Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yahudi Tarihi

Mahmut Nana

Yahudi Tarihi Sözleri ve Alıntıları

Yahudi Tarihi sözleri ve alıntılarını, Yahudi Tarihi kitap alıntılarını, Yahudi Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kudüs İsraillilerin eline ancak peygamber Davut zamanında geçecektir.
Sayfa 144Kitabı okudu
lslami Arap fetihlerinin en iyi yanlarından biri, fatihlerin fethettikleri ülke halklarıyla kaynaşıp, onları kendilerine dönüştürmeleridir
Reklam
Kendi aralarında faizi yasaklamış, ama başkalarıyla olan ilişkilerinde serbest bırakmıştır. İbrani kardeşlerini. kendi istekleri dışında. ebediyen kole olarak kullanmalarını yasaklamış, diger halklara mensup olanların kole edilmesi helal kılınmıştır. Başka halklara mensup olanlardan kız alıp vermeyi yasaklamışlardır. Meşhur önderlerinden Ezra’nın bu konudaki sozleri şöyle: “Bu işler bitince, reisler yanıma yaklaşıp dediler: ‘lsrail halkı, kahinler ve Levililer, ülkede yaşayan halklardan Kenanlıların, Hattilerin', Perizzilerin, Yebuslularm, Ammonlularln ve Moablann, Mısırlıların ve Amorîlerin mekruh şeylerini yaparak kendilerini 0nlardan ayırmadılar. Çünkü kendilerine ve ogullanna onlardan kız aldılar. Mukaddes zurriyet ulke halklarıyla karıştı. Reisleri ve hukumdarlan bu hainlikle başı çektiler." Ne var ki başkalarıyla kız alıp verme işleri yasaga ragmen durmadı, fakat Tanrı’nın kendilerine verdigi topraklarda yaşayan diger halkların katline sebep oldu. Bununla ilgili Tevrat kurallarını, lbrani savaş hukuku konusunda Yasanın Tekrarı kitabında geçen sozleri nakletmiştik.
Sayfa 203Kitabı okudu
Çünkü kaynaklar oldukça karmaşıktır ve bu yüzden güvenilir bir sonuca ulaşmak zordur
Yahudiler değişik dönemlerde ve değişik münasebetlerle özel imtiyazlar elde ettiler, ama neden vatanlarında yaşadıkları başka halklara tabii haklarından dolayı kin besliyor ve özel durumlarından dolayı elde ettikleri bu imtiyazlardan taviz vermeden aynı hakları istiyorlardı?
Sayfa 433Kitabı okudu
Tevrat, iktidar heveslilerinin ve şupheliler'in oldurulmesinden sonra Süleyman saltanatının alayiş ve debdebesini anlatmaya geçmektedir. Buna göre Suleyman Mısır hükümdarının damadı olmuş. fıravun Gezer'i işgal ederek Suleyman‘la evlendirdiği kızının çeyizi olarak damadına hediye etmiştir.
Reklam
Çerçevelik alıntı
bir milletin tarihini biraz da onların düşmanlarının yazdıklarına bakarak öğrenmek gerekir
SERABIN ARKASINDAN KOŞMAK ?
Susuzluğumuza deva olmayacak bir serabın arkasından koşmayı bir yana bırakarak ilk basit bilgilere müracaat etmek alınacak en kolay tavırdır
Sayfa 24 - SELENGE YAYINLARIKitabı yarım bıraktı
Davut (as) Soyu
Tevrat’ın belirttiğine göre Davud’un soy kütüğü şöyledir: Yakub oğlu Yahuda oğlu Fans oğlu Hestron oğlu Ardam oğlu Amminadab oğlu Nahşon oğlu Salmon oğlu Boaz oğlu Obed oğlu Yesse oğlu Davud.
Sayfa 155Kitabı okudu
İbraniler Arami mi?
Tevrat, İbranilerin aslının Arami olduğuna işaret etmektedir. Abram yanında çalışan uşaklarından en büyüğünü lshak'a Kenanlılardan kız almasını yasaklar: "Oğlum lshak'a kız almak için benim ülkeme, akrabalarımın yanına gideceksin." Ve uşak efendisi lbrahim'in emrini yerine getirerek "Aram en-nehreyn'e, Nahur'a gitti."ishak da oğlu Yakub'a aynı şekilde emretti: "ishak, Yakub'u çağırdı. Onu kutsayarak, "Kenanlı kızlarla evlenme" diye buyurdu. Hemen Feddan-ı Aram'a, annenin babası Betuel'in evine git. Orada dayın Laban'ın kızlarından biriyle evlen ... Böylece Yakub Bi'r Seb'a'dan çıkıp Harran'a doğru gitti."
Reklam
Fenikeliler ise Kenanlılardan başkası değildir. Onlara Fenikeli adını Yunanlılar vermiştir. Çünkü Kenanlılar solmaz er­guvan renkli göz. alıcı kumaşlar dokumakla şöhret yapmışlardı. Yunancada "Fenike" kelimesi kızıl renkli anlamındadır.
Sayfa 16 - Selenge Yayınları
Yusuf’un rüyasının yorumu ne olursa olsun, demek istedigi şey onun buyük bir adam olacagı idi. Kardeşleri onun hakkında kotu şeyler duşunmeye başladılar. Kimileri oldurulmesini teklif etti, ama bazıları buna itirazda bu lundu ve itiraz edenlerin başında da Ruben geliyordu. Bazen Yahuda da itirazda bulunuyordu. Değişik rivayetlere gore Yusuf’un kardeşleri Dogu Urdun'de Gilat‘dan Mısır’a giden Ismail oğullarına ait bir kervan gördüler ve kardeşlerini Ismaililere' satmayı duşunduler. Fakat burada da ve E nüshaları arasında bir anlaşmazlık soz konusu. Çunku E rivayetine gore Yusuf köle tabakasına mensup olmamalıydı. Yani kardeşleri dogrudan onu satmamahy dı. Bu yuzden E rivayeti Yusuf’u Midyanh tacirlere bir kuyuda buldurtur ve onu Ismaililere yirmi gumuş dirheme sattım. Kısacası E nushası Yusuf ’u kole tabakasına mensup olmaktan kurtarma gayreti içindedir. Kardeşleri de onu dogrudan Ismaililere satmamışlar ve kaderiyle baş başa bırakmışlardır. Bu durumda onu kuyuda bulan ve lsmailılere satanlar Midyanilerdir ki, tam bir hırsızlık suçu işlemişlerdir.
Sayfa 106Kitabı okudu
Amoriler Dan oğullarını dağa sürdüler. Çünkü onlar öbürlerini ovaya inmeye bırakmıyorlardı.
Sayfa 145 - HakimlerKitabı okudu
Filistin toprakları, tarihin hiçbir döneminde açgözlülerin hedefi olmaktan kurtulamamış, aksine sürekli olarak daha uzak hedeflere zemin hazırlayan bir ara hedef olmuştur. Çünkü Amerika'nın, Avusturalya'nın ve Yeni Zelanda'nın keşfinden önce XV. Yüzyıl sonlarına kadar üç kıtanın yani tüm dünyanın buluşma ve yol ayrım noktası bu topraklardı.
Eziklik duygusu kutsal yasaları kanlı yasalara çevirmiş ?
Tevrat, lsraillileri aykırı bir şekilde yetiştirdi ve bu aykırılık her yer ve zamanda onların ruhlarına damgasını vurdu. Gitlikleri Mısır’da kole hayatı yaşadılar.. Daha once ise Kenan elinde hukumranlık ve hurriyet konusunda kendilerinden daha guçlu halklar arasında yabancı olarak hayat surdüler. Nesilden nesile aktarılan bu ezilmişlik duygusu Tevrat yazarlarını Israil savaş hukukunu koyarak onu İsraillilerin Kenan eline yurüdukleri bir donemde ortaya surmeleriyle kanlı bir yasa halini aldı. Sanki Israilliler ezilmişligin intikamını almayı düşunuyorlardı. Tevrat’ın lsraillileri katliam yasasina sarilmaya itmesinin sebebi olarak onların putperestlige kayışlarını gostermek de mumkun. Putlara tapınma korkusu hiçbir şekilde ve en azından çocukların katledilmesini masum gösteremez. Çunku çocuklar Israillilerin Allah'a tapınmaktan vazgeçmelerinin sebebi olamaz. Çocuk ise bilindigi gibi bir fıtrat üzerine yaratılır ve onu ailesi belli bir yola yönlendirir. Yehova'nın Israil ogullarının dinlerine fitne sokacağı korkusuyla Kenanlı çocukları oldurmelerini emretmesi abestir. Ancak, bir amaçla konulan Israil katliam yasasının hedefi, Israilli olmayan halkların onlar arasında insanca bir hayal sürmesini engellemek ve gerektiginde bunu katliamla hallelmeklir.
33 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.