Adı:
Tolstoy ve Çağdaşları
Baskı tarihi:
1 Ocak 2016
Sayfa sayısı:
410
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051711782
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Léon Tolstoï
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Alfa Yayınları
“İşte size hakiki bir Rus örneği: Bilgiyi ve zekâyı küçümseyen, her tür irade ve isteği yadsıyan, her tür kişisel bilinci, bireyselleştirmeyi ve kişiliği yadsıyan biri, tamamıyla yuvarlak bir molekül, “mükemmel bir küre.” Rus bu mudur Kontes? Lev Nikolayeviç kahramanlarımızı, büyük adamlarımızı, Avvakum ve Suvorov’u, Büyük Petro’yu, Puşkin’i ne yapıyor? Çünkü benim düşünceme göre Tolstoy bir nihilisttir, bir yıkıcıdır. Büyük bir Almanın söylediği gibi, ‘Wille zum Nichts’tir (hiçliğin iradesi), Şeytan’a uymuş bir insandır.”
–Dostoyevski

“Tolstoy’un her şeyden önce büyük bir gerçekçi olduğunu görmek istemiyorsunuz; o bizim en büyük gerçek ressamımız. Bu otantik konttan önce Rus köylüsünü betimlemeyi kimse beceremedi.”
–Lenin

“Bu adam beni korkutuyor, bana kaygı veriyor, şaşırtıyor, hayranlık uyandırıyor. ... Bir çölü andırıyor ve orada güneş her şeyi eritip tükettikten sonra kendi kendine sönecek ve sizi derin bir karanlık geceye, sonsuzluğa bırakacaktır.”
–Gorki
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Tolstoy, ekimden aralık ayına kadar Shakespeare üzerinde bir deneme yazmaya girişti; bu denemede Shakespeare'nin "büyük bir yazar olmadığını, korkunç bir madrabaz ve alçak " olduğunu kanıtlamaya çalıştı.
Sophie Laffitte
Sayfa 92 - Alfa Biyografi
Tolstoy gerçekleşebilir mutluluğu, yüce ve pratik
olarak ulaşılamaz bir amaçta gören insandır. Gençliğinden beri yeni bir dinin kurucusu olmak istedi. Bu din insanlığın gelişme düzeyine denk düşen İsa diniydi. Ama dogmalardan ve sırlardan arınmış bir İBADET DİNİ. Sonraki hayatla ilgili bir mutluluk vaat etmeyen, bu dünyada mutluluk sağlayan bir din.' Tolstoy'un hayatı sürekli olarak Tanrı arayışına adanmıştır, yakasını bırakmayan şu iki soruya cevap aramaya adanmıştır: "Neden yaşamaktayız? Daha iyi nasıl yaşanır?"
Tolstoy'un 1881 yılindan önceki yazılarında üstü örtülü ve dağınık bir bicimde bulunan seyler simdi katı bir doktrin halinde bir araya getirilmişti. Bu doktrinin temel ilkesi 'Akıl'dır (yaşam ilkesi, mutlak Bilgiyle
özdeşleşmiş mutlak Iyilik). Ama paradoksal olarak onun için en yüksek otorite insani bilinçtir ki, bu da irrasyonel olarak kalır. Uygarlığın,önyargiların, yasaların, insani
kurumların, dini dogmaların akordu bozuk seslerini susturmak ve kendi bilincinden gelen iç sesi dinlemek, insan doğasının özünde bulunan ,ahlak yasasının kürsüsü ve tek mutluluk kaynağı olan sesi dinlemek yeter. Bilinç
(vicdan) aracılığıyla hareket eden bu ahlak yasası gerçek bir yasadır, yerçekimi yasası ve öteki tüm bilimsel yasalarla karşılaştırılabilir nitelikte bir yasadır.
Sophie Laffitte
Sayfa 14 - Alfa Biyografi
Tolstoy 6 Nisan 1857'de, gün ağarırken Paris'te Roquerte Meydanında François Richeux adındaki bir hükümlünün ölüm cezasının infazında hazır bulundu.
“Uyumam imkânsız. Durmaksızın arkama dönüp bakıyorum"
Aynı gün bir arkadaşına şunları yazacaktı:
Bu sabah bir aptallık ettim, bir vahşet olayına katıldım; idam cezasının infazını görmeye gittim...Kafkasya'da savaştayken çok canavarlık gördüm.Bu çok gelişmiş ve zarif makineyle sağlam ve gürbüz bir insanın bir saniye içinde öldürülmesini, önümde bir insanın paramparça edilmesinden daha iğrenç buluyorum. İkinci durumda aklın süzgecinden geçmiş bir irade yoktur; yalnızca insani bir tutkunun son derece şiddetli bir görüntüsü vardır. Birinci durumda ise, inceliğe varacak derecede bir sükûnet ve
konfor içinde işlenen bir cinayet var; yüce olan hiçbir şey yok... Ve iğrenç bir kalabalık! İnsan yasası,ne şaka! Aslında devlet yalnızca istismar amacıyla değil, aynı zamanda ve özellikle ahlak yoksunluğu nedeniyle yurttaşlar için kurulan bir fesat yuvasıdır. Ahlak ve din kurallarını anlıyorum, kimse için uyulması zorunlu kurallar değildir, insanı geliştirirler, uyumlu bir gelecek vaat ederler. Sanat yasalarını hissediyorum, her zaman mutluluk getirirler. Ama siyasal yasalar bence yalandır. Hiçbir yerde hiçbir
zaman hiçbir hükümetin hizmetine girmeyeceğim."
Biriyle dargın olmayı bırakmak, barışmak, onu affetmek ve ona merhamet etmek, hatta onu sevmek için ne yapmalı? En iyisi olası bir yanlışlığını yeniden gözden geçirmek, yalnızca
başkasının yaptığı hataları değil. Sonra iyileşme, affetme gelecektir."
"Tek iş halkı eğitmek! Hicbir şey bilmiyoruz. Bilme konusunda tek umut hep birlikte bilmektir ; tüm sınıfların bilgi ve bilimin içinde eritilmesidir"
"Şair, hayatında güzel olan ne varsa onu alır ve yapıtına koyar.Bu nedenle de yapıtı o kadar güzel ve hayatı o kadar çirkindir "

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Tolstoy ve Çağdaşları
Baskı tarihi:
1 Ocak 2016
Sayfa sayısı:
410
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051711782
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Léon Tolstoï
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Alfa Yayınları
“İşte size hakiki bir Rus örneği: Bilgiyi ve zekâyı küçümseyen, her tür irade ve isteği yadsıyan, her tür kişisel bilinci, bireyselleştirmeyi ve kişiliği yadsıyan biri, tamamıyla yuvarlak bir molekül, “mükemmel bir küre.” Rus bu mudur Kontes? Lev Nikolayeviç kahramanlarımızı, büyük adamlarımızı, Avvakum ve Suvorov’u, Büyük Petro’yu, Puşkin’i ne yapıyor? Çünkü benim düşünceme göre Tolstoy bir nihilisttir, bir yıkıcıdır. Büyük bir Almanın söylediği gibi, ‘Wille zum Nichts’tir (hiçliğin iradesi), Şeytan’a uymuş bir insandır.”
–Dostoyevski

“Tolstoy’un her şeyden önce büyük bir gerçekçi olduğunu görmek istemiyorsunuz; o bizim en büyük gerçek ressamımız. Bu otantik konttan önce Rus köylüsünü betimlemeyi kimse beceremedi.”
–Lenin

“Bu adam beni korkutuyor, bana kaygı veriyor, şaşırtıyor, hayranlık uyandırıyor. ... Bir çölü andırıyor ve orada güneş her şeyi eritip tükettikten sonra kendi kendine sönecek ve sizi derin bir karanlık geceye, sonsuzluğa bırakacaktır.”
–Gorki

Kitap istatistikleri