Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Toplumsal Varlığın Ontolojisi - Hegel, Marx, Emek

Georg Lukács

Toplumsal Varlığın Ontolojisi - Hegel, Marx, Emek Sözleri ve Alıntıları

Toplumsal Varlığın Ontolojisi - Hegel, Marx, Emek sözleri ve alıntılarını, Toplumsal Varlığın Ontolojisi - Hegel, Marx, Emek kitap alıntılarını, Toplumsal Varlığın Ontolojisi - Hegel, Marx, Emek en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"somut bütünün kendisinde ulaşılan şey, salt sonuç olmayıp, ulaşma süreciyle birlikte sonuçtur..." çıplak sonum yönlendirici eğilimini gerisinde bırakmış olan sistemin cesedidir."
Teolojik yönelimli her felsefe, tanrısının kozmosla ve insanın dünyasıyla zihinsel olarak uyuşmasını sağlamak amacıyla teleolojinin nedenselliğe üstün olduğunu ilan etme ihtiyacı duymuştur.
Reklam
İnsanın hem biyolojik, hem de zihin sahibi varlık olması onun zihnin bedenine tabi olduğu anlamına gelmez, ya da genel olarak bakıldığında toplumun doğa yasalarına göre işlediği söylenemez. İnsanlarla ilişkili olan her konuda biyolojik varlık ile toplumsal varlık diyalektik bir birlik içindedir.
Gelişmiş hayvanların bilişleri, nedensel - biyolojik bir kurallılığın uzantısıdır. İnsanlar ise hayvanlardan farklı olarak tasarımla emek faaliyeti yürütür, doğayı bu tasarımlara, "koyutlama" lara uygun dönüştürürler.
İnsanlar kendi emeklerinin ürünü olan, kendi yaratımları olan bir varlık içerisinde yaşarlar, ki bu yaratma süreci aynı zamanda insanın insan olarak kendi kendisini yaratma sürecini de içerir: Toplumsal varlık.
Önsöz
Reklam
Doğa eğer özne ve nesne değil de sadece madde ise, o zaman ona dair hiçbir bilimsel inşa mümkün değildir, çünkü bu, bilen ve bilinenin bir ve aynı olmasını gerektirir.
Hegel'in sisteminde 'diri' ve 'ölü' olan açık biçimde birbirinden ayırt edilemez; tersine, Hegel'de doğru olan ve yanlış olan şeyler ayrılmaz biçimde iç içe geçip birleşmiştir.
Emek veren insan en iyi somut sonuca ulaşmak istiyorsa, önceden her uğrağı planlamak ve planlarını eleştirel ve bilinçli şekilde nasıl gerçekleştiklerini görmek için devamlı kontrol etmek zorundadır...çünkü hayvanın yapısından niteliksel olarak farklı olan, bundan tamamen heterojen olan bir kendiyle-ilişkiyi gerektirir ve bu gereklilikler her türlü emek için geçerlidir.