Profil
İslam fikhına göre bir Müslüma nın devleti, anayasası Kuran'a dayalı olan ve insanlara İslam adaletiyle hükmeden devlettir...
Sayfa 144Kitabı okudu
"Fıkıh sanatı öyle bir sanattır ki onun sayesinde insan, kanunkoyucunun haklarında açıkça tespitte bulunmadığı özel şeyleri, haklarında açıkça ve özellikle tespitte bulunduğu şeylere bakarak tespit etme gücü elde eder."
Sayfa 33 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Teravih namazının cemaatle kılınması. Buna Hz. Ömer (r.a)'ın sünneti denir. Çünkü bunu O başlatmış ve devam ettirmiştir.
Abdest; Lügatte vazâetten güzel ve temiz manâsınadır. Şeriatta ise; belirli üç a'zayı yıkamak ve başın dörtte birine mesh etmektir.
" Ey iman edenler, namaza kalktığınız vakit yüzünüzü, dirseklerinize kadar ellerinizi ve kollarınızı yıkayın.Başlarınıza meshedin ve topuklarınıza kadar ayaklarınızı da yıkayın." (El-Maide Suresi ; 6)
Denilmiştir ki ; "Adem (a.s) Cennette buğdayı yediğinde, yüzü ile buğdaya yönelmiş,eliyle almış,eliyle başına dokunmuş ve ayağıyla yürütmüştü. Tövbesi kabul olduğu zaman, günahkar a'zalarını yıkaması, başına dokunduğu için başını meshetmesi ilham olundu." Alimlerin çokları ; "Abdest a'zalarının yıkanmasının hikmeti budur" diye nakletmişlerdir.
Reklam
Abdest
Usame ( r.a) rivayet etti ki ; "Cebrail (a.s) Resulullah (s.a.v)'a gelerek vahiy ile abdest almayı öğretmiştir. Peygamberimiz abdesti bitirince mübarek avuçlarıyla su alıp iki mübarek uylukları arasına saçmıştır." Bu hadis, abdestin Mekke'de farz olduğuna fakat ayetinin Medine'de indirildiğine delildir. Sözün kısası, abdestin Mekke'de farz olması Allah'ın ilmi ve ilhamı ile olmuştur.
"Abdest ayeti Hicretten sonra Medine'de nazil olmuştur. Namaz ise ittifakla Hicretten önce Mekke'de farz olmuştur. Bu takdirde abdest ayeti inmeden önce abdestsiz namaz kılınmış olması lazım gelmez mi?" diye sorulursa; "Abdest gerçekte Mekke'de farz olmuştur. Fakat ayetle sabit olması Medine'dedir" diye cevap verilir.
Temizliğin yapılması akıl ve nakil yoluyla sabittir. Akıl yoluyla sabit olması ; Abdest ibadet için alınır, çünkü; ibadet yakınlıktır. Bu bakımdan aklen ibadette temizlik gereklidir. Nakil yoluyla sabit olması ; Abdest ayeti,abdest a'zalarının temizlenmesinde kesin bir delildir.
Reklam
Mütevatir hadis
Mütevatir hadis; yalan söyleme konusunda birleşmesi aklen mümkün olmayan bir kalabalık tarafından nakledilen hadislerdir.
"Sulh, karşılıklı rıza ile anlaşmazlığı ortadan kaldıran bir akittir" (md. 1531).
AKDİN İKİ TARAFINI BİR ŞAHSIN TEMSİL ETMESİ
1. Umumi kaide Prensip olarak bir şahsın, akdin iki tarafını temsil veya teşkil etmesi caiz değildir
Fıkıh terimi olarak ASIL
“Asıl sabit olmadığı halde fer‘in sabit olduğu vârittir” (md. 81). Meselâ bir kimsenin, falan bana borçludur ve falan da buna kefildir, diye iddiada bulunması halinde borçlu inkâr eder ve kefil de ikrarda bulunursa kefilin söz konusu meblâğı ödemesi gerekir.
Sayfa 473 - AHMET ÖZEL.
Bilgi kaynaklarındaki farklılık:
Her ekol kendi bölgelerinde yaşayan sahabeden bilgi almış; sahabenin bilgi, kültür ve değerlendirme farklılıkları bu yolla öğrencilerine de geçmiştir. Ehl-i rey daha çok Hz. Ali, İbn Mes'ud ve İbn Abbas kanalından beslenirken, ehl-i hadis ise Abdullah b. Ömer, Zeyd b. Sabit ve Ebu Hüreyre'den ilim almıştır.
Sayfa 81 - İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ GELİŞİMİ III. Tabiôn Dönemi.Kitabı okuyor
389 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.