Yalvarırım Yetişin (Murat Davman -2)

·
Okunma
·
Beğeni
·
476
Gösterim
Adı:
Yalvarırım Yetişin
Alt başlık:
Murat Davman -2
Baskı tarihi:
Nisan 1959
Sayfa sayısı:
250
Format:
Karton kapak
ISBN:
Yok
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Türkiye Yayınevi
Modern zamanlara özgü bir tür olan polisiye roman, kentleşme ile gelişmeye başlayan burjuvazinin sosyal bunalımlarını suç merkezli olarak ele alır. Suçlunun topluma uyumsuz kişiler olarak yansıtıldığı bu romanlarda, cinayetlere fazla yer verilmesi, modern insan zihninde ölümün sıradanlaşmasına yol açar. Batı romanında rasyonel analitik düşünme zenginliği ile kurguya taşınan bu tarz, geniş okur kitlelelerine hitap eder. Gizem, merak, gerilim, suç, katil gibi asli ögelerin kullanıldığı bu romanlarda okurun olay halkalarını takip ederek uyanık tutulması asıl amaçtır. Modern zamanlarda cinayetin ciddi bir sosyolojik vak’aya dönüşmesi, edebiyatın bu olguya ilgisini arttırmıştır. Edebiyat, bu olgunun arkasında yatan psikolojik saikleri deşifre etmeyi bir sanat formasyonu olarak ele almak durumundadır. Yer yer kriminolojik bilgileri de romanlarında kullanan yazarlar, cinayeti, verimli bir tema olarak romanlarında işlerler. Ümit Deniz’in yedi romanının incelendiği bu çalışmada yazarın cinayet kurgusunu nasıl ele aldığı, işlenen cinayetlerin toplum üzerindeki psikolojik etkileri irdelenmeye çalışılmıştır. Yazarın romanlarında kullandığı tekniklerin de sorgulandığı bu çalışma, Türk Edebiyatı’ndaki polisiyenin Batı’dakinden farkını da ele almayı amaçlamaktadır. Ümit Deniz’in romanlarında yer verdiği ana karakterler, benzer cinayet kurguları, modern ve geleneksel motifler, devrik öyküleme metodu, yazarın romanlarını canlı tutma adına başvurduğu kurgusal araçlar vb. özellikler teknik ve kuramsal açıdan irdelenmiştir. İncelenen romanların gerek olay örüntüleri gerekse kurgusal kusurları metin merkezli eleştiriye tabi tutulmuştur. 
250 syf.
·Beğendi·9/10
Nisan 1959’a gelindiğinde Ümit Deniz bir kitap daha yazar. Sosyete ünlülerinden Cazip Tunç kızı Selma Tunç, Murat Dalman’a telefon eder ve öldürüleceğini söyler. Ardından da silah sesleri gelir ve hat kesilir. Ardından bizim ki her zaman olduğu gibi bu meselenin peşine düşecek ilk başta işlenen dört cinayetle beraber tek kişiden şüphelenilecek onun da cesedinin bulunmasıyla işler karışacaktır.
Semra Tunç (yazar bazen Selma bazen Semra şeklinde yazıya döktüğünden iki ismi de kullanmayı uygun buldum), Halit Demir, Kadri Aba, Tasula, Hasan İpir ve en önemlisi de cinayetten şüphelenilen ve en büyük fail Cazip Tunç ile ölüm halkasının genişlemesi üzerine yapılacaklar listesini bende bayağı merak etmiştim.
En son olarak karar kılınan ve aranan kişi de bir mektup sayesinde PÇ olur. Arkadaşlar burada küfür yok. Nokta koysaydım küfür gibi duracağından koymadım, olduğu gibi PÇ şeklinde yazmayı uygun buldum. Ha, bir de kitapta çok güzel bir yere değiniyoruz. Cinayet masasının Amerikan usulü resimle çalışmaya başlaması. İlk olarak yazılan ve uygulanması da ilk kez yapılan bu konu da dönemin ilgi çekici unsurlarından olduğundan bahsetmeyi uygun buldum.
Oldukça hoş bir kitabı daha geride bıraktık. Keyifli okumalar, mutlu akşamlar diliyorum..
250 syf.
·Beğendi·9/10
Oldukça güzel bir Murat Davman polisiyesi daha. Semra Tunç adında bir kadın Murat'ı arar ve tehlikede olduğunu söyler ancak görüşme bitmeden 3 el silah sesi duyulur. Murat bu işin peşine düşer ancak arka arkaya cinayetler işlenmeye başlar. Semra'nın eski nişanlısı garip bir tiptir. Babası da yurt dışındadır. Cinayetleri yakın arkadaşı emniyet müdürü Necdet ile çözmeye çalışır ama kendi hayatı da tehlikededir. İşin içinde iş vardır. Uyuşturucu kaçakçılığı da söz konusudur. Ve katil hiç beklenmedik bir kişidir. Soluksuz okunan bir roman.
Şu kadınların işine bir türlü akıl sır ermiyordu. Çabuk seviyor, çabuk soğuyorlardı. Sevdiklerine sahip çıkmaya kalkıyor, soğuduklarını da öldürmeye yelteniyorlardı.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Yalvarırım Yetişin
Alt başlık:
Murat Davman -2
Baskı tarihi:
Nisan 1959
Sayfa sayısı:
250
Format:
Karton kapak
ISBN:
Yok
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Türkiye Yayınevi
Modern zamanlara özgü bir tür olan polisiye roman, kentleşme ile gelişmeye başlayan burjuvazinin sosyal bunalımlarını suç merkezli olarak ele alır. Suçlunun topluma uyumsuz kişiler olarak yansıtıldığı bu romanlarda, cinayetlere fazla yer verilmesi, modern insan zihninde ölümün sıradanlaşmasına yol açar. Batı romanında rasyonel analitik düşünme zenginliği ile kurguya taşınan bu tarz, geniş okur kitlelelerine hitap eder. Gizem, merak, gerilim, suç, katil gibi asli ögelerin kullanıldığı bu romanlarda okurun olay halkalarını takip ederek uyanık tutulması asıl amaçtır. Modern zamanlarda cinayetin ciddi bir sosyolojik vak’aya dönüşmesi, edebiyatın bu olguya ilgisini arttırmıştır. Edebiyat, bu olgunun arkasında yatan psikolojik saikleri deşifre etmeyi bir sanat formasyonu olarak ele almak durumundadır. Yer yer kriminolojik bilgileri de romanlarında kullanan yazarlar, cinayeti, verimli bir tema olarak romanlarında işlerler. Ümit Deniz’in yedi romanının incelendiği bu çalışmada yazarın cinayet kurgusunu nasıl ele aldığı, işlenen cinayetlerin toplum üzerindeki psikolojik etkileri irdelenmeye çalışılmıştır. Yazarın romanlarında kullandığı tekniklerin de sorgulandığı bu çalışma, Türk Edebiyatı’ndaki polisiyenin Batı’dakinden farkını da ele almayı amaçlamaktadır. Ümit Deniz’in romanlarında yer verdiği ana karakterler, benzer cinayet kurguları, modern ve geleneksel motifler, devrik öyküleme metodu, yazarın romanlarını canlı tutma adına başvurduğu kurgusal araçlar vb. özellikler teknik ve kuramsal açıdan irdelenmiştir. İncelenen romanların gerek olay örüntüleri gerekse kurgusal kusurları metin merkezli eleştiriye tabi tutulmuştur. 

Kitabı okuyanlar 2 okur

  • Sadık Kocak
  • Serdar Poirot

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%100 (2)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0