Varlık ve Hiçlik Fenomenolojik Ontoloji Denemesi

9,5/10  (6 Oy) · 
23 okunma  · 
7 beğeni  · 
1.572 gösterim
Varlık ve Hiçlik, hiç şüphesiz Jean-Paul Sartre'ın "başyapıtı"dır. Sadece Fransız felsefesi açısından değil genel olarak felsefe tarihi açısından da son büyük ontoloji denemesini temsil eder. Dolayısıyla önemini ve güncelliğini hâlâ korumaktadır ve hiç şüphesiz daha uzun yıllar korumaya devam edecektir. Çünkü, insan, ilk defa bu yapıtta, özgür olmaya "mahkum" edilmiştir...
İyi okumalar!
(Tanıtım Bülteninden)
  • Baskı Tarihi:
    Ağustos 2009
  • Sayfa Sayısı:
    754
  • ISBN:
    9789752732957
  • Orijinal Adı:
    L'être Et Le Néant / Essai D'ontologie Phénoménologique
  • Çeviri:
    Gaye Çankaya Eksen , Turhan Ilgaz
  • Yayınevi:
    İthaki Yayınları
  • Kitabın Türü:
Nazlı Deniz 
05 May 2016 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Belli bir yerden sonra mola verilmezse antidepresan etkisi yaratan bir kitaptır kendisi. Büyük bir zeka ürünü olmakla yer yerde kendini tekrar eden ki aksi olsa fazla kafa karıştırıcı olabilecek bir kitap

Varlık Felsefesi dersi için zorunlu iki kitabımızdan biriydi. Bir dönem içinde gözümüzden yaş aka aka okuduk. Sartre'ın baş yapıtıdır kendisi. Her fikrini temeline oturttuğu kitaptır.

Kitaptan 3 Alıntı

Belgin 
17 Mar 2016 · Kitabı okuyor · Beğendi

“Kendi-için” varolmak (être-pour-soi) , “kendi-içinde”yi (être-en-soi) hiçleştirmektir. Bu şartlar altında, özgürlük bu hiçleştirmeden başka bir şey olamaz. Bunun vasıtasıyla “kendi-için” özünden olduğu gibi varlığından da kurtulur […] “Kendi-için”in olduğu şey olmak olduğunu söylemek, olduğu şey olmayarak olduğunu söylemek, onda varoluşun özü, özün varoluşu öncelediğini ve koşullandırdığını söylemek ve Hegel’e göre “öz daha önce olmuş olandır” demek, tek ve aynı şeyi söylemektir. Aslında, eylemimi canlandıran güdülerin bilincinde olduğum olgusuyla, bu güdüler çoktan bilincim için aşkınsal nesnelerdir, dışarıdadırlar; faydasızca onlara yapışmaya çalışacak mıyım; varoluşumla ondan kurtuluyorum. Her zaman özümün ötesinde, eylemimin nedenlerinin ve dürtülerinin ötesinde varolmaya mahkumum; özgür olmaya mahkumum. Bu, özgürlüğüme kendisinden başka sınırlar bulunamayacağını veya özgür olmaktan vazgeçmekte özgür olmadığımız anlamına gelir.”

Varlık ve Hiçlik, Jean-Paul Sartre (Sayfa 128 - ithaki)Varlık ve Hiçlik, Jean-Paul Sartre (Sayfa 128 - ithaki)