Kitlesel sefalet, dünya nüfusunun yüzde altısının bütün dünyanın ürettiği zenginliğin yarısını dokunulmazlıkla tüketmesi için yoksul ülkelerin ödediği bedelin adı. Çok azın refahı ve pek çokun talihsizliği arasında açılan uçurum..
64 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Romantik anarşist
Percy Bysshe Shelley, Anarşinin Maskesi, çev. Furkan Çirkin, Fihrist Yayınları, 2022, 82 s. "Baş edilmez bir sayıyla ve Aslanlar gibi kalk Kır zincirlerini ve parçalarını toprağa fırlat Her parça yüzüne serpilen bir su damlası olsun Uyan ve bitsin uykun Onlar az – sen çoksun Percy Bysshe Shelley’in (1792-1822) Anarşinin Maskesi (1819) başlıklı şiiri, İngiltere’deki Peterloo katliamından sonra kaleme alınan ve pasif direnişi düstur sayan önemli bir çalışmadır. Eser, sefalet içindeki halka karşı yapılan katliamların başrolünde yer alan zorba yöneticilere ve örgütlü dine saldırmakla birlikte kapitalizme getirilen ilk eleştirilerden biridir. Shelley’in şiirinde ele aldığı sorunlar iki yüz yıl sonra dahi güncelliğini korumaktadır. İran’da Masha Emini’nin hayatını kaybetmesi üzerine kitlesel görünürlüğü fark edilmeye başlayan kadın hareketi ve despotik hükümetin halka yaptığı katliam; belirli ölçüde Türkiye, Macaristan, Hindistan ve Sri Lanka gibi birçok ülkede yakın geçmişe ait benzer hareketler ve otoriter hükümetler tarafından gerçekleştirilen karşı müdahaleler Shelley’in şiirinin güncelliğini bir kez daha göstermekte." -Murat Gencay k24kitap.org/her-sey/romanti...
Nihilist Alarm
Nihilist AlarmFurkan Çirkin · Artshop Yayıncılık · 201935 okunma
Reklam
82 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Romantik anarşist: Percy B. Shelley ve Anarşinin Maskesi
"Baş edilmez bir sayıyla ve Aslanlar gibi kalk Kır zincirlerini ve parçalarını toprağa fırlat Her parça yüzüne serpilen bir su damlası olsun Uyan ve bitsin uykun Onlar az – sen çoksun" (Percy Bysshe Shelley, Anarşinin Maskesi) Percy Bysshe Shelley’in (1792-1822) Anarşinin Maskesi (1819) başlıklı şiiri, İngiltere’deki Peterloo katliamından sonra kaleme alınan ve pasif direnişi düstur sayan önemli bir çalışmadır. Eser, sefalet içindeki halka karşı yapılan katliamların başrolünde yer alan zorba yöneticilere ve örgütlü dine saldırmakla birlikte kapitalizme getirilen ilk eleştirilerden biridir. Shelley’in şiirinde ele aldığı sorunlar iki yüz yıl sonra dahi güncelliğini korumaktadır. İran’da Masha Emini’nin hayatını kaybetmesi üzerine kitlesel görünürlüğü fark edilmeye başlayan kadın hareketi ve despotik hükümetin halka yaptığı katliam; belirli ölçüde Türkiye, Macaristan, Hindistan ve Sri Lanka gibi birçok ülkede yakın geçmişe ait benzer hareketler ve otoriter hükümetler tarafından gerçekleştirilen karşı müdahaleler Shelley’in şiirinin güncelliğini bir kez daha göstermekte. -MURAT GENCAY k24kitap.org/her-sey/romanti...
Anarşinin Maskesi
Anarşinin MaskesiPercy Bysshe Shelley · Fihrist Kitap · 202261 okunma
1.Emperyalist Savaşa Dair - Nisan 1917
Halkların insan güçlerinin toptan katledilmesi, toplu yıkım ve sefalet, bir zamanlar gelişen şehir ve köylerin yı­kıntıları, kitlesel açlık ve vahşiliğe düşme - tüm bunlar, bir avuç taçlı ve taçsız haydut, yabancı toprakları talan edebilsin ve sayısız milyonların üstüne yatabilsin diye - sa­vaş işte buraya varmaktadır.
Sayfa 46 - İnter Yayınları, 1989.Kitabı okudu
_Hayat, sürprizlerle dolu bir kumardır ve hayatın ne olduğunu sadece kumarbazlar bilir. _Eğer cesur değilsen samimi olamazsın, sevemezsin, güvenemezsin, gerçeğin peşine düşemezsin. O yüzden önce cesaret gelir. Ve diğer her şey onu izler. _Risk al. Belirsizlik deme; merak de. Güvencesizlik deme; özgürlük de. Bu güvencesizlik, hayatın
104 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Yıl 1518, Fransa Halk yokluk ve sefalet içinde. Bebeğini yememek için nehre atan bir annenin aniden dans etmeye başlaması kurgusuyla başlıyor kitap ve bu inanılmaz bir dans salgınına dönüşüyor. Bebekle olan kısmı kurgu olabilir fakat dans salgını kısmı tamamen yaşanmış bir olay. Yanlış duymadınız bir dans salgını yaşanmış. 1518 yılında insanlar anlaşılamayan bir şekilde dans etmeye başlamışlar. Aylarca sürmüş bu salgın. Sabah akşam demeden dans ediyorlar hatta kendilerini durduramadıkları için ölümle sonuçlananlar bile olmuş.Neden olduğunu bir şekilde bulamamışlar ve günümüz bilim insanları arasında da bir fikir birliği yok. İlginç değil mi? Bu salgınla ilgili birçok teori var. Teorilerden birine göre; nemli çavdar saplarında oluşan bir küfün ekmeğe karışması sonucu uyuşturucu etkisi yaratması. Diğer bir teori ise, hurafeye dayandırılan inançlardan kaynaklı stres ve kaygının kitlesel bir depresyona yol açması. Stres kaynaklı bir psikoz ve histeri olduğu yönünde görüşler de mevcut. Bu teori, özellikle tarihçi John Waller tarafından savunuldu.1518’de Strazburg’da meydana gelen salgını inceleyen Waller’e göre, böyle bir psikozun etkisi ile şehir sakinleri transa girmiş ve bilinçsiz bir şekilde dans etmişlerdir. Waller, halkın özellikle St. Vitus isimli, dansçıların koruyucusu olan bir azize inandığını ve bu inancın bu hezeyanda önemli rol oynadığı kanaatinde. #dansadavet #jeanteule
Dansa Davet
Dansa DavetJean Teule · Sel Yayıncılık · 20204,387 okunma
Reklam
104 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 saatte okudu
1500lerde Fransa'da yaşananlara verilen bir çeşit tepki: Dans Vebası.. Deposu tıka basa dolu, sefahat içinde yaşayan ve insanları dinle tehdit eden Piskoposluk karşısında açlık, sefalet, çaresizlik içinde kıvranan halk bir çeşit kitlesel histeriye tutulur. Bu durumdan kurtulmak için yapılan denemeler sonuç vermeyince tek çare yine dine başvurmak olur. Kitaba konu olan bu gizemli dans salgınının gerçek olduğu bilinmektedir. Anlatılan bu salgınla birlikte dönemin zorlukları ve çirkinlikleri de gayet net bir şekilde gözler önüne serilmiş.
Dansa Davet
Dansa DavetJean Teule · Sel Yayıncılık · 20204,387 okunma
104 syf.
·
Puan vermedi
16. yüzyılda Fransa'nın Strasbourg şehrinde halk, kuraklık sebebi ile sefalet ve keder içindedir. Tüm bunlara rağmen bu halk, bir yandan çeşitli dini bahaneler öne süren kilise tarafından soyulmaktadır. Durum o kadar vahimdir ki insanlar açlıktan ölen çocuklarını yiyecek kadar kötü duruma gelmişlerdir. İnsanlar yaşadıkları bu buhran
Dansa Davet
Dansa DavetJean Teule · Sel Yayıncılık · 20204,387 okunma
_Tanrı, ilk ateisttir. E. Hubbard _Din, gönüllü köleliktir. Herzen _Burada bir ateist yatıyor. Giyinip kuşanmış hazır, ama gidecek bir yeri yok; ne cennet ne de cehennem. Mezar taşı _Çürümüş bedenimden çiçekler çıkacak ve ben de onların içinde olacağım. E. Mumch _Bir zamanlar ateist olmak istemiştim. Artık vazgeçiyorum. Adamların tatili yok! H.
342 syf.
·
Puan vermedi
Sabah kalktığimda yaklaşık 18 dakikalık bir video izledim. "Çinliler neden her şeyi yer?" diye. Buna baskın sebep insanın gerçekten kanını donduruyor. Komünist Mao iktidarı döneminde sanayi üretim artış için gerekli tarımsal üretim artışına yönelik çabalar sürerken megaloman Mao serçeleri izler ve bakar ki serçeler buğday tanelerini
Ve Çeliğe Su Verildi
Ve Çeliğe Su VerildiNikolay Ostrovski · Bilgi Yayınevi · 1973677 okunma
Reklam
Bilinmesi gereken başka bir şey, ulus aşırı şirketlerin yatırımlarının bu ülkelerde genel olarak iş yaratmaktan daha çok işsizlik yarattığı ve her halükarda bu şirketlerin aşırı kitlesel yoksulluğu hiç de azaltmadığıdır.
Sayfa 43 - Ayrıntı Yayınevi, çev. Nilgün TutalKitabı okudu
Kitlesel sefalet, dünya nüfusunun yüzde altısının bütün dünyanın ürettiği zenginliğin yarısını dokunulmazlıkla tüketmesi için yoksul ülkelerin ödediği bedelin adı.
Sayfa 17 - Metis YayınlarıKitabı okudu
Kitlesel sefalet, dünya nüfusunun yüzde altısının bütün dünyanın ürettiği zenginliğin yarısını dokunulmazlıkla tüketmesi için yoksul ülkelerin ödediği bedelin adı.
Sayfa 17 - metisKitabı okuyacak
Resim