·
Okunma
·
Beğeni
·
1.590
Gösterim
Adı:
Varlık ve Zaman
Baskı tarihi:
8 Ekim 2018
Sayfa sayısı:
640
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051718224
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Sein und Zeit
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Alfa Yayınevi
Baskılar:
Varlık ve Zaman
Varlık ve Zaman
Martin Heidegger’in başyapıtı Varlık ve Zaman 1927 yılında yayımlandı. Bu kitapta Heidegger, insanın dünya içindeki varoluşunu (Dasein’ı) özgün bir yöntem ve terminolojiyle çözümleyip açıkladı. İnsanın varoluşunun zaman ufku içinde açığa çıktığını, bunun da varlığın açımlanması anlamına geldiğini ortaya koydu. Bu sayede Heidegger, özne-nesne ve ruh-beden ayrımının üstesinden gelmeyi hedefleyen bir ontoloji yarattı.

Çağdaş felsefenin en önemli yapıtlarından biri olan bu kitapla Heidegger, yalnızca felsefede değil sanat, politika, dil, psikoloji, mimarlık ve teknoloji gibi alanlarda da derin bir etki yarattı. Sartre, Levinas, Binswanger, Boss, Merleau-Ponty, Foucault, Derrida, Arendt, Gadamer, Jonas, Marcuse, Rorty, Agamben, Dreyfus gibi çok sayıda çağdaş düşünür Varlık ve Zaman’dan ilham aldı.
“Sein und zeid”
Çok emin olmamakla birlikte, 2005 yılında yüksek lisans yaptığımız dönemlerde “Varlık ve zaman” henüz Türkçeye çevirilmemişti veya çeviri vardı ama çevirisi iyi değildi ama sağ olsun bölüm hocamız bizim için çevirisini -kısım kısım— yaparak bize yardımcı olmuştu.
2010 yılında yeniden okudum ve bu kitabın çok ağır olan dilinin çeviri sayesinde daha anlaşılır hale geldiğini gördüm. Ancak yine de dili hala ağır! Çeviri yapanların emeğine sağlık.
Düşünün; hem Almanca gibi mükemmel bir dilden çevirilmiş -takdir edersiniz ki Türkçe kısıtlı bir dildir- hem de meseleler felsefi! Bu iki problemli duruma rağmen felsefi ilmi veya ilgisi olanların okuyunca zaman ve mekanı -kafa çatlatmasına rağmen- anlayacak ve elde ettiği bu bilgiden zevk alacaklardır.
Dili çok ağır ama pür felsefe hazzını yaşamak için bire bir. Heidegger okumak zeka ister. Felsefi bir baş yapıt olan bu kitap sizin zekanızı zorluyor. Hayatı sorgulamanızı kendinizi sorgulamanızı sağlıyor. Kendinize güveniyorsanız okuyun. Benim anlamam bir kaç kez okumamla ancak gerçekleşmişti.
  • Dönüşüm
    8.2/10 (8.950 Oy)9.220 beğeni30.280 okunma919 alıntı146.842 gösterim
  • Kürk Mantolu Madonna
    8.9/10 (16.008 Oy)19.943 beğeni45.694 okunma3.584 alıntı193.104 gösterim
  • Yeraltından Notlar
    8.7/10 (3.545 Oy)3.678 beğeni11.165 okunma6.059 alıntı101.913 gösterim
  • Yabancı
    8.3/10 (4.630 Oy)4.114 beğeni13.686 okunma1.546 alıntı56.560 gösterim
  • Sokrates'in Savunması
    8.5/10 (1.324 Oy)1.245 beğeni4.809 okunma1.265 alıntı30.981 gösterim
  • Suç ve Ceza
    9.1/10 (6.752 Oy)8.216 beğeni22.351 okunma4.651 alıntı137.268 gösterim
  • Küçük Prens
    9.0/10 (11.151 Oy)13.980 beğeni36.229 okunma3.801 alıntı153.982 gösterim
  • Denemeler
    8.6/10 (1.800 Oy)1.797 beğeni6.918 okunma4.931 alıntı30.460 gösterim
  • 1984
    8.9/10 (6.298 Oy)6.661 beğeni17.715 okunma3.005 alıntı90.533 gösterim
  • İnsan Neyle Yaşar
    8.4/10 (4.479 Oy)4.394 beğeni16.692 okunma1.594 alıntı81.471 gösterim
dili her ne kadar zorlayıcı olsa da önce youtube da dilek arlı çil ve zeynep direk'ten dinleyin heidegger'i ve bir çerçeve kazandıktan sonra okumaya başlamak daha anlamlı geldi bana..ve tanışma imkanı varsa kaan ökten ile tanışın..:)
Kaan Ökten’in kusursuz çeviri ürünü...Altyapısız okumayı denememek şart. Ortalama bir bilgiyle bile sersemletiyo...Okudum dedim ama okumayı denedim diyebilirim. Birkaç kez. Öncesinde okunması gereken eser Heidegger Kitabı yine Kaan Ökten’in. Sonrasında Varlık ve Hiçlik gelirse yoğun bakım ünitesinde 1 ay süreli takip öneririm. Azıcık söyleyebileceğim şey “Sein und Zeit” orijinal adı, 1927. İlber hocanın dediği gibi almanca bilmeden felsefe yapamazsınız ve anlayamazsınız, çok doğru çünkü metaların anlam karşılıkları yok, ifadeler zor. Bu yüzden bu kitabı anlamaya en yakın kişi Kaan hoca ve biraz da Aziz Yardımlı..
Heidegger, paraleli Wittgenstein'e göre daha oturaklı bir felsefecidir. Biri varlık nedir ile ilgilenirken, diğeri varlık ile ne yapılıra odaklıdır. Amaç fayda mıdır yoksa mana mıdır konusu ikisinin çatışmasının özetidir. Varlık ve Zaman'da bunu daha iyi anlıyorsunuz. Çeviri konusunda eksiklikler olduğuna dair bir çok kişiden yorum almıştım lakin hakim olmadığım için yorum yapamıyorum. Ben tatmin olmuştum okuduğumda.
Her insan çıplak doğar ve kendini örtmek için başkasına ihtiyacı vardır, Heidegger buna "dasein"(O/Onlar) der. "Ben" in varlığı "dasien" in varlığına bağlıdır.
İşin aslı sezilebiliyorsam varımdır. "Cogito ergo sum" değildir. Cogito insanin en bencil tarafıdır.
Günümüz toplumlarında ben'in düşüncesine odaklı bir düzen vardır ben düşünür, ve yapar. Düpe düz bencilce bir düzen. Hatta kapitalist düzenin kısaca tanımı. Toplumsallık insanın en insancıl tarafıdır, insanı insan yapan tarafıdır. Toplumsallık çerçevesi içinde diğer varlıklar yok sayılmaz onlara da ihtiyaç vardır. Ama Descartes'in Cogito temelli varlık anlayışında ne toplum ne de toplumun ihtiyaç duyduğu şeylere gerek vardır. Mutluluğum için başkasının acısına, yaşamam için başkasının ölmesine gerek vardır...
"Açındırılacak sorunun sorulani Varlıktır,
varolan-şeyi varolan-şey olarak belirleyendir,
varolan-şeyin — onu ne denli tartşirsak tartışalım — anlaşılmayana daha şimdiden temel olan şeydir."

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Varlık ve Zaman
Baskı tarihi:
8 Ekim 2018
Sayfa sayısı:
640
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051718224
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Sein und Zeit
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Alfa Yayınevi
Baskılar:
Varlık ve Zaman
Varlık ve Zaman
Martin Heidegger’in başyapıtı Varlık ve Zaman 1927 yılında yayımlandı. Bu kitapta Heidegger, insanın dünya içindeki varoluşunu (Dasein’ı) özgün bir yöntem ve terminolojiyle çözümleyip açıkladı. İnsanın varoluşunun zaman ufku içinde açığa çıktığını, bunun da varlığın açımlanması anlamına geldiğini ortaya koydu. Bu sayede Heidegger, özne-nesne ve ruh-beden ayrımının üstesinden gelmeyi hedefleyen bir ontoloji yarattı.

Çağdaş felsefenin en önemli yapıtlarından biri olan bu kitapla Heidegger, yalnızca felsefede değil sanat, politika, dil, psikoloji, mimarlık ve teknoloji gibi alanlarda da derin bir etki yarattı. Sartre, Levinas, Binswanger, Boss, Merleau-Ponty, Foucault, Derrida, Arendt, Gadamer, Jonas, Marcuse, Rorty, Agamben, Dreyfus gibi çok sayıda çağdaş düşünür Varlık ve Zaman’dan ilham aldı.

Kitabı okuyanlar 32 okur

  • Demeter

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0