Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
Hinduizmde tarihe geçici ve yanıltıcı gözüyle bakılır, bundan dolayı tarih tinsel açıdan göz önünde bulundurmaya değmez
Sayfa 97 - AlfaKitabı okudu
Eksenel çağın bilgeleri, merhamet ile adalet günlük yaşama uygulanmadığı sürece mitin gerçek önemini ortaya koyamadığını göstermişlerdi.
Sayfa 84 - AlfaKitabı okudu
Reklam
Mitin doğru anlamını kavramak için yalnızca ona duygusal titreşim kazandıran ayinleri yerine getirmek yetmez, aynı zamanda doğru ahlaki tutumu takınmak gerekir.
Sayfa 83 - AlfaKitabı okudu
Mit gerçekçi bilgi vermemekte, daha çok davranışlara yol göstermektedir.
Sayfa 25 - AlfaKitabı okudu
Gökyüzüne -sonsuza, bilinmeyene uzanan ve kendi değersiz yaşantılarından apayrı bir varlık olan göğe baktıklarında dinsel bir deneyim yaşarlardı
Sayfa 21 - AlfaKitabı okudu
Antik toplumlarda mitolojiler ile dinler çoğu zaman yitik cennete özlemi yansıtmaktadır
Sayfa 19 - AlfaKitabı okudu
Reklam
Freud ve Jung, ruhun çağdaş araştırmasına girdiklerinde içgörülerini açıklamak üzere içgüdüsel olarak klasik mitolojiye başvurarak eski mitlere yeni yorumlar getirdiler.
Sayfa 15 - AlfaKitabı okudu
Mit yalnızca insanların yaşamlarından bir anlam çıkarmalarına yardım etmekle kalmadı, insan aklının onlar olmaksızın ulaşamayacağı alanları açığa çıkardı. Psikolojinin ilk biçimiydi mit.
Sayfa 15 - AlfaKitabı okudu
Köprünün iki ucunda birer nöbetçi ellerinde tüfekleriyle destek pozisyonunda duruyorlar; yani tüfeklerini sol omuzlarının önünde dikey tutmuşlar, dipçikler ön kollarına dayalı, eller göğüste, bedeni dik durmaya zorlayan, yönetmeliğe uygun ama doğaya uygun olmayan bir duruş.
Biz gözümüzün önünde durmayan ve nesnel varlığı olmayan bir şeyi düşünme olanağı sağlayan tahayyül gücüne sahibiz.
Sayfa 8 - AlfaKitabı okudu
Reklam
... insanlar çok erken tarihlerden başlayarak günlük deneyimlerinin ötesine geçen fikirler üretme yeteneğiyle diğer canlılardan ayrılırlar.
Sayfa 7 - AlfaKitabı okudu
Hayvanlar birbirlerinin ölümünü seyretseler de bu konuya pek kafa yormazlar. Oysa Neandertal gömütlerine baktığımızda, ölümlü olduklarının bilincine vardıklarında, bu gerçeğe birtakım karşı-öyküler türeterek karşılık verdiklerini görürüz.
Sayfa 7 - AlfaKitabı okudu
“Doğal düzen, istikrarlı düzendir. İnsanlar yarından itibaren varlığına inanmayı bıraksalar bile, yerçekiminin ortadan kalkma ihtimali yoktur. Buna karşın, hayali bir düzen her zaman çökma ihtimaliyle karşı karşıyadır, çünkü varlığı mitlere bağlıdır ve mitler insanlar onlara inanmayı bıraktığında çökerler. Hayali bir düzeni korumak, sürekli ve büyük bir çaba gerekir. Ordular, polis kuvvetleri, mahkemeler ve hapishaneler kesintisiz olarak insanların hayali düzene uygun olarak davranmasını sağlamak için çalışırlar.”
Sayfa 120Kitabı okudu
Felsefe deyince bütünüyle yeni bir düşünme tarzı anlıyoruz. Bu tarz İ.Ö. 6. yüzyılda Yunanistan'da ortaya çıktı. Daha önceleri insanların bütün sorularına değişik dinler cevap verirdi. Bu dinî açıklamalar nesilden nesile mitler olarak aktarıldı. Bir mit hayatın neden böyle olduğunu, nasıl böyle olduğunu anlatan tanrısal bir öyküdür. Binlerce yıl dünyanın her yerinde felsefî soruların mitsel açıklamaları birikip durmuştur. Yunan filozofları insanların bunlara güvenmemesi gerektiğini ispat etmeye çalıştılar.
29 öğeden 16 ile 29 arasındakiler gösteriliyor.