‪Barış Manço - Dört Kapı HD Klip youtu.be/FkJ8LwYuW40 https://1000kitap.com/YouTube aracılığıyla‬ ✒️🦋 sarki.alternatifim.com/sarkici/baris-m...
İnsan beyninin ön bölgesinde sosyal becerilerle ilgili alanlar mevcuttur. Bu alanlar yalnızlıkta körelir. Bunun en bariz ör- neğini çocuklarda görürüz. "Klip sendromu" diyebileceğimiz sendromda çocuklar bütün gün televizyonun karşısına geçip klip seyrederler. Özellikle çalışan annelerin ya da çocuklarını televizyona teslim eden annelerin çocuklarında bu sendrom yaygındır. Hiç konuşmayan, devamlı televizyon seyreden çocukların beyinlerindeki konuşma ile ilgili alanlar harekete geçmemektedir. Dört yaşına gelmiş olup da hâlâ konuşmayan çocuklar çoğunlukla bu türdendir. Konuşma yeteneğinin gelişmesi için bireyin sosyalleşmesi ve bunun için de bir top- lumun mensubu olması gerekir. Afazi denilen bazı konuşma bozukluğu türlerine özellikle bilgisayar mühendisleri arasında sık rastlanması bir tesadüf değildir.
Reklam
"Gerçek İslam Bu veya Değil"
Bu üstten üstten, "Bir örnek göstersen hemen; gerçek İslam bu değil, derler" cilerden hazzetmiyorum. Ne diyelim? Siz böyle buyurdunuz diye yalan mı söyleyelim? Gerçek İslam değilse değildir. Sendeki birkaç ayet, bir tutam sözde rivayet ve bunların üzerine bolca boca ettiğin zanla meydana gelmiş din anlayışına göre İslam dizayn
Bir gün, o en kötü gün, yakınlarını kaybettiğinde, bir başına kaldığında, şimdi olağan, hatta sıkıcı saydığı şeyler şu dört bardak, dört tabak, dört çatal, hafif burkulmayla dinlediği müzik, beraber seyrettikleri diziler... her şey ateş olup içinde yanacaktı. Ondan sonra gezerdi sabah akşam, eski binaların olduğu, klip çekimine elverişli yerlerde tek başına oturur, bir yerlerde ne içecekse içerdi. Siyah çarşaflar giyerek kimseye görünmeden ağlaya sızlaya şehrin her yanını gezer, hem istırap çeker hem de sanki film çekerdi.
Sayfa 131 - İletişim Yayınları, mutfakKitabı okudu
Video klip olgusuna yoğun olarak yöneltilen eleştirileri dört ana başlık altında toplayabilmek mümkündür. 1. Video kliplerin anlatı yapıları, 2. Dinleyicinin, şarkıdan çıkartacağı anlam üzerine ipotek konması, 3. İçerikle ilişkili olarak, karakterize edilen şiddet, cinsellik ve cinsiyet ayrımcılığına yönelik imgeler, 4. Bir reklam aracı olarak kullanımı. Simon Frith, video klip yapımcılarını, stereotip görsel öğeleri, anlatı klişelerini ve popun genel geçer kurallarını kullanarak, izleyiciyi tüketici olarak konumlandıran “imgelerin ticaretiyle uğraşan uzmanlar” olarak tanımlamakladır. Frith’e göre, bu anlatılarda sanatın ve ticaretin eşit önemde olması, video klipleri postmodern anlatılar olarak değerlendirmemizi gerektirmektedir. Bu durumda, video klibin yarattığı estetik etki, ya­rattığı pazar etkisinden ayrı değerlendirilemez (Frith 1998: 206).
kendini boğ..
Televizyonda bazı müzik kanalları var Gregor biliyorsun: o kanallarda klip denen bir nane var ki, o klipleri çekenleri kıl iple boğmak istiyorum. Karılar kızlar her taraflarını göstererek oynayıp duruyor o kliplerde ve kimse buna sesini çıkarmıyor. Ha bir de dans yarışmaları başladı şimdi. Üç dört kişilik bir jüri var; kızlar çıkıyorlar, kıçlarını herkese göstererek dans ediyorlar. Milletim de onları izleyip duruyor. Niye kimse bu olup bitenlere engel olmuyor anlamıyorum.
Sayfa 109Kitabı okudu
Reklam
Müzik ve Şiddet Korelasyonuna Yönelik Önyargılı Çalışmaya Tepki
Arabesk müziğin şiddet eğilimlerine etkisi hakkında ufak bir araştırma yapıyordum ve konuyla ilgili kaynak taraması yaparken şöyle bir yüksek lisans tezi ile karşılaştım: file:///C:/Users/tr/Downloads/235511.pdf Okumaya başladıktan kısa bir süre sonra şunu fark ettim ki, tez büyük oranda ön yargılar ve peşin hükümlerle yazılmış. Örneklendirerek
Evde tek başına - Yeni Şafak
Rivayete göre, Çinliler eskiden birbirlerine kızdıklarında “Tuhaf zamanlarda yaşayasın!” diye beddua edermiş. Sanki bugünlerde dünyada bu bedduaya bir korkutucu bir klip çekiliyor. Bu bedduayla neyin kastedildiğine, ‘tuhaf zamanlar’ ifadesinin sınırlarının nerelere kadar genişletilebileceğine dair bugünlerde gayet çarpıcı fikirler ediniyoruz. İnsanların evlerinin dört duvarı arasında yaşamaya mahkum hale gelmesi mesela, bu zamanın insanı için gerçekten olabilecek en tuhaf işlerden biri değil mi? Medya üzerinden sürekli ‘evinizde kalın’ çağrılarına muhatap olmak kadar ne afallatabilir bugünün insanını. Çünkü on yıllardır tersine inandırmaya, ikna etmeye çalışıyordu aynı medya unsurları onları. Hayat, evin dışındaki bir şeydi, yaşamak evin dışında olmayı gerektiriyordu. Evin içinde kaldığımız her an, dışarıda akıp giden şeylerden mahrum kalıyorduk. Evin içinde bizi yaşatacak bir şey yoktu, eğlence, ışıltı, mutluluk, heyecan hep dışarıdaydı. Şimdi sadece korkulacak şeyler var dışarıda. Sadece yaşamaya değecek şeyleri değil, hayatın kendisini tehdit eden görünmez, bulaşıcı, yayılıcı, boğucu tehlikeler...
Gökhan Özcan
Gökhan Özcan
20 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.