Yeni Türk Şiirinde Hallâc -ı Mansûr Okulu ve Misyonu

Hasan Aktaş

Yeni Türk Şiirinde Hallâc -ı Mansûr Okulu ve Misyonu Sözleri ve Alıntıları

Yeni Türk Şiirinde Hallâc -ı Mansûr Okulu ve Misyonu sözleri ve alıntılarını, Yeni Türk Şiirinde Hallâc -ı Mansûr Okulu ve Misyonu kitap alıntılarını, Yeni Türk Şiirinde Hallâc -ı Mansûr Okulu ve Misyonu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
« ..." düşünce ortaçağda da suçtu, bugün de suç olmaya devam ediyor." Yani değişen dünyanın değişmeyen bir paragdiması var. Düşünüyorsanız suçlusunuz! Egemen ideolojilere düşünmeyen, hiçbir şey üretmeyen ve güdülmesi kolay bufalolar ile avlanması kolay antiloplar lazım.»
Sayfa 53 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
« Dünyayı vecde garkolmuş bir şey olarak düşün 'Galib'in egemen olduğu bir yer Sen 'galib' olmak istersen eğer Darağacına çekerler seni, darağacına » _Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî_
Sayfa 7 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
Reklam
« Arşın dizlerini Mansûr'un yaptığı gibi yeniden tir tir titretip, Allah Allah diyerek dar ağacının dibine kadar gideriz.» " Verip tezelzül-i Mansûr'u sâk-ı Arş'a tamam Hudâ Hudâ diyerek pây-ı dâra dek gideriz" _Nâilî_
Sayfa 25 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
« Lamartine, " şiir içten gelen bir türküdür" demiş. İçerde bir yangın yoksa dışarda elbette ki duman görünmez.»
Sayfa 28 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
" Ben Hakk'ın Kendisi Değil, O'nun Sırrıyım."
« Mevlânâ, Hallâc-ı Mansûr'un ‹ Enelhakk › sözünü, " Soğuk bir demiri ateşe atarsanız, o tıpkı ateşin korları gibi kızarmaya başlar, rengi ve şekli ile muhteşem bir ateş parçası haline gelir. O zaman o demirin hali dili ile: ‹ ben ateşim, ben ateşim › demesi boş değildir; evet ateştir o. İnanmazsan elini sür, onu bir sına!" örneği ile açıklayarak yorumlamaktadır.»
Sayfa 12 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
« Bana birgün muterizler, "Mansûr niçin Enelhakk dedi?" diye sordular. Ben de onlara: "Enelbatıl mı diyecekti?" diye cevap verdim. » _Şeyh Vefâ_
Sayfa 7 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
Reklam
« Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî, Hallâc-ı Mansûr hakkında "Ben Hakk'ım" (Ene'l Hakk) sözü, Mansûr'un dudağında nurdu; ben Allâh'ım (Enallâh) sözüyse, Firavun'un dudağında yalandı. »
Sayfa 12 - Yort Savul Yayınları ( Kaynak: Mesnevi II)Kitabı okudu
« Halden anlamayan ayak takımı Mansûr'u taşlarken, kendisine gül atan dostu El-Şiblî, "Ben ve Mansûr tek şey gibiydik (ben de onun gibi düşünürdüm). Aramızdaki fark onun sırrı ifşa etmesi, benim ise gizlememdir." demiştir.
Sayfa 96 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
Corneille, " dedikodu, basit ruhlu insanların eğlencesidir " der.
Sayfa 52 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
Bir Aşk Şehidi, Hallâc-ı Mansûr;
« Kadı Ebû Ömer-i Hammâdî, Mansûr'un katline hüküm verdi. Halifenin de onayıyla Mansûr, önce Bağdat'ta kamçılandı, sonra da vücudu parça parça edildi ve dar ağacına çekilerek teşhir edildi. Daha sonra kafası kesilerek cesedi yakıldı ve külleri Dicle nehrine atıldı. »
Sayfa 22 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
Reklam
« Tasavvuf edebiyatında, mecaz hakikatin, hakikat da mecazın köprüsüdür. Yani her şiirin bir hakikatı, her hakikatın da bir şiiri vardır. »
Sayfa 9 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
« Sana taş attılar, sen gülümsedin, Dervişin bir çiçek attı, inledin, Bağrımı delmeye taş yetmez dedin, Halden anlayan bir gülü yeter!..» Necip Fazıl Kısakürek - Çile (243) " İslam hukukunda zina yapan kişiler genellikle taşlanarak öldürülür. Mansûr da idam edilmeden ve yakılmadan önce taşlanıyor. Hâlden anlamayan ayak takımı kendisini taşlarken, hâlden anlayan Şiblî ise kendisine gül atıyor. Fakat bu gül taşlardan daha çok kendisini yaralıyor.»
Sayfa 17 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
Mansûr: " Biz Allah mahpusuyuz, kurtulmak istemeyiz."
« Hallâc idama giderken "... Senin kulların, sana olan yakınlıklarından ve dinlerine duydukları aşırı bağlılıktan dolayı beni öldürmek için toplandılar. Onları affet! Çünkü Sen, bana gösterdiğin bu esrârı, onlara da göstermiş olsaydın, hakkımda bu tarz düşünmeyeceklerdi. Şâyet onlardan gizlemiş olduğun sırları, benden de gizlemiş olsaydın, bu duruma düşmezdim." » (Lois Massignon, Kitab-ı Ahbâru'l- Hallac, Paris, 1922, s. 7-8)
Sayfa 32 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
« Mansûr, tasavvuf yolunda ilerleyince fenafillaha ulaşmış ve " Ene'l- Hakk " demiştir. Bu sözün batini manasını değil de zahiri manasını düşünenler, onu münkir ilan ettiler. Bunun üzerine Hallâc-ı Mansûr, tutuklanarak hapse atıldı ve 8 yıl hapiste kaldı."»
Sayfa 22 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
« Mahmut Şebüsteri Gülşen-i Râz adlı eserinde haklı olarak " bir ağacın Ene'l-Hakk demesi kabul ediliyor da Allah'ın seçkin, bahtiyar bir kulunun Ene'l Hakk demesi niye yadırganıyor? diye soruyor.
Sayfa 38 - Yort Savul YayınlarıKitabı okudu
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.