Yaratıcı Mitoloji (Tanrının Maskeleri 4)

·
Okunma
·
Beğeni
·
1.005
Gösterim
Adı:
Yaratıcı Mitoloji
Alt başlık:
Tanrının Maskeleri 4
Sayfa sayısı:
719
Format:
Karton kapak
ISBN:
97897553308100
Orijinal adı:
The Masks Of God: Creative Mythology
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İmge Kitabevi Yayınları
Baskılar:
Yaratıcı Mitoloji
Yaratıcı Mitoloji
Creative Mythology
Avrupa'nın pagan destanları İslam-Hint kaynaklarıyla beslenmeye başlayan Hıristiyanlık efsaneleriyle yeni bir kalıba dökülmeye çalışılırken aynı anda bu düzene karşıt bir tasarım da kendi yorumunu aynı ırmakta izler ve Aydınlanma çağından başlayarak yeni dünya görüşlerinin yeni yorumlarına konu oluşturur; çağımızın önde gelen sanatçıları özellikle Goethe, Wagner, Eliot, Joyce, Mann'ın yapıtlarında ve Spengler, Schopenhauer, Nietzsche, Jung ve bir çok filozof ve bilim adamının eleştirilerinde yeniden biçimlenir.
744 syf.
Bu eserde anlatılan öğeleri bir macera/polisiye romanına dahil ederseniz, en çok satanlar listesine rahatlıkla girebilecek bir roman oluşturabilirsiniz. Bu kitabı okuyun ve hayal gücünüzü kullanarak kendi hikayenizi oluşturun.
744 syf.
·31 günde·Beğendi·7/10
Tanrının Maskeleri eserinin 4. ve son cildi olan Yaratıcı Mitoloji, din tarihini bu kez daha derin ve diğer 3 kitabında toparlanmış düşüncelerin geliştirdiği yeni düşünce akımlarına olanak sağlamasını incelemektedir.

Sözlüklere dair başlıklar ile sözcüklerin aşka ve bu aşkın da kanlı felsefe davalarına değinilmiş.Bu cilt, okuması, diğerlerine göre biraz daha fazla yorucu.

İslam ve Hristiyan alimlerin felsefî tartışmaları özetler halinde aktarılmış.Bu konu başaralı bir şekilde kaleme alınmış.Beowulf destanı da özetle anlaşılır biçimde aktarılmış.

Campbell bazı dinlerin aşka dair ritlerini kaleme almış.Ensest ilişkiler neticesinde doğan ilk bebeğin kızartılması bizler için canice.Ancak bu sapkınlıklara inanılması çok da mantıksız gelmemektedir.İnsanın inanç uğruna neler yaptığı zaten tüm eser boyunca kaleme dökülmektedir.

Bu kez eserin içerisinde bolca şiir mevcut.Rönesansın ayak seslerini duyurduğu gösterilmekte.

12.YY avatarı olan Tristan'nın efsanesini de bolca kaleme alınmış.İrlanda Mitoloji tarihinin, insan suretine bürünmüş tanrısı Tristan'nın iki farklı kaynaktan hayat hikayesini ve iki kaynakta da değişmeyen tek şey İsolt'a olan aşkı konu edilmiştir.

Thomas Mann ve James Joyce eserleri karşılaştırmalı olarak incelenmiş ve Wagner'in operalarında da mitolojinin esintileri ele alınmış.Diğer ciltlere nazaran bu ciltte tarihe iz bırakan düşünürlerin söylem ve görüşlerine daha sık rastlıyoruz.

Eser 100 sayfaya yakın Grail ve Harikalar Şatosu romanslarını konu edinmiştir.Parzival(Parsifal) ve Gawain isimli iki şövalyenin, öncelikle şahsi akabinde birleşen bu yolculukları kaleme alınmış ve içerdiği mitolojik öğeleri açığa çıkarmaktadır.

Celal Şengör'ün tavsiyesi üzerine başladığım bu eserin bana kattığı değerler paha biçilemez.Aynı zamanda bu 4 cilt boyunca yaşadıklarım daha farklı anlamlar kattı hayatıma.
Yaşam isteğe, gölgenin gövdeyi izlediği gibi eşlik eder; eğer istek varsa, yaşam ve dünya da vardır.
Schopenhauer
Schopenhouer’e göre bilim neden-sonuç yasalarıyla ilgilenir, bunlar da sanatın nesnesi değildir. Matematik zaman ve mekanın koşullarını konu edinir, bu koşullar sanatın konusu değildir. Tarih, hareket nedenleriyle ilgilidir, bunlar sanatın ilgi alanına girmez. Sanat, nesnenin ‘idea’ niteliği üzerine düşünmeyi konu edinir. Zihin tarafından soyutlanmış ‘kavram’ olarak değil, nedensellik yasalarının geçici akışından sıyrılmış, kendinde ve kendi için bir şey olarak nesneyi ele alır. Schopenhouer ‘’ Ve ayrı şey genel akış içinde en az yitirilen parça olarak görülse de böyle yaklaşıldığında bütünün tecelli edişi olarak anlaşılır ve zamanın bütün sonu gelmez çeşitliliğine eş değer olur.’’ demektedir.
Deneyim eyleminin kendisini yenileştirir, aynı anda yıkıcı ve yapıcı olan, oluşan şeyin yaşamın kendisinden başka bir şeyin olmadığı, olacak değil olabilecek, olmuş değil olmayacak ama gene derinliğinde, süreç halinde şimdi ve burada, içeride ve dışarıda olan kutsal ateş olduğunu bilen maceranın niteliğini yükseltir.
Son olarak Schopenhouer bize Eflatun’un mağara benzetmesini anımsatır. Şair-filozofa göre mağaranın dışında kalanlarla, döndüklerinde alay edilir; çünkü gözleri karanlığa alışık olmadığından, gölgeleri iyi göremez ve ayırt edemezler. Demek ki dehanın aynı anda iki dünyada da yaşayabilen kişi olduğu söylenebilir. Deha, çıldırmadan, istek dünyasında da, sanat dünyasında da yaşayabilir.
Bugünün mitoloji yaratan bölgesi kendi iç yaşamıyla ilişki içinde olan ve 'dışarı'daki dünyayla sanatı yoluyla iletişim kuran bireydir.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Yaratıcı Mitoloji
Alt başlık:
Tanrının Maskeleri 4
Sayfa sayısı:
719
Format:
Karton kapak
ISBN:
97897553308100
Orijinal adı:
The Masks Of God: Creative Mythology
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İmge Kitabevi Yayınları
Baskılar:
Yaratıcı Mitoloji
Yaratıcı Mitoloji
Creative Mythology
Avrupa'nın pagan destanları İslam-Hint kaynaklarıyla beslenmeye başlayan Hıristiyanlık efsaneleriyle yeni bir kalıba dökülmeye çalışılırken aynı anda bu düzene karşıt bir tasarım da kendi yorumunu aynı ırmakta izler ve Aydınlanma çağından başlayarak yeni dünya görüşlerinin yeni yorumlarına konu oluşturur; çağımızın önde gelen sanatçıları özellikle Goethe, Wagner, Eliot, Joyce, Mann'ın yapıtlarında ve Spengler, Schopenhauer, Nietzsche, Jung ve bir çok filozof ve bilim adamının eleştirilerinde yeniden biçimlenir.

Kitabı okuyanlar 15 okur

  • Solivagant

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0