·
Okunma
·
Beğeni
·
516
Gösterim
Adı:
Yaşam Koçum Aristo
Baskı tarihi:
2012
Sayfa sayısı:
304
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789752751989
Kitabın türü:
Çeviri:
Seda Toksoy
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kuraldışı Yayınları
Konusu:
Zamanda yolculuk yaparak iki bin yıl kadar geriye gidin ve Atina Okulu'nda tam gün boyunca on iki büyük filozoftan hayat dersleri aldığınızı hayal edin. Aristo, Platon, Sokrates, Epikuros gibi yaşam ustaları, bu okulda size yaşam koçluğu yapıyor.
Bugün "kişisel gelişim" başlığı altında ele alınan konuları antik çağın en büyük filozoflarının da tartıştığını biliyor muydunuz? Zaten felsefenin temel sorularının hepsi de hayatla, varoluş nedenlerimizle ilgilidir. Bu sorulara en parlak, en derin yanıtları veren büyük filozoflar kişisel gelişimi bir "yaşama sanatı" olarak ele alıyor.
Ve bu sanatın o büyük filozoflar tarafından öğretildiği bu rüya gibi okuldan mezun olduğunuzda daha iyi, daha anlamlı, daha mutlu, daha doyurucu bir hayata ilişkin sorularınızın yanıtlarını bulmuş, yaşama sanatının sırrına ermiş olacaksınız.

Aşağıdaki ders programı fazla söze gerek bırakmıyor:
Sokrates: Sokak Felsefesi Sanatı (Açılış Dersi)
Epiktetos: Kontrolü Elden Bırakmama Sanatı
Musonius Rufus: Saha Çalışması Sanatı
Seneca: Beklentileri Yönetme Sanatı
Epikuros: Anın Tadını Çıkarma Sanatı
Heraklitos: Kozmik Tefekkür Sanatı
Pisagor: Ezber ve Efsun Sanatı
Septikler: Kuşkuyu Geliştirme Sanatı.
Diyojen: Anarşi Sanatı
Platon: Adalet Sanatı
Plutark: Kahramanlık Sanatı.
Aristo: Gelişim Sanatı
Sokrates: Ayrılık Sanatı (Mezuniyet Dersi)
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kapitalizmin büyük düşünürü Adam Smith, Theory of Moral Sentiments (Ahlaki Duygular Kuramı) adlı eserinde çoğu kişi için dilenci ya da sokak serserisi gibi görünmenin "ölümden beter" bir kader olduğunu yazar. Başkalarının gözünde başarısızlık örneği olmaktan dehşetli korkarız. Böylece, yabancıların onayı peşinde yaşamlarımızı olabildiğince zengin, parlak, başarılı görünmeye hasrederiz. İktisatçı Tim Jackson'ın sözleriyle: "Olmayan paramızı bizim için bir önemi olmayan insanlar üzerinde kalıcı olmayan izlenimler yaratmak üzere ihtiyacımız olmayan şeylere harcıyoruz."
Akşam olduğunda eve dönüp çalışma odama gi riyorum. Eşikte çamur ve tere bulanmış iş kıyafet lerimi çıkarıp sırtıma saraylık esvaplarımı geçiri yor, antik çağın salonlarına, büyüklerinin karşısına böyle çıkıyor ve onlar tarafından da hoş karşılanı yorum. Sadece bana ait olan, adeta onu yemek için doğduğum yemeği de orada tadıyorum. Cesaretimi toplayıp onlara eylemlerinin ardındaki dürtüleri soruyorum. Yüce gönüllülükle cevaplıyorlar beni. Sonra, dört saat boyunca dünyayı unutuyor, eziyet leri hatırlamıyor, yoksulluktan korkmaz, ölüm kar şısında titremez oluyorum ... "1 Niccolo Machiavelli
Vanier, Yunan felsefesinin -sadece Aristo değil, hemen hemen tüm Yunan felsefesinin- kusursuz akılcılık ve tam bir kendine yeterlik idealine yöneldiğini belirtti. Dostluk ve siyasi katılımın toplumsal erdemleri üzerinde önemle duran Aristo bile pek kimseye ihtiyaç duymayan bir "yüce ruhlu adam," bir tür Süpermen ideali ortaya atar. Stoacılar da hiç kuşkusuz akılcılığın yıkılmaz kalesi gibi bir bilgelik modeli ortaya atmıştı. Bu idealin değer taşıyan bir yanı yok değil; yetişkinler olarak kendi ayaklarımız üzerinde durmayı, özerk olmayı ve ihtiyaç duyduğumuzu sandığımız şeylere aslında hiç de ihtiyacımızın olmadığı bilincine varmamız, bunu öğrenmemiz gerekiyor. Ancak fazlasıyla bağımsız olabilir, aşırı bir özerklik ve incinmezlik peşinde koşabilir, sonunda da kendimizi yalnız ve başkalarından kopmuş bulabiliriz. Vanier yalnızlığın zamanımızın büyük hastalığı olduğunu yazmış -bu da kısmen hepimizin kusurlu, hatalı, yaralı varlıklar olduğumuzun kabulünden utanç duymamızdan geliyor.
Epiktetos'un dediği gibi, "Tanrı insanı getirdi ki eserlerinin seyircisi olsun. Sadece seyircisi değil, yorumcusu olsun." Platon da insan mevcudiyetinin anlamının, bilincimizi geliştirmek ve onun dünyevi bağlarından özgürleşerek ilahi gerçekliği algılaması olduğunu düşünmüştür. Büyük biyolog ve pragmatist Aristo bile insan varlığının nihai amacının tanrıyı seyretmek olduğuna inanıyordu.
Daha kesintisiz bir dinginliğe ulaşmak için akılcı hedonist, arzularını kolay elde edileceklerle sınırlamayı öğrenir. "Kişinin kendini ... basit ve pahalı olmayan bir rejime alıştırması sağlık için gerekenleri karşılamaya yeter ve kişinin kısıtlanmaksızın hayatın gereklerini yerine getirmesini sağlayarak ... bizi talih karşısında korkusuz kılar" diye yazıyor Epikuros.

Arzularınız ne kadar az ve yalınsa tatmin edilmeleri o kadar kolay olur, o kadar az çalışmanızı gerektirir ve dostlarınızla geçirecek daha fazla zaman bulursunuz. Aslında iyi bir hayat için bütün gereksindiğiniz temel bir güvenlik, sağlığınız, aklınız ve dostlarınızdır.
"Erdem teorik bilgiden ibaret değildir. Tıpkı tababet ve müzik gibi uygulamayla da ilgilidir. Tıpkı bir hekim ya da müzisyenin işlerinin teorik yanında uzmanlık kazanmakla yetinmeyip bunu hayata da geçirmeleri gibi, iyi olmak isteyen bir insan da öğretileri döne döne öğrenmekle kalmayıp uygulamalıdır ... (Zira) hazza direnmesi gerektiğini teoride öğrenen bir kişi direnmeye hiç çalışmazsa nasıl özdenetim kazanabilir ki?"
"Anna'nın örneği bize, çocuğa korkunç şeyler yaşatan dengesiz bir ana baba ile büyümüş olsanız bile ilk kez Epiktetos'un öğrettiği akılcı baş etme becerilerini geliştirmeyi öğrenebilirsiniz." Anna babasının hareketlerinden ötürü kendini suçlarken bunun üstesinden gelmesi ise güçsüz olduğu bir durum olduğunu kabulüyle olmuş. Üzerinde hiçbir kontrolü olmadığını. Onun suçu olmadığını. Ama yıllar sonra şimdi artık bunu nasıl düşüneceğinin ve yoluna nasıl devam etmeyi seçeceğinin kendi elinde olduğunu öğrenmiş. Knaus 'un dediği gibi, "Başımıza gelenler bizim hatamız olmayabilir ama bunları nasıl düşüneceğimiz bizim sorumluluğumuzdur."

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Yaşam Koçum Aristo
Baskı tarihi:
2012
Sayfa sayısı:
304
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789752751989
Kitabın türü:
Çeviri:
Seda Toksoy
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kuraldışı Yayınları
Konusu:
Zamanda yolculuk yaparak iki bin yıl kadar geriye gidin ve Atina Okulu'nda tam gün boyunca on iki büyük filozoftan hayat dersleri aldığınızı hayal edin. Aristo, Platon, Sokrates, Epikuros gibi yaşam ustaları, bu okulda size yaşam koçluğu yapıyor.
Bugün "kişisel gelişim" başlığı altında ele alınan konuları antik çağın en büyük filozoflarının da tartıştığını biliyor muydunuz? Zaten felsefenin temel sorularının hepsi de hayatla, varoluş nedenlerimizle ilgilidir. Bu sorulara en parlak, en derin yanıtları veren büyük filozoflar kişisel gelişimi bir "yaşama sanatı" olarak ele alıyor.
Ve bu sanatın o büyük filozoflar tarafından öğretildiği bu rüya gibi okuldan mezun olduğunuzda daha iyi, daha anlamlı, daha mutlu, daha doyurucu bir hayata ilişkin sorularınızın yanıtlarını bulmuş, yaşama sanatının sırrına ermiş olacaksınız.

Aşağıdaki ders programı fazla söze gerek bırakmıyor:
Sokrates: Sokak Felsefesi Sanatı (Açılış Dersi)
Epiktetos: Kontrolü Elden Bırakmama Sanatı
Musonius Rufus: Saha Çalışması Sanatı
Seneca: Beklentileri Yönetme Sanatı
Epikuros: Anın Tadını Çıkarma Sanatı
Heraklitos: Kozmik Tefekkür Sanatı
Pisagor: Ezber ve Efsun Sanatı
Septikler: Kuşkuyu Geliştirme Sanatı.
Diyojen: Anarşi Sanatı
Platon: Adalet Sanatı
Plutark: Kahramanlık Sanatı.
Aristo: Gelişim Sanatı
Sokrates: Ayrılık Sanatı (Mezuniyet Dersi)

Kitabı okuyanlar 9 okur

  • Gökhan KAÇAR
  • n0th1ng
  • Birkan Aslankoç
  • Mavuç
  • Nedim Furkan Topcu
  • Ebruli
  • Nedim Topcu
  • Erol Demiröz
  • Papatya

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%33.3 (2)
9
%50 (3)
8
%16.7 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0