
sonucu olarak Bilimde bulmaktadır.

Önsözde yazar kendisine felsefenin şimdiki
duruş noktasından gereksinimleri olarak görünenler açısından
görüşlerini açıklamaktadır; dahası, bugün felsefeyi değersizleştirmekte olan
felsefi formüllerin kofluk ve uygunsuzlukları ve felsefe ve öğreniminde
önemli olan yanlar üzerine görüşlerini
bildirmektedir.

Bir ikinci cilt kurgul felsefe olarak Mantık dizgesini ve felsefenin geri kalan iki
bölümünü, Doğa ve Tin Bilimlerini kapsamaktadır.)
105 syf.
·3/10
Babacım net olarak bu kitabı okuduğum dönemi hatırlıyorum, şimdi tekrar karşıma çıktı ve yine hiç bir şey anlamadım. Bu kitap kendi tarihimde kara bir lekedir. Ne bir mana, ne de bir aydınlatma katamadı bana.
Bu kafalar kendilerini tözün başıboş mayalanışına bıraktıklarında, sanırlar ki özbilinci örterek ve anlaktan vazgeçerek Tanrının sevdiklerinden olmuşlardır — sevgili kullar ki, Tanrı bilgeliği onlara uykuda verir; böylece gerçekte uykuda aldıkları ve doğurdukları da düşlerden başka birşey değildir
Bundan başka, çağımızın bir doğuş ve yeni bir döneme geçiş çağı olduğunu görmek zor değildir. Tin şimdiye değin içinde varolduğu ve imgelediği dünya ile bozuşmuştur ve onu geçmişe gömme düşüncesini taşımaktadır: Bundan böyle kendi dönüşümünün emeği içindedir. Hiç kuşkusuz hiçbir zaman dinginlikte değildir, tersine her zaman ilerleyen devimi kavramıştır. Ama nasıl çocukta uzun dingin bir beslenmeden sonraki ilk soluk o salt nicel gelişimin dereceliliğini kırarsa —nitel bir sıçrama ve çocuk şimdi doğmuştur—, oluşumu içindeki Tin de öyle yavaş ve usulca yeni şekline doğru olgunlaşır, önceki dünyasının yapısını parça parça çözer, ve bunun sarsıntısı tek tük belirtilerde sezilir; kurulu düzende yayılın kayıtsızlık ve can sıkıntısı, bir bilinmeyenin belirsiz önsezisi, — bunlar yaklaşan değişimin müjdecileridir. Bütünün yüzünü değiştirmeyen bu dereceli bir ufalanış bir gündoğuşu ile kesilir ki, bir şimşek gibi, birdenbire yeni dünyanın biçim ve yapısını aydınlatır.
Çünkü eldeki sorun amacında değil ama yerine getirilişinde tüketilir; salt sonuç değil, ama oluş süreci ile birlikte edimsel bütündür; amaç kendi başına dirimsiz evrenseldir, tıpkı yönsemenin henüz edimselliğinden yoksun olan salt itki, ve çıplak sonucun ise o yönsemeyi arkasında bırakan salt ceset olması gibi.
Güçten yoksun olan güzellik, yapamayacağı şeyleri istemesinden ötürü anlayıştan nefret eder. Ama ruhun yaşamı, ölümden uzaklaşıp onu yıkımın dokunuşundan kurtaran bir yaşam olmayıp daha ziyade ona katlanan ve kendisini onun içinde sürdüren yaşamdır. Gerçeğini de ancak, tam bir parçalanma içinde, kendisini bulduğunda kazanır. Bu olumsuz oyalanma onu varlığa dönüştüren büyülü güçtür.
Hegels Selbstanzeige (Intelligenzblatt der Jenaer Allgemeinen Literatur-Zeitung, 28. Oktober 1807)

Jos. Ant. Goebhardt'ın kitabevi, Bamberg ve Würzburg yayımlamış ve tüm büyük kitapçılara göndermiştir: G.W.Fr. Hegel'in Bilim Dizgesi. Birinci cilt Tinin Görüngübilimi'ni kapsamaktadır.
Büyük boy. 1807. Ederi 6 f.

Bu cilt bilginin olma sürecini sunmaktadır.

Tinin Görüngübilimi bilginin temeli üzerine ruh bilimsel açıklamaların ve ayrıca daha soyut tartışmaların yerini alacaktır. Bilim için hazırlığı onu yeni ilginç ve ilk felsefe bilimi yapan bir bakış açısından irdelemektedir.

Tinin degişik şekillerini onun arı bilgi va da saltık Tin olmasını sağlayan yoldaki duraklar olarak kapsamaktadır. Bu bilimin ana bölümlerinde, ki bunlar da yine alt bölümlere ayrılmaktadır. Bilinç, Özbilinç, gözlemci ve etkin Us. Tinin kendisi, (törel, ekinsel, ve ahlaksal Tin olarak, ve sonunda
değişik biçimlerindeki dinsel Tin olarak) irdelenmektedir. Tinin görüngülerinin ilk bakışta kendisini bir kaos olarak sunan varsıllığı bilimsel bir düzen içersine getirilmiştir. Burada o görüngüler [Mantıksal] zorunluklarına göre sunulmakta, öyle ki eksik olanlar çözülmekte
ve sonraki gerçekliklerini oluşturan daha yüksek görüngülere geçmektedirler. Son gerçekliklerini ilk kez dinde ve daha sonra bunun sonucu olarak Bilimde bulunmaktadırlar.

Önsözde yazar kendisine felsefenin şimdiki duruş noktasındaki gereksinimi olarak görünenlerler açısından görüşlerini açıklamaktadır: yine,
bugün felsefeyi değersizleştirmektr olan felsefi formüllerin kofluk ve uygunsuzlukları ve felsefe ve öğreniminde önemli olan yanlar üzerine görüşlerini bildirmektedir.

Bir ikinci cili kurgul felsefe olarak Mantık dizgesini ve felsefenin geri kalan iki bölümünü. Doğa ve Tin Bilimlerini kapsayacaktır.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Tinin Görüngübilimi
Alt başlık:
Ciltli
Baskı tarihi:
2011
Sayfa sayısı:
528
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753970877
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Phönomenologie Des Geistes
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İdea Yayınevi
Baskılar:
Tinin Görüngübilimi
Tinin Görüngübilimi
Tinin Görüngübilimi
Bu cilt bilginin oluş sürecini sunmaktadır.
Tinin Görüngübilimi bilginin temellendirilmesi üzerine ruhbilimsel
açıklamaların ve ayrıca daha soyut tartışmaların yerini alacaktır. Bilim için
hazırlığı onu yeni, ilginç ve ilk felsefe bilimi yapan bir bakış açısından
irdelemektedir. Tinin değişik şekillerini onun arı bilgi ya da saltık
Tin oluş yolundaki duraklar olarak kapsamaktadır.
Bu bilimin ana bölümlerindeki bunlar da yine altbölümlere
ayrılmaktadır.Bilinç, Özbilinç, gözlemci ve etkin Us, Tinin kendisi
(törel, ekinsel ve ahlaksal Tin olarak, ve sonunda değişik
biçimlerindeki dinsel Tin olarak) irdelenmektedir.
Tinin görgülerinin ilk bakışta kendisini bir kaos olarak
sunan varsıllığı onları [mantıksal] zorunluklarına göre sunan bilimsel
bir düzen içersine getirilmekte, öyle ki burada eksik olanlar çözülerek sonraki
gerçekliklerini oluşturan daha da yüksek görüngülere geçmektedirler.
Son gerçekliği ilk kez dinde ve daha sonra bütünün
sonucu olarak Bilimde bulmaktadır.

Önsözde yazar kendisine felsefenin şimdiki
duruş noktasından gereksinimleri olarak görünenler açısından
görüşlerini açıklamaktadır; dahası, bugün felsefeyi değersizleştirmekte olan
felsefi formüllerin kofluk ve uygunsuzlukları ve felsefe ve öğreniminde
önemli olan yanlar üzerine görüşlerini
bildirmektedir.

Bir ikinci cilt kurgul felsefe olarak Mantık dizgesini ve felsefenin geri kalan iki
bölümünü, Doğa ve Tin Bilimlerini kapsamaktadır.)

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

  • 4 defa gösterildi.

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0