Varlık Ağacı (Şeceretu'l Kevn)

·
Okunma
·
Beğeni
·
180
Gösterim
Adı:
Varlık Ağacı
Alt başlık:
Şeceretu'l Kevn
Baskı tarihi:
Temmuz 2008
Sayfa sayısı:
93
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758833412
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kitsan Yayınları
Baskılar:
Varlık Ağacı
Varlık Ağacı
Ey dostum! Ey Ebu Muhammed!..
Selam, Allah'ın salih kullarının ve senin üzerine olsun, rahmet ve bereketiyle, rızasıyla..
Bilin ki ben, size Rabbimin izniyle nasihat ediciyim.
Ey Kardeşim!.. Bil ki, bu risale, Allah'ın sana yönelik en büyük lütuflarından,

en değerli hediyelerinden biridir.
Sakın ey kardeşim! "ey bu risaleyi yazan! Benim makamımı ve benim kim olduğumu bilemedin" diyerek nefsini perdeleme. Çünkü bu sözlerle seni kastetmedim.

Aksine hakikatlerin gerektirdiği gibi konuştum.
Ki hakikatler bunları tam anlamıyla kuşatıp sınırlandırmış, eksiksiz bir şekilde güvenilecek tarzda açığa çıkarmıştır. Bu sınırlandırmanın içine girmeyen hiçbir Rasul, hiçbir Nebi ve hiçbir Veli yoktur.
Ey bu risaleyi okuyan kimse!
Bu topluluklardan, bu tabakalardan birine mensup olman kaçınılmazdır.

İstediğin gruptan olduğunu iddia et. Sana bu hak verilmiştir.
Eğer sadece meleklik iddiasında bulunursan veya Risalet yahut Nübuvvet ya da herhangi bir şey iddiasında bulunursan, hakikatler seni zorlayacak, kulluğa döndürecektir.
Eğer korunursan asıl zeminine döneceksin.
Şayet şeref ve yücelik gözüyle baktıysan, bu durumda şükrü eda etmek için alabildiğine kararlı çalışmak ve cehd etmek gerekir.

Muhyiddin İbn Arabi
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Bir alim, ilmiyle amel etmediği sürece ilmine aldanmamalı.
İlmiyle amel eden biri de ihlaslı olmadıkça ilmiyle amel etmesine aldanmamalı.
İhlaslı biri de ihlasında yok olmadıkça ihlasına aldanmamalı.
Yüce Allah Adem'in (a.s) yaratılacağı toprağın avuçlanıp getirilmesini emredince, bu işle görevli ölüm meleği toprağı getirmek üzere indi... İblis o gün yeryüzündeydi. Allah onu, bir grup melek ile birlikte orada halife olarak bırakmıştı. İblis bu görevi sırasında yeryüzünde uzun süre kaldı, orada Allah'a ibadet etti. Ölüm meleği dünyanın çeşitli yerlerinden toprağı avuçladı. O topraklara İblis ayak basmıştı. Adem'in (a.s) yaratılacağı yoğrulup ona şekil verilince, nefsi İblis'in bastığı topraktan, kalbi de İblis'in ayağını basmadığı topraktan yaratıldı. Nefsin sahip olduğu pislik ve yerilmiş vasıflar, şeytanın ayak izinin toprağına bulaşmasından ileri gelir. Bu yüzden nefis, şehvetlerin barınağıdır. Şeytanın nefiste yaşaması, ona egemenlik kurması, özünü oluşturan toprağa ayak basmış olmasından kaynaklanır. Ve bu yüzden İblis, Adem'e karşı büyüklük taslar. Çünkü onun, kendi ayağının bastığı topraktan yaratıldığını görmüştü. Bir de kendi unsurunun özüne bakmış, ateş olduğunu görmüştü. O zaman övünerek üstünlük iddia etti. Büyüklenmeye meyletti.
Aynı şekilde dinin bu beş rüknünü ikame etmekle her şeyin zevkine varabilirsin, irfanı idrak eder, rahmanın marifetine ulaşır ve yakini ilmi elde edersin.

Şöyle ki: Göz duyusu, seni namaz rüknünü ikame etmeye çağırır. Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Namaz benim gözümün aydınlığı kılınmıştır."

Dokunma duyusu, seni zekatı vermeye çağırır. Yüce Allah şöyle buyurmuştur: "Onların mallarından sadaka al." (Tevbe, 103)

Tatma duyusu, seni yiyecekleri tatmayı terk etmeye çağırır ki, oruç rüknünü ikame edesin.

İşitme duyusu, seni ezanı duymaya çağırır. "İnsanları hacca çağır." (Hac, 27)

Koklama duyusu, seni tevhidin nefeslerinin kokusunu almaya çağırır. "Ben, Rahman'ın nefesinin kokusunu Yemen tarafından alıyorum."

Bu beş duyu ile Allah, seni beş rüknü ikame etmeye çağırır.
Dolayısıyla Allah, varlığı itibariyle, var ettikleriyle birleşmekten, onlardan ayrı olmaktan ve onlarla bütünleşmekten münezzehtir. Çünkü "O" vardı, varlık yoktu. "O" şu anda, önce olduğu gibidir. Varlıkla bütünleşmez; ama varlıktan da ayrı değildir. Çünkü bütünleşme ve ayrılma sonradan olma (hadis) varlıkların sıfatıdır, öncesiz (kadim) varlığın sıfatı değildir. Çünkü bir bütünleşme ve ayrılma bir şeyin intikalini, bir yerden başka bir yere taşınmasını, dönüşümünü, zeval bulmasını, değişimini, başkalaşımını gerektirir. Bunların tümü de noksanlığın belirtileridir. Eksiksizliğin, kemalin değil. Allah, zalimlerin ve inkarcıların yakıştırmalarından münezzehtir, yücedir, uludur.
Bir alim, ilmiyle amel etmediği sürece ilmine aldanmamalı.

İlmiyle amel eden biri de ihlaslı olmadıkça ilmiyle amel etmesine aldanmamalı.

İhlaslı biri de ihlasında yok olmadıkça ihlasına aldanmamalı.

İlim bir noktadır. Onu çoğaltan cahillerdir.

Cahil, Allah'tan ve Rasulu Ekrem'den haberi olmayanlardır.

Allah, bizi Allah'tan, Allah ehlinden ve has kullarından uzaklaşmamıza neden olan her şeyden uzaklaştırsın. AMİN.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Varlık Ağacı
Alt başlık:
Şeceretu'l Kevn
Baskı tarihi:
Temmuz 2008
Sayfa sayısı:
93
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758833412
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kitsan Yayınları
Baskılar:
Varlık Ağacı
Varlık Ağacı
Ey dostum! Ey Ebu Muhammed!..
Selam, Allah'ın salih kullarının ve senin üzerine olsun, rahmet ve bereketiyle, rızasıyla..
Bilin ki ben, size Rabbimin izniyle nasihat ediciyim.
Ey Kardeşim!.. Bil ki, bu risale, Allah'ın sana yönelik en büyük lütuflarından,

en değerli hediyelerinden biridir.
Sakın ey kardeşim! "ey bu risaleyi yazan! Benim makamımı ve benim kim olduğumu bilemedin" diyerek nefsini perdeleme. Çünkü bu sözlerle seni kastetmedim.

Aksine hakikatlerin gerektirdiği gibi konuştum.
Ki hakikatler bunları tam anlamıyla kuşatıp sınırlandırmış, eksiksiz bir şekilde güvenilecek tarzda açığa çıkarmıştır. Bu sınırlandırmanın içine girmeyen hiçbir Rasul, hiçbir Nebi ve hiçbir Veli yoktur.
Ey bu risaleyi okuyan kimse!
Bu topluluklardan, bu tabakalardan birine mensup olman kaçınılmazdır.

İstediğin gruptan olduğunu iddia et. Sana bu hak verilmiştir.
Eğer sadece meleklik iddiasında bulunursan veya Risalet yahut Nübuvvet ya da herhangi bir şey iddiasında bulunursan, hakikatler seni zorlayacak, kulluğa döndürecektir.
Eğer korunursan asıl zeminine döneceksin.
Şayet şeref ve yücelik gözüyle baktıysan, bu durumda şükrü eda etmek için alabildiğine kararlı çalışmak ve cehd etmek gerekir.

Muhyiddin İbn Arabi

Kitabı okuyanlar 14 okur

  • lazcuk

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%16.7 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0