Yazının Felsefesi (İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar?)Edgar Allan Poe

·
Okunma
·
Beğeni
·
509
Gösterim
Adı:
Yazının Felsefesi
Alt başlık:
İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar?
Baskı tarihi:
Eylül 2015
Sayfa sayısı:
56
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051430980
Çeviri:
Funda Özdemiroğlu
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kafekültür Yayıncılık
Yazının felsefesi nedir? Bu felsefeyi anlayanlar ve kavrayanlar için iyi yazmak nedir?

Ünlü Amerikalı yazar Edgar Allan Poe'nun 1846'da aylık Graham's dergisi için kaleme aldığı YAZININ FELSEFESİ (İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar?) adlı denemesi günümüze kadar etkisini ve önemini hâlâ koruyor. Poe, bir teori olduğunu söylemekten kaçınmadığı bu yazıda, "etkide birlik" (tek etki) metodunun iyi yazı yazmak için en önemli hususlardan birisi olduğu sonucuna varıyor. Aynı zamanda döneminin etkili bir eleştirmeni de olan yazar, bu çalışmasında "güzel bir kadının ölümünü"nün hiç tartışmasız "dünyanın en şiirsel meselesi" olduğu iddiasında bulunuyor.
Kitap, Edgar Allan Poe'un Kuzgun adlı şiirini nasıl yazdığını anlatırken yaratıcı şiir yazarlığı üzerine verdiği tavsiyeleri içeriyor. Kuzgun'u sevenlerin ve şiir yazmak ile ilgilenenlerin kitaplığında bulundurması gereken bir eser.
Edgar Allan Poe, iyi yazarların nasıl iyi yazdıklarını anlatan bir deneme olarak Kuzgun adlı eserini incelemiş. Kuzgun'un yaratimindaki mantıksal işleyişi açıklamıştır.

Poe'ya göre özgünlük önemlidir ve bunun için titiz bir çalışma gerektirir ve dünyada en çok ihmal edilen şeylerden biridir.

Ayrıca der ki "güzelliğin her türlüsü, üstün bir gelişimdir; hassas ruhugoz yaşları ile harekete geçirir. Bu nedenle en yerinde şiirsel atmosfer melankolidir.
Edgar Allan Poe'nun iyi yazarların nasıl iyi yazdıkları hakkındaki teorisini "Raven" şiiri üzerinden anlattığı bir deneme. Yani şiirin arkasındaki rasyonel mantığı bizler için açıklıyor Poe bu denemesinde. Yazmak isteyenler için değil de, yazdıkları belli bir noktaya ulaşmış olanlar için okunması gerekli bir yazı
Eğer herhangi bir edebiyat eseri, bir oturuşta okunamayacak denli uzunsa, izlenim bütünlüğünden sağlanacak son derece önemli etkiden severek feragat etmek zorundayız.
Poe, tüm edebi eserlerin kısa olması gerektiğine inanmaktadır. Şiirselliğe saygı adına bu kuralı özellikle vurgular. Kısa hikâyenin romana üstünlüğünün de bu sebepten olduğunu belirtir.

Eğer herhangi bir edebiyat eseri, bir oturuşta okunamayacak denli uzunsa, izlenim bütünlüğünden sağlanacak son derece önemli etkiden severek feragat etmek zorundayız. Eğer iki oturum gerekiyorsa, dünya meseleleri ve bunun gibi her şey tam anlamıyla mahvolur.
Edgar Allan Poe
KafeKültür Yayıncılık
"Şiirin etki alanı olarak güzellik, salt sanatın açık bir kuralı olduğu için doğrudan sebeplerden etkilenir haldedir; amaçlara, en iyi uyarlanmış anlamlar aracılığıyla ulaşılmış olur; ima edilen kendine has yükselmeyi inkâr edecek kadar zayıf olmayan kimse, şiire ulaşmaya en hazır kişidir."
‘Tüm melankolik temalarda, âdemoğlunun evrensel anlayışına göre en melankolik olan nedir?’ Açık cevap ‘ölüm’dür. Ve dedim ki; ‘Ne zaman?’
Edgar Allan Poe
Kafe Kültür Yayınları
İnsanlar güzellikten konuştuklarında, bir nitelikten değil, akıl ve kalpten de değil, daha ziyade, bir etkiden bahseder; kısacası, ruhun o ani yükselişinden...

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Yazının Felsefesi
Alt başlık:
İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar?
Baskı tarihi:
Eylül 2015
Sayfa sayısı:
56
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786051430980
Çeviri:
Funda Özdemiroğlu
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kafekültür Yayıncılık
Yazının felsefesi nedir? Bu felsefeyi anlayanlar ve kavrayanlar için iyi yazmak nedir?

Ünlü Amerikalı yazar Edgar Allan Poe'nun 1846'da aylık Graham's dergisi için kaleme aldığı YAZININ FELSEFESİ (İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar?) adlı denemesi günümüze kadar etkisini ve önemini hâlâ koruyor. Poe, bir teori olduğunu söylemekten kaçınmadığı bu yazıda, "etkide birlik" (tek etki) metodunun iyi yazı yazmak için en önemli hususlardan birisi olduğu sonucuna varıyor. Aynı zamanda döneminin etkili bir eleştirmeni de olan yazar, bu çalışmasında "güzel bir kadının ölümünü"nün hiç tartışmasız "dünyanın en şiirsel meselesi" olduğu iddiasında bulunuyor.

Kitabı okuyanlar 28 okur

  • Ebru G.
  • Hatice Gülseroğlu
  • Burcu Alceylan
  • Rüveyda Hanım
  • Özlem
  • Burhan Erdemir
  • Kübra Zeybek
  • A
  • Toprak
  • ahsen büyükbudak

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%10 (1)
9
%10 (1)
8
%40 (4)
7
%20 (2)
6
%10 (1)
5
%0
4
%0
3
%10 (1)
2
%0
1
%0