Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe (Bir Polemik)

·
Okunma
·
Beğeni
·
1109
Gösterim
Adı:
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
Alt başlık:
Bir Polemik
Baskı tarihi:
Şubat 2010
Sayfa sayısı:
140
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758491483
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Die Philosophie Im Tragischen Zeitalter Der Griecben
Çeviri:
Turan Erdem
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Arya Yayıncılık
Baskılar:
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
"İlkin bir kültürünüz olsun, felsefenin ne istediğini, neler yapabileceğini, ancak ondan sonra öğrenirsiniz."

Yunanlılar, yalnız insanlarla tanrıların gerçekliğine inandıkça ve bütün tabiatı, bu Tanrı 'insanların yabancı kıyafetlere bürünmüş maskeli şekilleri ve şekil değiştirmeleri (metamorfozları) olarak gördükçe, gerçekçiliğin her türlüsünün tam karşıtı olarak kalmışlardır.

Onlar için insan, şeylerin hakikati ve çekirdeği idi; bunun ötesinde her şey görünüş, aldatıcı oyun idi.
Felsefe yapmaya ne zaman başlamak gerektiğine dair onlar bize, hiçbir milletin başaramadığı açıklıkta bir ders vermektedirler.

Felsefeye; onu üzüntüden çıkarmak isteyen bazılarının herhalde düşündükleri gibi, kederde değil, saadette, olgun erkeklikte, kahraman ve muzaffer erkeklik çağının ateşli neşesi içinde başlamak gerek. Yunanlıların bu çağda felsefe ile meşgul olmaya başlamış olmaları, bize Yunanlıların kendileri kadar felsefenin de ne olduğunu ve ne olması gerektiğini öğretmektedir.

"İnsanlık, gerçeğin savaş türküsünü, felsefede kahramanlığın ezgisini cesaret ve hürriyetle okuyan iyi kitabı çok nadir meydana getiriyor.

"Bir mercekle iğne deliğini bulan sanatçıya, elde etmiş olduğu ustalığı göstermek için bir kürek dolusu mercek yetmez mi?
(Tanıtım Bülteninden)
136 syf.
·1 günde·Puan vermedi
Nietzsche'nin yayınlanmamış 5 kitabına önsöz olarak yazdığı metinler ve Presokratik Antik Yunan filozoflarının felsefelerine ilişkin felsefe tarihi niteliğinde incelemeleri yer alıyor.
Platon'dan önceki filozofları saf karakterler, Platon'u ise karmaşık karakter olarak tanımlıyor. Bunun sebebi ise Platon'un kendisinden önceki filozofların felsefelerinden esinlenmesidir. Nietzsche'nin bu kitabında da Herakleitos'a karşı hayranlığını ve felsefesini benimsediğini görebiliriz. Herakleitos çağdaşlarına göre yalnız kalmayı, melankoliyi seven biri olduğu için ağlayan filozof olarak sıfatlandırmış. Belki de bu yüzden Nietzsche, Wagner'e olan sevgisi gibi Herakleitos'ta da acı çeken, hayatın ve doğanın içindeki savaşı gören bir duygudaşlık hissettiğinden kendine yakın görmüştür.
Bu kitapta Nietzsche'nin sanat üzerinden komünizm sosyalizm ve liberalizm eleştirilerini görebiliriz. (Syf. 21,22) Devletlerin, siyaset ve toplum aracılığıyla kendilerini zenginleştirme aleti olarak kötüye kullanmayı öğrendiklerini, güç istenci ile savaş yaptıklarını, devletlerin yine vatan sevgisi, hükümdar sevgisi içinde kendinden etik bir hamle yaratarak toplumun yüksek bir göreve hizmet ettiğini işaret eder. Bunun siyasetin tehlikeli bir karakteri olduğunu düşünür. (Syf. 26)
Felsefeyi konuşmaya zorlasalardı, örneğin aşağı yukarı şöyle derdi: "Zavallı halk, senin zamanında bir fal bakıcı gibi ülkede serserice dolaşıyorsam, sanki ben günahkar, sizler benim yargıçlarımmışsınız gibi saklanmak ve başka kalıba girmek zorunda isem bu, benim suçum mu? Kız kardeşim sanata hele bir bakın! Onun hali de benimki gibi; barbarlar arasına düştük, ve kendimizi nasıl kurtaracağımızı bilemiyoruz.
Friedrich Nietzsche
Sayfa 15 - Çev. Nusret Hızır (1963) - Elif Yayınları
Başka halkların azizleri vardır, Yunanlıların ise bilgeleri. Bir halkı büyük adamları karakterize etmez ama o halkın büyük adamları nasıl tanıyıp saydığı karakterize eder.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
Alt başlık:
Bir Polemik
Baskı tarihi:
Şubat 2010
Sayfa sayısı:
140
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789758491483
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Die Philosophie Im Tragischen Zeitalter Der Griecben
Çeviri:
Turan Erdem
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Arya Yayıncılık
Baskılar:
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe
"İlkin bir kültürünüz olsun, felsefenin ne istediğini, neler yapabileceğini, ancak ondan sonra öğrenirsiniz."

Yunanlılar, yalnız insanlarla tanrıların gerçekliğine inandıkça ve bütün tabiatı, bu Tanrı 'insanların yabancı kıyafetlere bürünmüş maskeli şekilleri ve şekil değiştirmeleri (metamorfozları) olarak gördükçe, gerçekçiliğin her türlüsünün tam karşıtı olarak kalmışlardır.

Onlar için insan, şeylerin hakikati ve çekirdeği idi; bunun ötesinde her şey görünüş, aldatıcı oyun idi.
Felsefe yapmaya ne zaman başlamak gerektiğine dair onlar bize, hiçbir milletin başaramadığı açıklıkta bir ders vermektedirler.

Felsefeye; onu üzüntüden çıkarmak isteyen bazılarının herhalde düşündükleri gibi, kederde değil, saadette, olgun erkeklikte, kahraman ve muzaffer erkeklik çağının ateşli neşesi içinde başlamak gerek. Yunanlıların bu çağda felsefe ile meşgul olmaya başlamış olmaları, bize Yunanlıların kendileri kadar felsefenin de ne olduğunu ve ne olması gerektiğini öğretmektedir.

"İnsanlık, gerçeğin savaş türküsünü, felsefede kahramanlığın ezgisini cesaret ve hürriyetle okuyan iyi kitabı çok nadir meydana getiriyor.

"Bir mercekle iğne deliğini bulan sanatçıya, elde etmiş olduğu ustalığı göstermek için bir kürek dolusu mercek yetmez mi?
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 54 okur

  • Entelektüel baron
  • Günseli Günseli
  • Mehmed İkbal
  • Tan Er
  • Mesut
  • Zarokê "Med" an
  • Peyam Doğanay
  • Merve ozbay
  • Muhammet Can garip
  • piktobet

Kitap istatistikleri (Bütün baskılar)

Bu baskının istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%40 (6)
9
%6.7 (1)
8
%20 (3)
7
%13.3 (2)
6
%0
5
%6.7 (1)
4
%6.7 (1)
3
%0
2
%0
1
%0