Türk Irkı Niçin Müslüman Oldu

İsmâil Hâmî Dânişmend

Türk Irkı Niçin Müslüman Oldu Sözleri ve Alıntıları

Türk Irkı Niçin Müslüman Oldu sözleri ve alıntılarını, Türk Irkı Niçin Müslüman Oldu kitap alıntılarını, Türk Irkı Niçin Müslüman Oldu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İSLÂM'IN İLK ZAMANLARINDA Arap kavmi henüz vaziyete hâkimken «Inzâr âyetlerinde bahsi geçen mübeşşer millet hakkında muhtelif tahminler yürütülmesi bir dereceye kadar tabii sayılabilir; fakat bütün bu tahminlerle iddiaların Emeviler devrindeki Orta-Asya vukuâtiyle Abbasiler devrindeki Türk-Arap münâsebâtından nihayet İslâm tarihine Türk ırkının girip hâkim bir vaziyet almasından ve bilhassa Selçuki devletinin teşekkülü üzerine sünni İslâmiyyet en büyük tehlikeden kurtulup yeni bir gazâ ve cihad devrinin muhteşem zaferlerle başlamasından sonra da devâm etmesi, ARAB'IN TÜRK'E KARŞI Emeviler devrinden beri beslediği MİLLÎ KİNİN sönmez bir tecelli ve tezâhüründen başka bir şey değildir.
Sayfa 170 - Millî Ülkü Yayınevi
İnkarına imkan olmayan bir hakikat vardır; İslamiyyet Oğuz-Türklüğünden ne kadar kuvvet almışsa, Türklük de İslamiyet'ten o kadar kuvvet almış ve netice itibariyle İslamiyyeti Türklük ve Türklüğü de İslamiyyet yaşatmıştır.
Sayfa 210 - Ötüken YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Türklerde kadın şahsî asâlet timsâli sayıldığı için, şeref ve haysiyyetini ihlâl edecek bir harekette bulunamaz: Türklerin asîl kadınları vardır." -Leon Cahun
"İslâmın müessisi diğer bir cihetten de zamanımızın meseleleriyle alaka ve irtibat halindedir: Çünki O, tarihin kaydettiği ilk içtimâî ve beynelminel inkılâbın âmilidir." -Raymond Lerouge
"İslâm dünyasına eğer Türk hârikası karışmasaydı acabâ bugün yeryüzünde Müslümanlıktan eser kalabilir miydi?"
"...herhangi bir ilim adamının İslâm dinini Arabistan'a münhasır milli ve mahalli bir ıslahat hareketi şeklinde tasvire kalkışması ilim zihniyetiyle nasıl telif edilebilir?
Reklam
Oğuz han, dünyayı fethetmiş, yüz on altı sene yaşamış ve hâkimiyyet timsalî olan altın yayla üç oku ölümünden evvel oğulları arasında paylaşmıştır.
Sayfa 143 - ötükenKitabı okudu
Harpte telef olmayı şan ve şeref bilirler ve hastalıktan ölmeyi de yüz kızartıcı sayarlar. Çin kaynaklarında Türkler
Sayfa 69 - ötükenKitabı okudu
"İtirâf etmelidir ki Araplar ister göçebe ve dirençli bir kuvvetle karşılaşmış olmalarından, ister o sahaya gevşeme hâlinin son hadlerinde varmalarından mütevellid olsun, herhalde Türklere karşı hiçbir kat'î muvaffakıyyet kazanamamışlardır. Türklerin misli görülmemiş bir hâdise teşkil etmek üzere İslâm âlemine girişleri fütûhât kuvvetiyle olmuş değildir, İslâmın büyük müdâfileri ve üç büyük Müslüman milletin biri olan bu adamlar mağlûb edilmek suretiyle ihtidâ ettirilmiş değillerdir."
Kaşgarlı Mahmud'un Dîvânü lugaat-it-Türk’ünün birinci cildinin 1333 İstanbul tab'ının 294'üncü sahifesinde de Türk ırkını Allâh'ın askeri gösteren şöyle bir «Hadîs-i kudsî» vardır: -Ulu ve aziz Allâh diyor ki: "Benim Türk ismini verdiğim ve meşrık'da iskân ettiğim birtakım askerlerim vardır ki, herhangi bir kavme karşı gazaba gelecek olursam, o Türk askerlerimi işte o kavmin üstüne saldırırım." Gene Kaşgarlı Mahmud, ayni cildinin 3'üncü sahifesinde Buhârâ ve Nîşâbûr hadîs imâmlarından işittiği diğer bir rivayeti de şöyle kaydetmektedir: - Türk dilini öğreniniz, çünki Türklerin çok uzun zaman sürecek bir hâkimiyyetleri vardır. İsmail Hami Danişmend, Türkler ve Müslümanlık Ötüken Neşriyat, 7. Basım: İstanbul-2020, syf: 153
Sayfa 153 - Ötüken Neşriyat, 7. Basım: İstanbul-2020Kitabı okudu
Reklam
-O (= kur’an) ancak âlemlere nasihattır. Sûret-ül kalem 52.ci ayet
Sayfa 22 - ötükenKitabı okudu
L.-A. Sedillot'nun bundan evvel de bahsi geçen Histoire generale des Arabes ismindeki eserinin birinci cildinin 117'nci sahifesinde eski İslâm kadınlarının kahramanlığı şöyle tasvir edilmektedir: «Cengâverlik gayreti kadınları bile te'siri altında bırakmıştır; bu yeni Amazonlar yalnız İslâmın zaferini te'mine iştirâk etmekle kalmayacaklar, ayni zamanda harpten kaçtığını gördükleri her Müslüman erkeği oklarıyla delikdeşik etmek veyahut kılıçtan geçirmek vazifesiyle de mükellef olacaklardır.» İsmail Hami Danişmend, Türkler ve Müslümanlık Ötüken Neşriyat, 7. Basım: İstanbul-2020, syf: 86
Sayfa 86 - Ötüken Neşriyat, 7. Basım: İstanbul-2020Kitabı okudu
Karmatiler, 930 tarihinde Mekke’yi yağma edip 30,000. Müslümanı kılıçtan geçirdiler ve pek çok ganimetler alıp götürdüler. Kabe örtüsüyle Hacer-ül-Esved de bı miyandaydı.
Sayfa 167 - ötükenKitabı okudu
Garp âlimler, İslâmiyyetin şevket ve istilâ devrinde Arap milletinin Türk ırkını mağlûb edip itâat ve inkıyâd" altına alamamış olduğunda; umumiyyetle ittifak etmektedirler. Meselâ Leon Cahun, yukarda bahsettiğimiz meşhur Türk tarihinde bu noktayı şöyle anlatır (S. 137): «Hakikat şudur ki Araplar silâhları ellerinde olarak Türklerle başa çıkamamışlardır.» İşte bu hakikatten dolayı Cahun Arabın Türke karşı yegâne müessir silâhı, siyasetle belâgatten ibaret kaldığını anlatır (S. 131): «Eğer Araplar daha usta olmasalardı, kuvvet ve kudretçe Türkler üstün gelirdi. Ama nihayet o siyasetçi belagat ustaları, düşmana darbe indirmekte gayet mahir oldukları halde söz söylemekte pek acemi olan er meydanlarının eski kurtlarına karşı zafersiz muzaffer oldular.» Profesör Barthold da ayni fikirdedir ve bu ilmî kanâatini şöyle anlatır (Histoire des Turcs d'Asie centrale, 1945 Paris tab'ı, S. 32): «İranlılardan farklı olarak, Türkler İslâm orduları tarafından hâkimiyyet altına alınamamıştır. Cîhun, Zaferşan ve Sîlhun civarındaki mütemeddin mıntıkaların gerginden sonra Araplar 8’inci asır boyunca tedâfüî(savunmacı, defansif) bir siyaset takip ettiler tıpkı Selefi’lerini bu nehirlerin mecraları civarında uzun sûrlarla hendekler vücuda getirdiler.» İsmail Hami Danişmend, Türkler ve Müslümanlık Ötüken Neşriyat, 7. Basım: İstanbul-2020, syf: 52
Sayfa 52 - Ötüken Neşriyat, 7. Basım: İstanbul-2020Kitabı okudu
"On dördüncü asır Arap seyyâhı İbni Batûta da Kırım halk tabakasından Müslüman-Türk kadınlarının kocaları başka taraflarda meşgul oldukları veyahut işsiz durdukları sırada çarşılarla pazarlarda gidiş gelişlerindeki, alış-verişlerindeki ve mallarına tasarruflarındaki serbestliklerine hem hayran hem müteessir olmuştur. Çin vakanüvîsinin çok haklı olarak ifade ettiği gibi, Türklerde kadın şahsî asâlet timsâli sayıldığı için, şeref ve haysiyyetini ihlâl edecek bir harekette bulunamaz: Türklerin asîl kadınları vardır."
106 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.