Toplu Eserler 1 (Baştan Çıkarıcı - Kişiliğin Gelişimi)

·
Okunma
·
Beğeni
·
112
Gösterim
Adı:
Toplu Eserler 1
Alt başlık:
Baştan Çıkarıcı - Kişiliğin Gelişimi
Baskı tarihi:
Nisan 2016
Sayfa sayısı:
352
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059317436
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yason Yayıncılık
Soren Aabye Kierkegaard (5 Mayıs 1813-11 Kasım 1855), Danimarkalı filozof ve teolog.
Kierkegaard dindar babasının etkisiyle din eğitimi alarak ve katı bir dini atmosfer içinde yetişti.Tüm yaşamında bu çocukluğun etkisi görülür.Kendisi de dinsel düşünceleri olan birisi olmakla birlikte sürekli din adamlarıyla, kurumlarıyla ve düşünceleriyle çatışma halinde oldu. Mevcut Hıristiyanlığın yozlaşmış olduğunu ileri sürdü ve Hıristiyan inancinin tamamen yenilenmesine yönelik eleştiriler geliştirdi. Kierkegaard, din ve Tanrıyı tamamen bireysel bir konu olarak değerlendirdi. Bu yönde giderek sistematik felsefenin bireyi göz ardı eden bütüncüllüğünü de reddetti. Felsefesinde bireyi merkeze aldı.

Kierkegaard, varoluşçuluğun öncülerinden sayılır.Varoluşçu felsefe bir bakıma her varoluşçu filozofta kendine özgü bir nitelik kazanarak ayrıca tanımlanır, ancak bilinen genel nitelikleri ve felsefi özgürlüğü açısından varoluşçuluğun kurucu isimlerinin başında Kierkegaard sayılmaktadır. Kierkegaard´ın belli bir felsefî sistematik geliştirmediği doğru olmakla birlikte (Kierkegaard bu anlamda Nietzsche gibi bağımsız ve dizgesiz filozoflardandır), kullandığı kavramlar ve felsefe yapma tarzı sonradan varoluşçu felsefelerde görülen nitelikleri barındırır. Kierkegaard´ın itiraz ettiği ve sürekli eleştirdiği filozof Hegel´dir. Hegel´in rasyonalist ve sistematik felsefesi Kierkegaard için kabul edilemezdir.Varoluşçu felsefelerde görülen kavramların çoğunluğu öncül olarak Kierkegaard´da görülür: saçma, bunaltı, korku ve kaygı.Kierkegaard´ın felsefî sorunsalı bir bakıma mevcut Hıristiyanlık içinde ve hatta karşısında nasıl iyi bir Hıristiyan olunacağı noktasına da bağlıdır. Kierkegaard, felsefe tarihinin soyut mantıksal kurgularla geliştiğini ve bu nedenle bireyi, bireyin gerçek yaşamını gözden kaçırdığını düşünür.Ona göre varoluş, somut ve öznel insanın yaşamıdır.Bu nedenle felsefe somut düşünmeye, yani varoluşa yönelmelidir.
(Tanıtım Bülteninden)
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Bütün saçmalıklar arasında, nişanlanma en saçması olmalı. Bana her ne kadar uymasa da, evlilikte bir anlam var. Nişanlılık ise tamamen insanların icadı ve mucitleri ne hiçbir itibar kazandırmıyor. Aşkla ilişkisi ise tıpkı mübaşirin sırtından sallanan kordonun, profesör cüppesinden sallanan kordonla ilişkisi kadar.
Eğer benim için ideal kızı anlatacak olsaydım; dünyada daima tek başına duran ve dolayısıyla kendi hâline terk edilen, özellikle de kız arkadaşları olmayan bir kızı tanımlardım.
...şimdi özgür olduğum, bir kuş kadar kadar özgür olduğum halde, neden bu kadar çok hasret çekiyorum? Sana gelirken özlüyorum; senden ayrılınca özlüyorum, senin yanında otururken bile özlüyorum. Kişi sahip olduğu şeyin hasretini çeker mi? Evet, bir sonraki anda onu kaybetme olasılığı olduğunda, çeker. Benim özlemim ebedi bir sabırsızlık. Yalnızca sonsuza kadar yaşayıp, her anında benim olduğuna kendimi inandırdıktan sonra, sana dönüp ve tüm sonsuzluk boyunca seninle yaşadıktan sonra, hatta o zaman bile bir anlığına senden ayrı kalmaya dayanacak kadar sabrım olmaz, ama yanında sakince oturma gücüm olabilir.
Bu kız, tüm dünyada yalnızca bu kız, bana ait olmalı, benim olmalı. Ben ona sahip olduğum sürece, varsın Tanrı tüm cennetin sahibi olsun. Neyi seçtiğimi iyi biliyorum - o kadar yüce bir şeyi seçiyorum ki, o kıza sahip olduğum sürece, bu paylaşımda cennet avantajlı olamaz. Geriye ne kalıyor ki? Müslüman dindarlar cenette zayıf, cılız gölgeleri kucakladıklarında hayal kırıklığına kapılacaklar. Çünkü gönüllerin tüm sıcaklığı o kızın göğüsünde toplandı.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Toplu Eserler 1
Alt başlık:
Baştan Çıkarıcı - Kişiliğin Gelişimi
Baskı tarihi:
Nisan 2016
Sayfa sayısı:
352
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059317436
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yason Yayıncılık
Soren Aabye Kierkegaard (5 Mayıs 1813-11 Kasım 1855), Danimarkalı filozof ve teolog.
Kierkegaard dindar babasının etkisiyle din eğitimi alarak ve katı bir dini atmosfer içinde yetişti.Tüm yaşamında bu çocukluğun etkisi görülür.Kendisi de dinsel düşünceleri olan birisi olmakla birlikte sürekli din adamlarıyla, kurumlarıyla ve düşünceleriyle çatışma halinde oldu. Mevcut Hıristiyanlığın yozlaşmış olduğunu ileri sürdü ve Hıristiyan inancinin tamamen yenilenmesine yönelik eleştiriler geliştirdi. Kierkegaard, din ve Tanrıyı tamamen bireysel bir konu olarak değerlendirdi. Bu yönde giderek sistematik felsefenin bireyi göz ardı eden bütüncüllüğünü de reddetti. Felsefesinde bireyi merkeze aldı.

Kierkegaard, varoluşçuluğun öncülerinden sayılır.Varoluşçu felsefe bir bakıma her varoluşçu filozofta kendine özgü bir nitelik kazanarak ayrıca tanımlanır, ancak bilinen genel nitelikleri ve felsefi özgürlüğü açısından varoluşçuluğun kurucu isimlerinin başında Kierkegaard sayılmaktadır. Kierkegaard´ın belli bir felsefî sistematik geliştirmediği doğru olmakla birlikte (Kierkegaard bu anlamda Nietzsche gibi bağımsız ve dizgesiz filozoflardandır), kullandığı kavramlar ve felsefe yapma tarzı sonradan varoluşçu felsefelerde görülen nitelikleri barındırır. Kierkegaard´ın itiraz ettiği ve sürekli eleştirdiği filozof Hegel´dir. Hegel´in rasyonalist ve sistematik felsefesi Kierkegaard için kabul edilemezdir.Varoluşçu felsefelerde görülen kavramların çoğunluğu öncül olarak Kierkegaard´da görülür: saçma, bunaltı, korku ve kaygı.Kierkegaard´ın felsefî sorunsalı bir bakıma mevcut Hıristiyanlık içinde ve hatta karşısında nasıl iyi bir Hıristiyan olunacağı noktasına da bağlıdır. Kierkegaard, felsefe tarihinin soyut mantıksal kurgularla geliştiğini ve bu nedenle bireyi, bireyin gerçek yaşamını gözden kaçırdığını düşünür.Ona göre varoluş, somut ve öznel insanın yaşamıdır.Bu nedenle felsefe somut düşünmeye, yani varoluşa yönelmelidir.
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 4 okur

  • Aysss
  • Retro Hanım
  • Tolga
  • Deep Down

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%100 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0